• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • hally

Hotte: Stort Grattis till bebisen! Va skönt med 11 dagar för tidigt, vår son kom 11 dagar för sent

Annamus: Grattis till inköpet av matsalsbord! Vi kan inte hitta det vi vill ha så vi har inget ännu...och inga soffor...och inte så mycket möbler alls f.n. Och inga tapeter heller, kan någon hjälpa oss bestämma!!

• Annamus

Hally: Vi hade/har problem med det att vi gärna vill räkna in tio kompisar i ekvationen när vi ska köpa bord och soffa. men nu har vi valt soffa efter lilla familjen och bord främst efter familjen och svärmor och svärfar typ... hehe. Men vi FÅR plats me flera om vi möblerar om lite.

• Mochride
    maltazar skrev 2008-03-26 22:52:46 följande:
    men det är ju enbart nära till stan :P
    Och affärer och biblioteket. Allt som jag behöver ha nära till nu i alla fall
  • Annamus

Vårt hus i Skelleftehamn är Maximalt 400 meter från: dagis, skola, mataffär, pizzeria, grill, postkontor, bank, badhus, öppna förskolan, bibliotek... säkert nåt mer. Bara eventuellt jobb som e liten bit att åka, men går ju en buss i halvtimman...

• hally

Det jag tycker är bättre med Kåge än Ursviken-Skehamn är körningen till och från stan. Blir ju tokig av Skehamnsleden, 70 och 50 och traktorer och allt vad där är...tar ju en evighet. Ja, jag vill FRAM med bilen, hem!
    Annars finns ju allt där också, och bättre med bussar går det. Fast det är rätt bra med bussar till och från Kåge också, men har ju inget behov det själv.

• Annamus

Hally: Jo absolut, och det är EN av anledningarna till jag hellre hade valt Kåge. En annan är att själva Kåge är SÅ himla mysigt, och då speciellt på sommaren. Åsså badet förstås. ;) Men ny flyttar fammo och faffa dit så vi lär ju vistas en del där på badet iaf. Tyvärr är huspriserna i Kåge inte alls samma som i Skehamn. Förresten så ska dom bygga om vägen ut till Skehamn har jag hört, så det ska bli smidigare och säkrare i alla fall, men hoppas även på snabbare. ;)

• maltazar

okej :)
    desto längre är det ju dock till mataffärer.. och till skog..

Mochride skrev 2008-03-27 10:29:37 följande:
    Och affärer och biblioteket. Allt som jag behöver ha nära till nu i alla fall
  • hally

Annamus: Näe, huspriserna är ju inte detsamma tyvärr. Och inte utbudet heller, finns ju inte många hus till salu i Kåge. Får hoppas på en bättre väg till hamn då!

Vi känner oss väldigt välkomna, folk stannar till och frågar och pratar och säger "Välkomna hit till Kåge" Jättekul!
    Var nervösa i början för det är ju lite bya-känsla, när jag skulle anmäla Nadja till skolan så frågade hon var vi skulle flytta och jag sa gatunamnet; "Jaså det är ni som ska flytta in i ----ssons hus!"
    Och när vi skulle bära in kylen så kom en människa som var ute med hunden "Vänta så ska jag knyta hunden, jag hjälper till!" och vips stod kylen inne i köket

• Mochride
    maltazar skrev 2008-03-27 11:07:20 följande:
    okej :)desto längre är det ju dock till mataffärer.. och till skog..
    vi har ca 5-10 minuter till konsum och det tar ungefär lika lång tid att gå ner till stan så det är bara att välja mellan det och ica. Behöver inte gå särskilt långt för att komma till skog heller. Dagis finns det också nära här.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***