• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • maritmedm
    kobra skrev 2008-03-26 09:21:26 följande:
    ja madigan jag är djupt imponerad att ni klarar er utan bil, jag skulle bli heelt ställd och känna det som om jag tappat en kroppsdel juu
    Jag är helt lemlestad isf, har inte ens körkort
  • madigan

Vi har en vagn som fungerar ännu, bild finns i mitt galleri.

• maltazar

ja, samma för oss.. men knappast så för alla.
    sen kan det ju variera vad som räknas till barn: kläder & skor, blöjor, mat, hyra.. för ja barnet är ju ändå med om att bo där, finns säkert många som tänker så, eller som inte har råd me annat.

Peda skrev 2008-03-26 08:59:55 följande:
    Jag kan som bara tala för mej sjjälv. Vi sparar till barnen och sen går det till blöjor och andra förbruknigsvaror. Kläder och skor är inte billiga fast man sitter på blocket och tradera. Så självklart är det ett stöd i ekonomin.. men inte så att man tar pengarna o slänger dem så sigg och sprit eller what ever till sej sej själv. För oss brukar barnbidraget bli ett halvsteg innan lönen kommer.. så man överlever med mat månaden ut..
  • maltazar

nej jag resonerar inte så! drog lite exempel bara
    poängen var att det kommer bli svårt, om inte omöjligt att kunna få barnbidraget rättvist utdelat till "de som behöver"
    för var går gränsen för behov?

xylifon skrev 2008-03-26 09:18:03 följande:
    maltazar: så kan du ju inte resonera ju.. isf kan man ju slösa hela lönen på dyrasaker o sedan gå på cos... näää, det går ju inte för då får man sälja sina lyxprylar. så fungerar samhället, eller ska fungera iaf, klyfterna ska inte vara så stora som de är nu i samhället, varför vill ni ha det så. "av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov!"
  • madigan

nä de här går inte..dags att klä på barn och mig och gå ut till en pulkabacke. Lillan behöver röra på sig........

see u all folks!

• maltazar

usch usch usch.. vill inte skriva :(
    nästan 1,5 sida skrivet nu.. av 6. och jag vet knappt vad jag ska skriva ens.
    Sånna här dagar börjar man ifrågasätta sitt val av utbildning :P

• varfördåför

allt går att lösa om man bara vill.. hur svårt var det att byta sida på trafiken då tror du, men det gick. skolplickten va nog svår att fåigenom, men det gick också.

alla kommer aldrig att vara nöjda med allt, men man kan ju göra det så bra osm möjligt iaf!

• Mochride
    madigan skrev 2008-03-25 20:46:56 följande:
    vilka byxor?
    Som du hittade till din dotter. Fast du kanske inte köpte dem
  • Mochride

Ni får inte skriva så mycket, jag hinner inte med

Satt på af en timme helt i onödan idag, känns ju lagom kul. Nu blir det jobbgaranti, hoppas jag får praktik där jag vill, om det nu blir praktik, kanske blir en massa söka-jobb-kurser istället...

• maritmedm
    Mochride skrev 2008-03-26 13:14:22 följande:
    Ni får inte skriva så mycket, jag hinner inte med Satt på af en timme helt i onödan idag, känns ju lagom kul. Nu blir det jobbgaranti, hoppas jag får praktik där jag vill, om det nu blir praktik, kanske blir en massa söka-jobb-kurser istället...
    Är man inte alltid där i onödan???
Svar på tråden ***Skelleftetråden***