• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Annamus

Hally: Jo men Kåge ÄR så där helt underbart och jag skulle som sagt SÅ gärna bo där! *ynkar men bara lite*

Dock det där med kylskåpet... här i lägenhetshuset på Uppfinnar är det samma sak... lite trist att flytta ifrån alla vänliga och mysiga människor. Speciellt grannen... när jag bakar går jag över me fika till henne och hon stickar till min bäbistjejja och så... känns trist. Menmen, tror väl vi får det gött i Skehamn åxå... :)

• Ugglans mor
    hally skrev 2008-03-27 11:13:56 följande:
    Annamus: Näe, huspriserna är ju inte detsamma tyvärr. Och inte utbudet heller, finns ju inte många hus till salu i Kåge. Får hoppas på en bättre väg till hamn då! Vi känner oss väldigt välkomna, folk stannar till och frågar och pratar och säger "Välkomna hit till Kåge" Jättekul!Var nervösa i början för det är ju lite bya-känsla, när jag skulle anmäla Nadja till skolan så frågade hon var vi skulle flytta och jag sa gatunamnet; "Jaså det är ni som ska flytta in i ----ssons hus!" Och när vi skulle bära in kylen så kom en människa som var ute med hunden "Vänta så ska jag knyta hunden, jag hjälper till!" och vips stod kylen inne i köket
    Vi har oxå en väldigt stor bya-känsla här. Alla på jobbet vet ju vem som bott här tidigare..
    Sen bor två av mina arbetskamrater på samma gata.
    Och grannen rakt över får vi hämta ved hos om vi vill ha till öppna spisen. Och de tog hand om vår katt när vi var borta
  • madigan

vi har en ganska bra granne åxå i våran trapp. Hon bjuder på fika och min lilla har fått grejor av henne...fleecefilt,kuddfodral och en sparbössa.
    Hon har en bekant som har en son och dom har de inte så gott ställt så hon handlar till pojken på kupan. Tänkte tvätta upp lite killkläder som jag har och ge till henne så hon kan skicka till dom.

• hally

madigan: Det är alltid trevligt när man kan hjälpa varandra med tjänster och gentjänster så där

Är det någon som har säng-systemet ODDA från ikea?

• Bummelumman

Idag hade vi en värderingsman (kvinna?) här för att få en värdering på huset. Det blev som vi ville och vi fick det uppvärderat så pass att vi blir av med topplånet. Känns underbart! Vill ju kunna lägga pengarna på min lilla prins ju!

Vår älskling kom den 12 februari 2008!
  • maltazar

Nu ska jag hämta lillgumman och ta henne till tandläkaren!
    hoppas hon gapar denna gång bara... :P

• hally

Bummelumman: Det är så mycket värt att slippa topplån, grattis!
    Vad har ni gjort för renoveringar för att få det uppvärderat?
    Har funderingar kring hur mycket och vad man måste göra för att det ska värderas högre. Nu har vi inget topplån men eventuellt ska vi låna upp senare för renoveringar och då vill man ju så snabbt som möjligt få in det i bottenlånet.

maltazar: Nadja var nyss hos tandläkaren och fick så mycket beröm, behöver inte gå dit på ett bra tag nu. Sen vi var där är hon ännu mer noga med att borsta tänderna

• Bummelumman

Hally: Vi köpte privat så vi har aldrig fått det värderat så jag skulle tro att vi fick det ganska billigt till att börja med. Fast vi har konverterat om till vattenburet system och borrat för bergvärme vilket naturligtvis har höjt värdet sen har vi renoverat toaletten nere.

Hittade den här när jag satt här och hoppade mellan olika trådar. Förbered er på en gråtfest...

www.familjeliv.se/Forum-10-203/m31113836.html

Jag älskar min lilla prins Viggo!
  • Annamus

Hörni folk. Hjälp mig här nu.

I vårt nya hus har vi tre rum på övervåningen. Ett ska bli svorum till oss, ett rum till 6-åriga killen och ett rum till 5-månaders bäbistjej. Ett rum är stort, ett är lite mindre men fortfarande stort och det sista är ganska litet. Rättvisast för barnen vore att ge dem varsitt stort och ha det trånga själv. Vi får precis in dubbelsängen och kan gå in från varsin sida åtminstone. Men kan man ha det så trångt. Blir man knäpp? Är det smartare å ha tjejjen i lilla rummet och vänta några år och se om hon behöver större? Men då blir det iofs. knäppt mer tapetsering och så... kommer det ändå att flyttas runt mellan rummen? åååh? Behöver man mer än en säng i sovrummet? HJÄLP?

Svar på tråden ***Skelleftetråden***