• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Annamus

Nå vi bor i en tvåa i Skebo och betalar 4900 för den, el tillkommer då med ca 5-600 kr i månaden. Enligt kalkylen på huset så kommer vi att ha en sammanlagd "månadshyra" på5500, och då ingår el. Iofs. skillnaden mellan nästan stan och Skelleftehamn men... jag har förhoppning om att det ska vara enormt värt i alla fall. :)

• maltazar

Peda: hus är ju (nästan) alltid billigare att bo i :)
    plus att typ hälften av de man betalar är till sig själv

Vi betalar 3500-4000:- för en 3:a på 75kvm.

• kobra

ja det är ibland billigare med hus och då betalar du åt dig själv iallfall

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-26 10:20:30 följande:
    nej jag resonerar inte så! drog lite exempel barapoängen var att det kommer bli svårt, om inte omöjligt att kunna få barnbidraget rättvist utdelat till "de som behöver"för var går gränsen för behov?

Jag är lite på din linje,har inte läst allt men mycket av eran diskution här...
    Som jag ,som är sjukpensionär,har inte hög års inkomst,men ändå hyfsat för att varit hemma sen 2001...maken har årsinkomst över det som den nya gränsen funderar på...
    Jag har två barn själv och ett med honom...
    Hur gör dom då med barn bidraget tex ??
    Då borde jag få två barn bidrag,för dom räknas han ju inte in på så att säga...
    Men som maken säger,man måste se på utgifter ,inte bara på inkomster.
    Vi bor fem mil från stan,har kanon låga lång på vårat hus.
    Tjänar helt klart på soppan med bilen,har en bensin räkning på runt 3 papp i månaden,vi har hyra inkl.el på ca.3 papp.
    Så om man tänker så så har vi ju låga utgifter ... Och då bor vi alltså fem mil från stan...
    Så man får ju se både på inkomster och utgifter,hoppas dom verkligen gör de.

Vi känner ett par ,dom har två barn,sparar ALLTID barn bidraget till sina barn, har ingen hyra = inga lån på huset (arve gods) och dom har bra lön...dom behöver kanske inte  barn bidraget precis...

Och eg.inte vi heller,eftersom vi har låga utgifter,men då har jag låg års inkomst så de beror på hur dom ser på det hela...

• skrutteluttan74
    Peda skrev 2008-03-26 20:02:25 följande:
    Typ vårt hus ligger inte ens på 7000:-/månaden !! =)
    Nä och vårt hus ligger på varm hyra på 3000 och det är då det känns värt att bo en bit från stan...
  • madigan

Ja vi bor på Erikslid. Men vad ska vi göra åt de...dom pengarna som det kostar att flytta har inte vi i handen. Vi kommer att få leva på vatten och bröd om vi ska flytta härifrån.

• skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-26 21:38:53 följande:
    Ja vi bor på Erikslid. Men vad ska vi göra åt de...dom pengarna som det kostar att flytta har inte vi i handen. Vi kommer att få leva på vatten och bröd om vi ska flytta härifrån.
    Ja det är ju så...Ibland får man lixom väga för och emot,vare sej man vill eller ej...
  • madigan
    skrutteluttan74 skrev 2008-03-26 21:44:18 följande:
    Ja det är ju så...Ibland får man lixom väga för och emot,vare sej man vill eller ej...
    Ja vi vill flytta, men hur ska de gå till..alla tapeter....vi har ingen bil....tycker mest synd om barnen....finns liksom ingen plats för hobbies..som tv-spel..... och liknande
  • Annamus

Madigan: Jag vet inte om det går med Skebo, men när jag flyttade från en lägenhet i Pitebo fick jag i alla fall dela upp kostnaden för tapeterna som jag var tvungen stå för. Jag lovar att ni tjänar in den summan i längden. För rackarns, ingen människa har väl råd å bo på Erikslid!!!

• skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-03-26 21:55:10 följande:
    Madigan: Jag vet inte om det går med Skebo, men när jag flyttade från en lägenhet i Pitebo fick jag i alla fall dela upp kostnaden för tapeterna som jag var tvungen stå för. Jag lovar att ni tjänar in den summan i längden. För rackarns, ingen människa har väl råd å bo på Erikslid!!!
    Så har jag för mej att det blev för oss med då vi flyttade från A-jaur hem...Men jag har för mej att det går i Västerbotten,har hört om ngn som gjort så på Skebo,tror de va min svägerska

Kolla madigan med skebo om det går att göra så...som Anna säger,ni kan tjäna på det i längden
Svar på tråden ***Skelleftetråden***