• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Anonym (sus)

sandra-jag opererade mig oxå för en dryg månad sen . resultatet blir bara bättre o bättre . Men på victoriakliniken där jag gjorde min op ska man vara utan någon form av bh de första 2-3 månaderna. så det verkar variera väldigt från klinik till klinik

• Anonym (:))

Ja, jag tycker de är finare nu än första dagen. Blåmärkna börjar gå ner lite så det känns bra. Jag tycker att allt har gått över förväntan. Jag opererade mig i förrgår och har redan slutat med de smärtstillande tabletterna. Tar en kur när jag ska göra någonting speciellt som t ex att handla men annars går det bra. Visst gör det ont men inte outhärdligt.

Ser brösten större eller mindre ut när svullnadn gått ner?

• Anonym

Anonym (:)) skrev 2008-05-09 10:49:53 följande:

Ja, jag tycker de är finare nu än första dagen. Blåmärkna börjar gå ner lite så det känns bra. Jag tycker att allt har gått över förväntan. Jag opererade mig i förrgår och har redan slutat med de smärtstillande tabletterna. Tar en kur när jag ska göra någonting speciellt som t ex att handla men annars går det bra. Visst gör det ont men inte outhärdligt.Ser brösten större eller mindre ut när svullnadn gått ner?
    dom ser varken större eller mindre ut, däremot så vänjer sig ögat väldigt väldigt snabbt o man ser inte själv att dom e så stora som dom e! det är väldigt vanligt att man ångrar att man inte la in mer..men de e ju bara ens egen nojja! när dom lägger sig på plats så blir dom rundare o får en mycke finare form!
  • Anonym (Tuttan)

Mr p Daddy: Tack för svaret! Man kan ju bara hoppas att det inte blir nån komplikationer.
    Längtar men känns pirrigt. Känns så bra när man får lite uppmuntran. Tack för det med

Kan tänka mig att din syster längtat efter det efter 5 barn. Det är hon värd

• Anonym (Tuttan)

Måste fråga en sak...

Jag ska op mig den 24-25juni. Vecka 26. Nu fick vi en vecka på västkusten vecka 27. Den enda veckan vi kan.
    Kommer det funka att åka dit tror ni? Eller är det helt kört att tänka sig springa efter min son 4 år vid stranden. Jag har ingen aning. Många går ju tillbaka till sitt arbete efter en vecka. jag har min sambo så han kan ju springa efter min minsting på 20 mån.
    Min son behöver ju inte bäras eller så.
    Fast jag kommer ju inte kunna sola eller så. Men jag känner att vi måste komma iväg lite.
    Rådgör med mig snälla!

• Anonym (Lillan)
    Anonym (Tuttan) skrev 2008-05-14 18:14:34 följande:
    Måste fråga en sak...Jag ska op mig den 24-25juni. Vecka 26. Nu fick vi en vecka på västkusten vecka 27. Den enda veckan vi kan.Kommer det funka att åka dit tror ni? Eller är det helt kört att tänka sig springa efter min son 4 år vid stranden. Jag har ingen aning. Många går ju tillbaka till sitt arbete efter en vecka. jag har min sambo så han kan ju springa efter min minsting på 20 mån. Min son behöver ju inte bäras eller så. Fast jag kommer ju inte kunna sola eller så. Men jag känner att vi måste komma iväg lite.Rådgör med mig snälla!

Du kommer säkert känna dig lite öm på morgonen o kanske ha problem m vissa rörelser, men jag tycker absolut du/ni ska fara. Jag lyfte min då sex månader gamla dotter efter c en vecka.

Solen ska du passa dig för, delvis för att huden är så mkt tunnare precis över brösten sen så kan man få tjusiga solfläckar av medicinen. Sen har du säkert lite blåningar som man kanske inte har lust att visa upp.
    Lycka till m op:n o ha en skön semester!

• Anonym (Tuttan)
    Anonym (Lillan) skrev 2008-05-14 21:13:45 följande:
    Du kommer säkert känna dig lite öm på morgonen o kanske ha problem m vissa rörelser, men jag tycker absolut du/ni ska fara. Jag lyfte min då sex månader gamla dotter efter c en vecka. Solen ska du passa dig för, delvis för att huden är så mkt tunnare precis över brösten sen så kan man få tjusiga solfläckar av medicinen. Sen har du säkert lite blåningar som man kanske inte har lust att visa upp.Lycka till m op:n o ha en skön semester!
    Tack för svaret! Det är min mamma som skrämmer upp mig. Hon är ju helt emot det och tror attjag kommer ligga ner och inte röra mig alls på veckor.
    Men nu känner jag mig tryggare. Det är det perfekta tillfället att op för mig med.
    Kram
  • Anonym (Fjäril)

Undrar..... Det säges att man inte ska sola eller sola solarium när man har OP.... Undrar varför? Förstår för ärret och medicinen men finns det någon annan orsak?

• Anonym

jag har en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med.
    jag har alltid drömt om att ha stora bröst men fick en A kupa, tji fick jag liksom. sen fick jag barn när jag va ´17år och de började hänga!! funderar nu jätte starkt på att förstora lite men dels har jag inte de pengarna nu så får väll bli om några år då jag blitt lite vuxnare :P (är 17 nu.) men om man får barn efter man opererat brösten börjar de hänga med sen efter eventuell amning?? och går de amma??

• Anonym (Fjäril)

Rekomenderar av erfarenhet från vänner: Många ångrar sig att de inte gjorde ingreppen efter barnafödandet...

Men som sagt det är olika för alla...

Anonym skrev 2008-05-15 15:00:23 följande:
    jag har en fråga som ni kanske kan hjälpa mig med.jag har alltid drömt om att ha stora bröst men fick en A kupa, tji fick jag liksom. sen fick jag barn när jag va ´17år och de började hänga!! funderar nu jätte starkt på att förstora lite men dels har jag inte de pengarna nu så får väll bli om några år då jag blitt lite vuxnare :P (är 17 nu.) men om man får barn efter man opererat brösten börjar de hänga med sen efter eventuell amning?? och går de amma??
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??