• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan
    Annamus skrev 2008-03-26 21:55:10 följande:
    Madigan: Jag vet inte om det går med Skebo, men när jag flyttade från en lägenhet i Pitebo fick jag i alla fall dela upp kostnaden för tapeterna som jag var tvungen stå för. Jag lovar att ni tjänar in den summan i längden. För rackarns, ingen människa har väl råd å bo på Erikslid!!!
    Ja okej...men vart ska man flytta då?
    De får inte vara för långt borta eftersom vi inte har bil.
  • madigan

vad sjutton är det med bebisen ikväll då?!
    Känns som de är nån tävling i magen " kicka så många ggr på så kort tid som möjligt"

Jisses amalia!!!

• skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-26 22:00:08 följande:
    Ja okej...men vart ska man flytta då?De får inte vara för långt borta eftersom vi inte har bil.
    Kolla runt där det går bussar, kolla även "privata" ...kan va klart värt de...vem vet, de kanske finns ngt billigt hus att hyra...
  • Annamus

Madigan: Ingen kan säga åt er vart ni ska flytta eller ens OM ni ska flytta. Men jag tycker ni ska leta och kika och fundera. Inte vet jag heller om man behöver bil för å bo en bit ut... vi bodde i Norrfjärden utanför Piteå utan bil. Gångavstånd till dagis, gångavstånd till buss som gick till Luleå och Piteå... Mycket bekvämt. Och billigt boende.

• kobra

om jag inte hade bil så skulle jag nog bo på anderstorp igen, nära till coop, vårdcentral,tandläkare ja nästan nära till allt

• kobra

jag skulle verkligen satsa på att bo nära en affär om man inte har bil, med 4 barn blir det en del handling

• skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-03-26 22:08:40 följande:
    okej får väl kika runt lite..
    Jo men kom ihåg att även kika på och höra dej för på den privata marknaden.

Jag ska ta ett ex.ett av mina syskon köpte ett hus...dock i Jörn-där jag inte vill bo,för att jag har gjort det som "barn" så att säga...privat på avbetalning, 20-000:- för 7 rum och kök.
    DÅ vart det lixom värt flör dom att skaffa en bil och åka buss resten.
    För det går ju ett par bussar...

Nu säger jag absolut INTE  att ni ska till Jörn..Men de finns ju sånna människor överallt som hyr ut eller säljer ut hus och lägen heter på avetalning, och så vidare....

Så kolla alla möjligheter, MEN flytta inte föräns det känns bra i magtraken
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-26 22:15:31 följande:
    jag skulle verkligen satsa på att bo nära en affär om man inte har bil, med 4 barn blir det en del handling
    Man kan dela upp handlingen...Som vi,vi storhandlar ,kollar reklamen och så vidare...Super värt det...
    Sen kompleterings handlar vi om det behövs
Svar på tråden ***Skelleftetråden***