• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Anonym (:))

Uach, blir rädd när jag läser om kvinnan som dog. Är det någon som vet vilken typ av operation det var?
    Jag har fått för mig att det är större risker när man tar bort delar av kroppen, t ex fettsugning... vet inte om det är så men...
    Jag ska operera mig på onsdag men nu är jag jätterädd. Jag har ofta ont i hjärtat och i perioder slår det extra slag. Jag har kollat upp detta två gånger och de har aldrig hittat några fel... men nog känns det extramt läskigt :-/

• Anonym (Anna)

Anonym (:)) skrev 2008-05-03 14:24:34 följande:

Uach, blir rädd när jag läser om kvinnan som dog. Är det någon som vet vilken typ av operation det var?Jag har fått för mig att det är större risker när man tar bort delar av kroppen, t ex fettsugning... vet inte om det är så men...Jag ska operera mig på onsdag men nu är jag jätterädd. Jag har ofta ont i hjärtat och i perioder slår det extra slag. Jag har kollat upp detta två gånger och de har aldrig hittat några fel... men nog känns det extramt läskigt :-/
    Jag har mailat till Gabriella som jobbar på det sjukhuset och frågat vad det var som hände. Jag hoppas jag får ett svar för jag blev oxå orolig eftersom jag ska operera mig där den 3/6. Jag kan skriva här sen när jag får ett svar.
  • Anonym (Fjäril)

Låter som om du har stress hjärta. Jag har också så att mitt hjärta kan rusa iväg och dunka väldigt hårt. Inte lika ofta som förr, men det händer... Det är inget farligt...

Anonym (:)) skrev 2008-05-03 14:24:34 följande:

Uach, blir rädd när jag läser om kvinnan som dog. Är det någon som vet vilken typ av operation det var?Jag har fått för mig att det är större risker när man tar bort delar av kroppen, t ex fettsugning... vet inte om det är så men...Jag ska operera mig på onsdag men nu är jag jätterädd. Jag har ofta ont i hjärtat och i perioder slår det extra slag. Jag har kollat upp detta två gånger och de har aldrig hittat några fel... men nog känns det extramt läskigt :-/
  • Anonym (Fjäril)

Självklart blir man orolig när man hör att någon har dött. Men personligen så tror jag på vad Dr Birgit Stark sa till mig, Är man fullt frisk så ska det inte bli några komplikationer. Jag har mitt fulla förtroende för dem, men åh andra sidan har jag OP mig där tidigare och även mina vänner.

Något jag har gjort alltid in för en OP innan man ska sövas är att meddelat att JAG vill vakna igen och att de tar hand om mig och inte lämnar några värktyg eller kompresser i mig... hehe De brukar titta lite underligt på mig men men. Då tänker de på det när de OP mig....

• Anonym (ut)

Mmm. Som nån sa, det är ju farligare att ta sig till sjukhuset i bil än vad det är att göra ingreppet. Mycket mycket större risk att dö i en bilolycka faktiskt, men sen är det ju det att man vet om att man ska göra det och det gör ju att man blir nervös. Tänk om man visste ett datum i sitt liv då man skulle krocka och inte veta utkomsten av det, så skulle man nog också stressa upp sig

Jag har också dubbelslag och grejer och problem med låg puls ibland, men det är också kollat och ingen har sagt nått om det. De har ju stenkoll på en, SPECIELLT om nu någon har dött där en gång så är de ju kolla ett par gånger extra...
    Det som är positivt med just bröstförstoring (eller uttag som i mitt fall) är ju att man är på utsidan av kroppen, det är ju alltid en större risk om man ska göra ett ingrepp längre in om man säger så.

• Anonym (Fjäril)

Yes..... Imorgon är det OP, har badat och tvålat in mig med "special"tvålen *s*...... Imorgon IMORGON gäller det. Jösses hur ska jag kunna sova inatt *s*....

• Anonym (ut)

Anonym (Fjäril) skrev 2008-05-04 21:27:20 följande:

Yes..... Imorgon är det OP, har badat och tvålat in mig med "special"tvålen *s*...... Imorgon IMORGON gäller det. Jösses hur ska jag kunna sova inatt *s*....
    Gud vad spännande för dig! Ska hålla alla tummar för dig!
    Hur dags ska du vara där?
    Hur lång tid tar ingreppet? Du måste skriva på tisdag sen hur det gått för dig!
  • Anonym (ska skaffa)

Anonym (Fjäril) skrev 2008-05-04 21:27:20 följande:

Ååhh lyckans du!! Ja ha mer än en vecka kvar! Ja hur ska du kunna sova?? Äh behövs de du ska ju sova under op ändå
  • Anonym (osäker)

Fattar inte varför jag inte kan besluta mig om jag ska eller inte....jag velar. Tycker det är väldigt otäckt med narkosen.Rädd för smärtan.Och förbannad på att man måste plocka ut skiten igen efter antal år.
    Men ändå vill jag såååå mycket.Kanske ska man vänta till hösten,eller så ska jag ta tiden vid juli.

• Anonym (ut)

Anonym (osäker) skrev 2008-05-05 08:51:46 följande:

Fattar inte varför jag inte kan besluta mig om jag ska eller inte....jag velar. Tycker det är väldigt otäckt med narkosen.Rädd för smärtan.Och förbannad på att man måste plocka ut skiten igen efter antal år.Men ändå vill jag såååå mycket.Kanske ska man vänta till hösten,eller så ska jag ta tiden vid juli.
    Du får ju helt enkelt väga fördelar mot nackdelar... tycker inte du ska låta bli för att du är rädd att det gör ont eller narkos, det är sånt som går över och som de flesta tycker är obehagligt. Jag hade inte ont alls efter att jga satte in dem.

Men om du "bara" vill ha dem för att känna dig snygg är det en annan sak. Jag sitter ju här 9 år senare med komplikationer, har ont och måste ta ut dem. Men om man däermot känner att man mår väldigt dåligt utan dem så är det ju värt det, jag hade inga bröst men mådde inte dåligt utan ville bara förbättra mitt utseende, och just den aspekten ångrar jag.
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??