• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Anonym (vill)

Jag har en fråga som tänkte bolla ut här. Har själv funderat i snart 3 år på bröstförstoring. Har alltid haft väääldigt små bröst men efter amningen så blev det ju inga kvar alls. Om jag skulle operera så vill jag bara ha B-kupa. Ska bara se naturligt ut.
    Nu till min fråga som gör mig kluven till att operera. Man måste ju byta ut inplantatet efter 14-20 år. Är man då 30 när gör op så måste man alltså byta inplantat vid 45-50 års åldern. Redan då har man en försämrad förmåga att klara narkos och op. Nästa gång man sedan ska byta inplantat är alltså vid 60-65 års ålder. Och sedan ännu en gång vid 75-80 års ålder... Eller tar man helt enkelt bara ut tuttarna där vid 60 års ålder och syr ihop. För det kan väl knappast vara lämpligt att göra en op sedan vid 80års åldern. Men att gå helt utan bröst från 60års ålder....det vill jag inte. Och att göra en riskabel op när man kanske ändå är en rätt pigg 75-80åring.....det vill jag inte heller. Vill ju få se mina barnbarn så länge som möjligt. Men ändå vill jag ha bröst idag och för resten av mitt liv.....
    Hur har ni tänkt på detta?

• Anonym (Anna)

Jag hade väl tänkt ha implantaten i 15 år och sedan ta ut dom och inte lägga in nya. Känns inte aktuellt med silikontuttar när jag är typ 45 år.

• Anonym (ut)

idag har jag avbokat min tid för imorgon och letar ny klinik... nån som varit på plastikhuset i linköping?

• Anonym (Anna)

Anonym (ut) skrev 2008-05-06 13:26:59 följande:

idag har jag avbokat min tid för imorgon och letar ny klinik... nån som varit på plastikhuset i linköping?
    Har du avbokat tiden på plastikkirurggruppen?
  • Anonym (ut)

Anonym (Anna) skrev 2008-05-06 14:30:09 följande:

Anonym (ut) skrev 2008-05-06 13:26:59 följande:
    Har du avbokat tiden på plastikkirurggruppen?
    Ja... har tappat mitt förtroende för dem då jag angett vad jag är allergisk mot och de ÄNDÅ hade skrivit att de skulle använda ett narkosmedel som jag är allergisk mot. Vet inte hur det hade slutat om jag inte dubbelkollat alltså! Talade även med narkosläkaren som var otervlig mot mig ochnär jag sa till honom: Du måste ju förstå att man är nervös från början för en opertaion och sen när nått sånt här misstag händer är det klart att man blir rädd! Hans svar på det var: Men har du tänkt igenom ditt beslut att opereras verkligen? Det kanske inte är rätt för dig att göra en operation! Jösses säger jag bara...

Fick iallafall en ursäkt från receptionen att det var självklart att jag inte skulle behöva betala och operera mig där, även kirurgen mailade och beklagade det.
  • Anonym (Anna)

Ok. Jag har inte avbokat min tid där än, men jag är så osäker på vad jag vill.

• sussu56

Anonym (ut) skrev 2008-05-06 15:52:42 följande:

Anonym (Anna) skrev 2008-05-06 14:30:09 följande:
    Ja... har tappat mitt förtroende för dem då jag angett vad jag är allergisk mot och de ÄNDÅ hade skrivit att de skulle använda ett narkosmedel som jag är allergisk mot. Vet inte hur det hade slutat om jag inte dubbelkollat alltså! Talade även med narkosläkaren som var otervlig mot mig ochnär jag sa till honom: Du måste ju förstå att man är nervös från början för en opertaion och sen när nått sånt här misstag händer är det klart att man blir rädd! Hans svar på det var: Men har du tänkt igenom ditt beslut att opereras verkligen? Det kanske inte är rätt för dig att göra en operation! Jösses säger jag bara...Fick iallafall en ursäkt från receptionen att det var självklart att jag inte skulle behöva betala och operera mig där, även kirurgen mailade och beklagade det.
    Vad läskigt. Att dom skulle ge dig narkosmedel du inte tål. Tur att du inte behövde betala nått alls
  • Anonym (ut)
    sussu56 skrev 2008-05-06 17:26:17 följande:
    Anonym (ut) skrev 2008-05-06 15:52:42 följande:
    Vad läskigt. Att dom skulle ge dig narkosmedel du inte tål. Tur att du inte behövde betala nått alls
    Ja verkligen! Man blir ju skraj...
  • bättre o vara fet glad än smal

går väll att injencera olja i brösten?

• Anonym (vill)

Är det verkligen ingen mer som funderat på vad man ska göra med op och brösten när blivit äldre? Man är ju inte ung för evigt... 
    Anna: Menar du att du vid 45 inte skulle vilja ha bröst? Allvarligt? 45 är ju ingen ålder och själv så är jag defenitivt helt säker på att jag defenitivt vill ha bröst då. Menar inte att bråka nu utan bara funderar om du verkligen menar vad du sa...  Sedan vill jag gärna ha fler åsikter och tips. Finns det verkligen ingen mer här som funderar som mig och som faktiskt vill ha sina bröst lite längre än till 50års åldern? För de lär ju bli riktigt fula och ärriga om man tar ut inplantaten och inte sätter in nya?!

Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??