• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan
    skrutteluttan74 skrev 2008-03-26 22:16:48 följande:
    Jo men kom ihåg att även kika på och höra dej för på den privata marknaden.Jag ska ta ett ex.ett av mina syskon köpte ett hus...dock i Jörn-där jag inte vill bo,för att jag har gjort det som "barn" så att säga...privat på avbetalning, 20-000:- för 7 rum och kök.DÅ vart det lixom värt flör dom att skaffa en bil och åka buss resten.För det går ju ett par bussar...Nu säger jag absolut INTE  att ni ska till Jörn..Men de finns ju sånna människor överallt som hyr ut eller säljer ut hus och lägen heter på avetalning, och så vidare....Så kolla alla möjligheter, MEN flytta inte föräns det känns bra i magtraken
    Nä okej..min man vill till Boliden..jag vet inte....på jobbet tycker dom att döden har slagit till där när dom kör förbi där.
  • madigan

jo vi handlar ekonomiskt och kollar billiga priser och reklamen.

• skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-26 22:19:50 följande:
    Nä okej..min man vill till Boliden..jag vet inte....på jobbet tycker dom att döden har slagit till där när dom kör förbi där.
    "Svartliden" har Boliden börjat kallas för...Men annars börjar Boliden nu vara ganska "attraktivt" har jag hört rykten om..:Mycket barn familjer har börjat söka sej dit...Billiga hus,billiga hyror på lägenheter och så vidare...
    VC,apotek,affärer,mack, skola, bara ngn mil till stan,med bra buss förbindelser...
    Men man ska ju ändå tänka efter som sagt hur det känns i magtraken...
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-26 22:20:41 följande:
    jo vi handlar ekonomiskt och kollar billiga priser och reklamen.
    Det tjänar man mycket på...Tror inte dom som bara handlar på Maxi eller Coop tjänar så mycket...tror man måste kolla helheten...
  • kobra

jaag tänker mest på hur man fraktar hem allt om man inte har bil, det är det jag är impad av..fast har man ingen så är man ju van det så

• maltazar

madigan: jag tror också ni fort kan tjäna in på det.
    Anderstorp rekommenderar jag med, som mest kanske ni skulle ha en hyra på 4-5000:- för en med samma stl som de ni har nu. Blir ju snabbt många extra slantar :)
    Och det är nära att gå både till Coop och centrum.

• maltazar

Hm, ja när vi flyttade till atorp först så bodde vi på skiftes, ännu närmare coop då. Och jag cyklade alltså dit VARJE dag :P
    så det var minsann inte många tunga kassar att få hem.
    ...men då var jag också gravid och bodde med en allvarligt cocacolaberoende karl :P

• skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-26 22:24:30 följande:
    jaag tänker mest på hur man fraktar hem allt om man inte har bil, det är det jag är impad av..fast har man ingen så är man ju van det så
    Jo det är sant...Ni som inte har bil gör det verkligen bra
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-26 22:27:28 följande:
    Hm, ja när vi flyttade till atorp först så bodde vi på skiftes, ännu närmare coop då. Och jag cyklade alltså dit VARJE dag :Pså det var minsann inte många tunga kassar att få hem....men då var jag också gravid och bodde med en allvarligt cocacolaberoende karl :P

Hahaha...du fick alltså cykla med många tunga flaskor

Ja som sagt,ni utan bil gör det bra må jag säga , jag har alltid prioriterat bil,oavsett,aldrig varit utan bil sen ja fick kortet 1993...Skulle banne mej inte fixa det...Ja och nu bor vi ju så långt från stan att nu måste jag ha bil..

• Mochride

Vi är också lite sugna på att flytta. Skulle gärna ha en trea när bebisen kommer, men samtidigt klarar vi oss ju med vår tvåa i början, även om det blir lite trångt.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***