• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Ugglans mor

ja, alla är vi olika.

Men jag kan säga att vi tjänar både pengar och på hälsan nu.
    Vi mår mycket mycket bättre här och ångrar att vi inte flyttade utanför stan tidigare..
    Det är så skönt att komma från all trafik, alla trafikljus, alla människor som nästan tränger sig på inne i stan.

• kobra

ja huvudsaken är att man själv trivs och knner att man valt rätt, jag känner att sunnanå där vi bygger blir bra..invid skogen så det blir lite avskiljt ändå

• hally

Jag vill inte förstöra någons framtidsplaner nu, men jag tycker ju inte man ska köpa hus för att få billigare boende!
    Visst, man kanske får en mycket lägre månadskostnad, men nog bör man ha en rätt ordentlig buffert när man har hus, om man inte vill riskera att måsta flytta när nåt händer.
    Man har ju liksom ingen "vaktmästare" att ringa och ingen förening eller fastighetsägare som fixar problemen åt en
    Det är ju också en himla skillnad att köpa ett hus för 400 000 eller för 1,5 miljon, om man lånar till allt.

• hally

Åsså är det ju skillnad på om man har någon händig byggare i familjen eller om man måste ta in firmor för att fixa större saker på ett hus!

• Ugglans mor

jag saknar inte vaktmästaren. Däremot så saknar jag den här elektrikern/rörmockaren/byggarbetaren som jag skulle vilja ha för att få alla mina små drömmar.. =)

• hally

kobra: Jaa! Båda två som kom till mej så fort jag ringde
    Fast nu är jag ju ändå inte hemma på dagarna...sitter på samma byggnad som min sambo nu, undrar om han misstänkte något??!?!
    Det var DÄRFÖR han plötsligt fick så bråttom att köpa hus och tom gick med på Kåge, haha!

• kobra

dom är ju i vårat hus juu tjuva dom inte

• kobra

asså jag har inte två vaktmästare i huset hahahah om ni trode det nu

• hally

pissypopi: Elektrikern har jag och byggarbetarn får vi låna ibland om vi återgäldar, men rörmokarn saknas förstås...fast det kan väl inte va så svårt, bara skruva lite i rören. Bila upp golvet i källarn och testa skruva lite ledningar, så gör vi

Svar på tråden ***Skelleftetråden***