• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • maritmedm
    hally skrev 2008-04-24 08:04:39 följande:
    Ska ni måla dem själva?Det gjorde jag när vi flyttade till Kvistgatan och det blev jättebra =) Fast det luktar ju en del så jag höll till ute i förrådet på sensommaren.I vårt nuvarande kök så ska vi nog lämna in luckorna (och alla innerdörrar) på lackering. Har hört att billackeringsfirmorna är billigast på det (om de vill göra sånt jobb). Om vi inte ska byta kök ganska snart, då blir det bara innerdörrarna isf.madigan: Förstår att du är nöjd , man vill ju byta ibland och skebos vita luckor är inte så roliga...
    Jo vi har varit förbi på färgaffären och hört vad vi ska tänka på om vi målar själv, annars har vi fått tips om en som kan lackera de ganska billigt. Men vad tar en billackeringsfirma då?
  • madigan

Norrländsk logik

Två vänner från en norrländsk by (Bengan å Kjelle) sitter på den lokala pizzerian och snackar en eftermiddag.

Kjelle säger rätt som det är:

- Jag är trött på att slita ute i skogen, jag skall tamejtusan skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!

Bengan tyckte det lät som en bra idé och en stund senare lämnar de pizzerian.

Dagen därpå går Kjelle till Komvux och får träffa en studievägledare som anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik.

- Logik? säger Kjelle. Vad är det?

Studievägledaren säger: Jag skall förklara.

- Äger du en gräsklippare?

- Japp.

- Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha en
    trädgård.

- Det stämmer, jag har en trädgård.

- Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus.

- Ja, jag har ett hus.

- Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj.

- Jag har en familj.

- Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett ha en fru.

- Ja, jag har en fru.

- Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara
    heterosexuell.

- Jag är heterosexuell. Det är fantastiskt att du lyckades att få
    reda på allt det där bara för att jag äger en gräsklippare!

Kjelle anmälde sig till kurserna, tackade och skakade
    studievägledarens hand och skyndade sig till pizzerian för att träffa Bengan och berätta
    för honom om hans nyvunna studieintresse.

Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyra
    kurserna, matematik, engelska, historia och logik.

- Logik? Säger Bengt, Vad är det?

Kjell säger:

- Jag skall förklara... Äger du en gräsklippare?

- Nääe.

- Vafan Bengan! Äru bög!!??

• hally
    maritmedm skrev 2008-04-24 09:40:25 följande:
    Jo vi har varit förbi på färgaffären och hört vad vi ska tänka på om vi målar själv, annars har vi fått tips om en som kan lackera de ganska billigt. Men vad tar en billackeringsfirma då?
    Vet inte, vi har inte kollat upp och fått några priser ännu. Har ni kollat det? Isåfall var och vad har ni fått för priser?

Annamus: Jamen absolut, ek är betydligt mycket bättre än furu!! Tycker bara som sagt att det är lite trist att det finns en grej åt ggn som är mode, just nu eken. Helt otroligt när man kollar matgrupp nu. Man kan välja vilka modeller som helst av ek, men svart och vitt finns någon enstaka grupp här och var. Och andra träslag finns nog inte...jo, tror jag har sett en enda i valnöt - det är snyggt också!
  • maritmedm
    hally skrev 2008-04-24 10:42:55 följande:
    Vet inte, vi har inte kollat upp och fått några priser ännu. Har ni kollat det? Isåfall var och vad har ni fått för priser? Annamus: Jamen absolut, ek är betydligt mycket bättre än furu!! Tycker bara som sagt att det är lite trist att det finns en grej åt ggn som är mode, just nu eken. Helt otroligt när man kollar matgrupp nu. Man kan välja vilka modeller som helst av ek, men svart och vitt finns någon enstaka grupp här och var. Och andra träslag finns nog inte...jo, tror jag har sett en enda i valnöt - det är snyggt också!
    En kompis tipsade oss om en som de känner som kan göra det svart för 6000, å då blir det kanon!
  • kobra

man kan ju säga att ek är det nya furu egentligen..fast snyggare
    vi kommer förmodligen att ha ekbord
    men luckorna får minsann vara vita

• hally
    maritmedm skrev 2008-04-24 10:45:57 följande:
    En kompis tipsade oss om en som de känner som kan göra det svart för 6000, å då blir det kanon!
    Aha OK
    Vi har ju en färgspruta själv så vi kanske ska testa själva
    En kompis fick det gjort på en billackeringsfirma för 3500 kr...var i södra Sverige, men kan ju vaa värt att kolla upp här också. Men 6000? Svägerskan lämnade in hos köksförnyarn i Ursviken och det gick på 6000 tror jag...beror ju på hur många och stora man har, men de har inte så litet kök ändå.

kobra: Klokt val, då FINNS det iallafall en massa bord att välja på
  • hally

o va hungrig jag är!
    Har ni testat kycklingsalladen på Waynes? Mmmm...med chilisåsen!
    Åsså har de goda varma mackor på Victoria. Och god buffé på Viking Maaaaaaaaaaaaaaaat!!

• maritmedm

Vet ni vad!!!! Det har varit en pedofil på tuböleskoan och försökt locka med sig barn!!

• hally
    maritmedm skrev 2008-04-24 12:19:27 följande:
    Vet ni vad!!!! Det har varit en pedofil på tuböleskoan och försökt locka med sig barn!!
    Var har du hört det?
Svar på tråden ***Skelleftetråden***