• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Anonym (Fjäril)

Mina barn är 3 och 1½ min sambo har tagit semester i 2 veckor och som turen är så skolar vi in den yngsta på dagis nu.

Ps. Man brukar oftast bara bli sjukskriven i 2 veckor, beroende på vilket jobb man har...

Anonym (osäker) skrev 2008-05-07 06:41:17 följande:

Hur mycket la du in då?Hur gammal är din minsta? Har själv en som blev 1 i år och en på 5,men är mest orolig för den lille,så jag ska vänta till hösten.Räknat m,ed att det räcker att pappan e hemma en vecka,kanske det är lite lite?Anonym (sus) skrev 2008-05-06 23:41:23 följande:
  • Anonym (Fjäril)

Jag brukar alltid vänta mig det värsta, Så mina tankar var det kommer att göra "skit ont", men så farligt blev det inte...

Som sagt det är olika för alla och så har vi olika smärtgränser också....

Anonym (vill) skrev 2008-05-07 09:59:28 följande:

Fjäril: Gud vad det låter som super enkel match för dig Glad för din skull att det gick så bra och att du har så lite ont!!! Så vill jag med ha det om och när jag gör op!!!!
    Sus: Hmmm...låter som något att ändå hålla i åtanke att det kan göra förbaskat ont. Har också två mini hemma som behöver bli upplyfta ibland. Bra att veta  för min del iaf eftersom jag har en man som inte står bakom en op i dagsläget Så ingen hjälp isf....
  • Anonym (sus)

vill- jo jag tror det är vanligare att man har JÄTTEONT än mindre ont faktiskt! Jag hade räknat med smärta men inte att det skulle vara värre än att föda barn! . Men som sagt, det är ju individuellt! och efter en vecka så blev det mkt bättre . Men har du inte en kille som ställer upp så föröskt att ordna det med barnvakt oså första veckan eftersom du antagligen kommer må väldigt dåligt då, ha ont, vara trött, orkeslös osv. Dessutom FÅR du inte lyfta ngt!. Jag hade inte ens kraft att hålla i en kaffekopp då den bara gled ur handen. Men det kan ju även bero på om de lägger bakom muskel eller framför. på mig la de bakom o dr varnade mig innan att det ofta gör ondare då eftersom de skär av en del av muskeln, och att den då "inte orkar" liksom.

• Anonym (vill)

Sus: Åh fy det lät inte trevligt.... med kaffekoppen och muskeln...blää..  Men varför lag de in bakom muskeln på dig? Har hört att det beror lite på hur mkt man tränar osv. Om man tränar mkt så ska man lägga in bakom muskeln?

• Anonym (vill)

Fjärli: Lag du in bakom eller framför bröstmöskeln?

• Anonym (vill)

ursäkta stavningarna här.. hemma med feber och ser lite dåligt pga huvudvärk

• Anonym (sus)

vill-nja jag vet inte, det beror nog på vad dr bedömer är lämpligast just utifrån din kropps anatomi. sen sa min dr att när man är smal och har liten byst så väljer han oftast att lägga bakom muskeln. dessutom är det mindre risk för kapselbildning då.
    Sen tror jag att det är så att om man tränar mkt så är det bra att lägga FRAMFÖR muskeln eftersom det då stör träningen mindre.

• Anonym (fråga)

Hej alla ni som funderar eller har opererat tuttarna. Jag undrar om ni vet hur känsligheten i brösten påverkas efteråt? påverkas den alls? Jag funderar nämligen oxå på att fixa mina platta utmjölkade bröst men är rädd för att de inte ska kännas efteråt.. Någon som vet?

• Anonym (sus)

(fråga)- Det är vanligt att man får tappad eller nedsatt känsel efteråt. Men det brukar återkomma efter hand sägs det. Men man får räkna med upp till ett par månader...
    Jag har nästan ingen känsel alls i ena bröstvårtan..kan nypa hur mkt som helst utan att det känns..medans det börjar återvända i andra nippeln ...men som sagt, det var ju bara en månad sen jag fixade mina så jag håller hoppet uppe

• Slampan No 1
    Anonym (fråga) skrev 2008-05-07 12:33:42 följande:
    Hej alla ni som funderar eller har opererat tuttarna. Jag undrar om ni vet hur känsligheten i brösten påverkas efteråt? påverkas den alls? Jag funderar nämligen oxå på att fixa mina platta utmjölkade bröst men är rädd för att de inte ska kännas efteråt.. Någon som vet?
    Mina blev överkänsliga.. Nudda dom och jag går igång direkt
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??