• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • varfördåför

det beror ju på vart huset står o vad du har för lån o så och hur stort huset är!

• maltazar

jojo, men för de flesta blir det ändå billigare

• varfördåför

jo.. kommer du lite utanför stan så är det deffenitivt så. men vill du bo typ en mil från stan så är det nog svårt att få det billigare. men börjar du komma tre mil från stan som vi, så blir det ju billigare alla ggr, vi betalar (med allt inräknat , tex amorteringar och el o så) så har vi ändå billigare boendekostnad än de som bor i trea på anderstorp.

men som sagt vill du bo i tjärn så går det ju inte, eller om du vill bo inne i något samhälle, då kan det också bli svårt!

• maltazar

xylifon: nä, de blir ändå billigare för de flesta..
    Thony bor ju i hamn, billigare än min hyra.
    Och många med hus mer centralt hade nog en lgh minst lika centralt, som antagligen ändå är gode mkt dyrare.
    Och i längden blir det alltid billigare, när topplånet är borta

• maritmedm
    Mochride skrev 2008-03-26 22:42:35 följande:
    Det är därför jag gillar Norrböle
    Tro mig, det är inte kul att bo där då barnen blir större, vill leka ute själva och gå till kompisar. Du måste följa med överallt.
  • kobra

man måste ju räkna med en stor del bensinkostnad om man måste pendla till jobb för att man bor långt från jobbet..oc så dyr som bensinen är så

• Ugglans mor

kobra;
    Det är ju inte säkert. Vi bor nu i ungefär 110 kvadrat STÖRRE än lägenheten. Och då var vår trea inte liten. Och nu betalar vi ungefär lika som lägenheten. Och då kostade huset rätt så mycket mer än lägenheten.

Å bensikkostnad...??? jag har då ingen jag går till jobbet. Det handlar ju om att planera vart man flyttar oxå.

• kobra

men de flesta måste ju pendla som bor utanför stan

• Ugglans mor

Det beror ju på vad man gör och vad man jobbar med. Som J, min man pendlar ju till stan. Men det tar likalång tid för honom att köra härifrån om det var att köra genom stan. Och det skiljer typ 5 kilometer i sträcka..

Och jag har 2 km till jobbet...

• kobra

sen ofta tillkommer ju 2 bilar när man bor utanför..
    alla vi känner som bor utanför stan har två bilar, dåliga bussförbindelser och arbetstider som gör att det är svårt att samåka så de är i många fall tvungna att ha två bilar.

vi tittade ochså på hus utanför stan men prioriterade närheten till jobb och stan hellre

Svar på tråden ***Skelleftetråden***