• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Annamus

Hally: Du har rätt. Sedan tror jag man får räkna med att huset måste bli ens "hobby" under några år, för det finns alltid en massa att lägga varenda öre på som man inte tänker på. Visst KAN man bo i ett hus precis som det är om man har taskig ekonomi, det går ju alldeles utmärkt, men ett hus i sig självt lockar till inköp av små lister, målarfärg till farstukvisten, dynor till utemöblerna, buske till hålet i häcken, osv, FÖRUTOM allt det dära stora som kan gå sönder. Jag erkänner, vi har ingen buffert. I början har vi faktiskt bara ett tomt kreditkort som vi kan använda om nåt händer. Men vi ska börja bygga upp en buffert, och därmed kommer då inte vi att märka någon förbättring i ekonomin, inte till att börja med. Men förbättring i livskvaliteten helt klart!!!

Vi var och hämtade vårt nya matsalsbord igår och körde det till huset i Skelleftehamn. Han som äger huset ännu sade vi kunde börja köra grejjer redan nu. Uscha så spännande!!! Jag tror jag avlider! Och snart börjar det tina så man kan se hur tomten egentligen ser ut. Tänk om det är ett sandtag vi köpt!!! Näe, tror iofs. inte det men... ;)

• madigan

bcsvensk:

Skolan i Boliden är inte fräsch....känner en som bor där och hon tycker skolan är jätteskabbig.

• kobra

ja vi är ju evigt glada att vi gjorde en bra vinst på vår lägenhet, där fick man en buffert

• Hotte

Tänkte bara meddela att förra onsdagen föddes vårt tredje barn. En liten pojke på 3820 gr. Han kom 11 dagar för tidigt.

• Hotte

Tack alla!
    Pumpkin: Jo, nu är han nöjd när det blev mer testosteron i huset.

• maritmedm
    Hotte skrev 2008-03-27 09:51:45 följande:
    Tack alla! Pumpkin: Jo, nu är han nöjd när det blev mer testosteron i huset.
    Skönt, då kan han pusta ut då Stort grattis!
Svar på tråden ***Skelleftetråden***