• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • maritmedm
    hally skrev 2008-04-21 08:17:59 följande:
    maritmedm: Grattis!!
    TAckar!!!!
  • hally

maritmedm: Har allt gått bra? Hur KÄNNS det nu? *stoppar micken under näsan på dej*

• maritmedm
    hally skrev 2008-04-21 08:37:02 följande:
    maritmedm: Har allt gått bra? Hur KÄNNS det nu? *stoppar micken under näsan på dej*
    Allt har gått kanon och det känns ännu bättre. Vi har aldrig varit så snygga och kära som vi var i lördags Vi är så otroligt nöjda med hela dagen och det känns verkligen att vi gjort rätt, ingen som ångrar sig här
  • madigan
    maritmedm skrev 2008-04-21 08:15:48 följande:
    Ja nu har jag inte varit inne på fyra dagar och ids uppriktigt sagt inte kolla vad som skrivigts sen i onsdags så om någon skrivigt nåt till mig så kan ni ju skriva igen
    *¨¨¨~ ¨Grattis!*¨¨~¨
  • maritmedm
    madigan skrev 2008-04-21 09:06:49 följande:
    *¨¨¨~ ¨Grattis!*¨¨~¨
    TAck
  • madigan
    hally skrev 2008-04-21 08:17:35 följande:
    xylifon: Va kul, det brukar gå snabbt när de är intresserade att lära sej Själv är jag lite kluven, barn är inte mogna före 12 års ålder att cykla i trafiken, och även om det är lugnt villaområde där vi bor så kör det ju genom bilar då och då. Alla andra barnen cyklar ju fritt omkring och Nadja får också göra det, men lite orolig är man... Är nog jobbigt att hålla reda på henne när man cyklar tillsammans MorBlåbär: Grattis till flytt och nytt boende! Det är jättefint i Ersmark, vi trivdes hur bra som helst i byn =)Har ni köpt hus eller ska ni hyra?Var flyttar ni ifrån då (var bor ni nu)?
    De där är min mans inställning åxå vad gäller cykling av barn. Dessutom så tycker han inte att barn under 12 år ska se på tv mer än 1 tim..pga att ögonen inte är färdigutvecklande innan.
  • hally

madigan: Ja TV-tittande tycker jag inte bara har med ögonens utveckling att göra...tycker det är hemskt hur mycket en del barn sitter framför TV:n!
    Nä ut och lek med dem, dagens barn behöver utveckla sin egen fantasi

maritmedm: Va bra, låter som ni haft en riktig kanonbra dag

• kobra

hm jag skickade iväg mina ungar som är 5 och 7 att cykla till skolan, visserligen så är det mest cykelvägar och sen möter farmor upp dom
    skulle ju aldrig släppa iväg dom på en landsväg men cykelvägar känns okej

• hally

kobra: Får de cykla till skolan själva där? På vissa ställen har de regler om att barn under tex 5:an får inte cykla själva, men det verkar vara olika. I Kåge vet jag inte hur det är, men det är inte aktuellt att cykla själv dit än iallafall. Är ju en bra bit dit och bilvägar ivägen =)
    Cykelvägar känns ju helt OK, var perfekt på A-torp. Men där vi bor nu är det ju vanliga bilgator barnen cyklar på. Visst, det är ju ingen tung trafik...men de måste ju ändå ha lite trafik-vett.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***