• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan
    hally skrev 2008-04-21 10:16:03 följande:
    madigan: Ja TV-tittande tycker jag inte bara har med ögonens utveckling att göra...tycker det är hemskt hur mycket en del barn sitter framför TV:n! Nä ut och lek med dem, dagens barn behöver utveckla sin egen fantasi maritmedm: Va bra, låter som ni haft en riktig kanonbra dag
    Ja mina 2 äldre sitter och ser på :
    Simpsons (skitprogram anser jag)
    Miami ink ibland
    Fear Factory
    Top model
    Nåt skit på MTV där dom sitter och fjärtar rakt ut tjejerna alltså...vidrigt

Alla dessa program är dessutom vuxenprogram...blir så för-b när dom ser på dessa.
  • kobra

jo vad jag vet så har de inget förbud, nu fyller de ju snart 6 och 8 ochså så.
    men på en vaanlig väg skulle jag som sagt aldrig släppa dom själva

• hally

Handlar ni mycket på IKEA?
    Måste till IKEA snart och inhandla en del, det känns mest som ett MÅSTE...tyckte det var kul där innan men nu känns det lite som att ALLA har ALLT från IKEA. Eller iallafall har många väldigt mycket därifrån. Jag har inget emot att man har lika som någon annan, men som innan kunde man gå en promenad och man såg samma IKEA-lampa i köket hos var och varannan granne
    Nä, usch va neg jag blev. Får som ingen riktig koll på allt vi skulle behöva inhandla denna gången. MÅSTE nog åka 2 ggr istället Får väl ta en sväng till Happis och en till S-vall

• varfördåför
    hally skrev 2008-04-21 08:17:35 följande:
    xylifon: Va kul, det brukar gå snabbt när de är intresserade att lära sej Själv är jag lite kluven, barn är inte mogna före 12 års ålder att cykla i trafiken, och även om det är lugnt villaområde där vi bor så kör det ju genom bilar då och då. Alla andra barnen cyklar ju fritt omkring och Nadja får också göra det, men lite orolig är man... Är nog jobbigt att hålla reda på henne när man cyklar tillsammans MorBlåbär: Grattis till flytt och nytt boende! Det är jättefint i Ersmark, vi trivdes hur bra som helst i byn =)Har ni köpt hus eller ska ni hyra?Var flyttar ni ifrån då (var bor ni nu)?
    vi bor ju i skogen så men han får aldrig vara ute o cykla helt själv, bara just på våran gräsmatta får han cykla men inte på vägen då följer jag med och då går jag så har jag mer koll än om jag också ska hålla reda på en cykel

det blir bättre i somar då alla skogsvägar har tinat fram så får han viddga sina vyer lite
    När får vi en Gloria?
  • maritmedm
    hally skrev 2008-04-21 13:16:30 följande:
    Handlar ni mycket på IKEA?Måste till IKEA snart och inhandla en del, det känns mest som ett MÅSTE...tyckte det var kul där innan men nu känns det lite som att ALLA har ALLT från IKEA. Eller iallafall har många väldigt mycket därifrån. Jag har inget emot att man har lika som någon annan, men som innan kunde man gå en promenad och man såg samma IKEA-lampa i köket hos var och varannan granne Nä, usch va neg jag blev. Får som ingen riktig koll på allt vi skulle behöva inhandla denna gången. MÅSTE nog åka 2 ggr istället Får väl ta en sväng till Happis och en till S-vall
    Vi har nästan inget från ikea, är egentligen bara i Mirjams rum, annars har vi en hel del från Allinwood och Åsells
  • maltazar

Vi har bara 3 hyllor och en byrå från Ikea :P
    Köper hellre köksredskap och annat smått därifrån. Och neutrala lampor.
    Håller med om att det inte känns så kul när alla har lika. Hur många har inte Malm-sängar och byråer nu tex? :P Det är dagens "kökslampa" tror jag.

• hally

xylifon: Ja det blir ju perfekt för han med skogsvägarna i sommar
    Tycker det är rätt jobbigt att cykla med Nadja just nu eftersom jag oftast då har Elias bak på min cykel och han är så tung. Kan ju inte släppa min cykel och hjälpa henne utan måste då krångla av Elias av min cykel först...
    Men det går ju bra med promenader, så cyklar hon en bit och stannar och väntar.

maritmedm: Ja vi har just inte några möbler från IKEA, blir Nadjas säng som ska köpas där bara åsså några byråer. Men de har ju mycket annat snyggt än just möbler. Tycker de har lite knapphändig information både på hemsidan och i katalogen...plus att katalogen verkar vara totalt inaktuell, vet någon när den nya brukar komma?

• hally

maltazar: Ja alltså jag tycker malm-byrån är jättefin och ska kanske köpa en sån. Brukar som inte bry mej annars men just nu känns det lite småtrist att var och varannan man är inne hos har en sån Eller...inte trist heller egentligen...råkade väl inte ha nåt annat att haka upp mej på just idag

Vet en lampa som är snygg, men det var verkligen så att flera grannar i samma huslängor hade den ovanför köksbordet, då tycker jag det börjar kännas lite små-fånigt

• varfördåför
    hally skrev 2008-04-21 13:55:48 följande:
    xylifon: Ja det blir ju perfekt för han med skogsvägarna i sommar Tycker det är rätt jobbigt att cykla med Nadja just nu eftersom jag oftast då har Elias bak på min cykel och han är så tung. Kan ju inte släppa min cykel och hjälpa henne utan måste då krångla av Elias av min cykel först... Men det går ju bra med promenader, så cyklar hon en bit och stannar och väntar.maritmedm: Ja vi har just inte några möbler från IKEA, blir Nadjas säng som ska köpas där bara åsså några byråer. Men de har ju mycket annat snyggt än just möbler. Tycker de har lite knapphändig information både på hemsidan och i katalogen...plus att katalogen verkar vara totalt inaktuell, vet någon när den nya brukar komma?
    jo presis men nu har vi införskaffat en cykel kärra så då kan de små sitta i den i sommar så kan jag lämna min cykel och hjälpa alvin om det skulle bli aktuelt att cykla hela familjen, tex de tre kilometerna till badstranden
    När får vi en Gloria?
  • hally
    xylifon skrev 2008-04-21 14:02:09 följande:
    jo presis men nu har vi införskaffat en cykel kärra så då kan de små sitta i den i sommar så kan jag lämna min cykel och hjälpa alvin om det skulle bli aktuelt att cykla hela familjen, tex de tre kilometerna till badstranden
    Ja det blir ju perfekt!
    Tycker själv att det är skönt med cykelturer, fast just i sommar blir det lite tungt Nadja brukar få en cykeltur med pappa om kvällarna ibland, det tycker hon är så kul. Elias han blir galen om både jag och Nadja cyklar iväg utan han. Då står han bara och skäller på sin far (och han är inte lågmäld) och vill att han ska ta fram cykeln så de kan komma efter oss. Är jag hemma gråter han en skvätt och nöjer sej med nåt annat sen. Han är helt tokig i cyklar och ska absolut cykla själv. Han går och tar Nadjas cykel och välter den över sej om man inte ställer bort den när Nadja inte sitter på.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***