• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan

vi har åxå en cykelkärra och den är ovärderlig för oss.
    Såg på Shape igår att dom hade cyklar för halva priset.
    Tror de var en 16" som kostade 420 eller nåt sånt på rean.

• maltazar

hally: jo, jag håller med snyggt är de ju.. men lite tråkigt då så många har lika.. jag köpte den billigare varianten av byrå, som liknar malm. Kollade alla andra möbelaffärer med, ingen hade någon lika stor :/
    Menar du den vita kökslampan som är som en stor, vågig boll?

• varfördåför
    hally skrev 2008-04-21 14:13:03 följande:
    Ja det blir ju perfekt!Tycker själv att det är skönt med cykelturer, fast just i sommar blir det lite tungt Nadja brukar få en cykeltur med pappa om kvällarna ibland, det tycker hon är så kul. Elias han blir galen om både jag och Nadja cyklar iväg utan han. Då står han bara och skäller på sin far (och han är inte lågmäld) och vill att han ska ta fram cykeln så de kan komma efter oss. Är jag hemma gråter han en skvätt och nöjer sej med nåt annat sen. Han är helt tokig i cyklar och ska absolut cykla själv. Han går och tar Nadjas cykel och välter den över sej om man inte ställer bort den när Nadja inte sitter på.
    våran mellersta pojk vill absolut inte cykla, cykelkärran går bra, men han vill inte alls prova den lilla cyklel me stödjul, han har inget itresse av det, så det är väldigt olika!

när alvin var lika gammal som ilon är nu (två och ett halvt) så cyklade han från anderstorpskolan till handlarn och tillbaka då vi va o köpte glass, det var inga problem, ilon är för bekväm
    När får vi en Gloria?
  • hally
    xylifon skrev 2008-04-21 14:37:46 följande:
    våran mellersta pojk vill absolut inte cykla, cykelkärran går bra, men han vill inte alls prova den lilla cyklel me stödjul, han har inget itresse av det, så det är väldigt olika! när alvin var lika gammal som ilon är nu (två och ett halvt) så cyklade han från anderstorpskolan till handlarn och tillbaka då vi va o köpte glass, det var inga problem, ilon är för bekväm
    [/citat]

Elias blir 2 i slutet av maj, men jag tror inte alls han är redo för cykel med stödhjul även om han så gärna vill. Han är rätt klumpig och har taskig balans, viljan finns ju men jag vet inte... Han kan cykla på 3-hjuling men orkar inte trampa så många tramp åt gången.
    maltazar skrev 2008-04-21 14:28:34 följande:
    [citat]
    hally: jo, jag håller med snyggt är de ju.. men lite tråkigt då så många har lika.. jag köpte den billigare varianten av byrå, som liknar malm. Kollade alla andra möbelaffärer med, ingen hade någon lika stor :/Menar du den vita kökslampan som är som en stor, vågig boll?
    Jo precis
  • maltazar

hally: hehe den ville jag ha, tills jag gick en promenad, förbi 3 hus på skiftes och 3 på frö.. och räknade till närmare 20 st sånna lampor i köken :P

• Annamus

Jag TÄNKTE köpa Malm-byrån, men just då var det inget annar jag skulle ha på Ikea och frakten/resan kostade ju en del, så det slutade med att jag köpte en liknande på Europamöbler, dyrare. Men ok, inkl. resan så blir det väl samma. Men min är ändå det bästa i möbelväg jag äger! Vill ha flera av den byrån, helt underbar. STOR och djupa lådor och allt.

Men nä inte kul när alla har samma. Men jag bryr mig inte SÅ hårt. Men jag handlar blandat. Lika delar begagnat/second hand, ikea och snordyrt precis det jag vill ha NÄR jag vill ha det. På så sätt håller sig nivån på priset i mitten ändå och jag är då nöjd... :)

• hally

Annamus: Aha OK, har inte kollat på EM på väldigt länge pga av att sånt vi beställt där har tagit en hel evighet för dem att få hem. Bla en ute-grupp som skulle komma i maj och vi fick den på hösten när det var dags att ställa undan =/ En köksmöbel som skulle komma inom 5 veckor och vi hade den efter 12. Oacceptabelt!
    Fanns den byrån hemma eller var det beställningsvara?
    Är i akut behov, vi har våra kläder i högar på golvet...kanske ska åka dit en sväng och kolla.

• varfördåför
    hally skrev 2008-04-21 15:22:11 följande:
    Jo precis
    ilon är också för klumpig igentligen, han kan nog inte cykla trejuling heller. han vill hällst åka vagn elller sitta i en vattenpöl
    När får vi en Gloria?
  • hally
    xylifon skrev 2008-04-21 15:48:19 följande:
    ilon är också för klumpig igentligen, han kan nog inte cykla trejuling heller. han vill hällst åka vagn elller sitta i en vattenpöl
    Han kanske förstår att han borde hålla sej stilla
    Vår galning han ska ju göra allt som storasyster gör...hon är smal och vig och smidig och har bra balans och är 5 år äldre så hon klarar av det. Lillen är som en klump som inte tänker så långt Fast han är go och gla och vrålar bara en LITEN stund när han misslyckas
    Jaja, han försöker ju iallafall.
  • Annamus

Hally: Mja... tror det fanns vissa hemma och vissa inte. Den fanns ju i olika storlekar och olika färger... Nä man kan som aldrig lita på det där med beställning. Därför toppen att vi fann vårt matsalsbord på Shape där dom hade det inne och färdigt, bara hämta. :)

Svar på tråden ***Skelleftetråden***