• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • kobra

härligt hally att det har lugnat ner sig..du börjar se ett ljus i tunneln förstår jag..här är det lugnt nu ochså..killarna är bra lite lösa i magen men det är ju som det ska efter magsjuka..

har du inga kort på huset snart som man kan se

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-17 09:17:26 följande:
    Jo han kräktes igen i torsdags men var pigg och ville ha mat direkt efteråt och sen har han vart tok-pigg och ätit massor. Magsjukan härjade vilt på dagis i förra veckan så nu har vi fått en bestämd lapp med info om att inte lämna barnen för tidigt efter sjukorna. Och det hoppas jag nu att alla föräldrar accepterar och tillämpar, för det är inte roligt varken för de stackars barnen eller omgivningen när de lämnas fortfarande sjuka på dagis igen! Vi brukar ha dem hemma mer än 48 timmar också mycket för barnens egen skull.
    Visst är det irriterande då folk inte kan ha sina barn hemma tills de är friska. De har fått påminna mkt om detta på dagis i år... men verkar inte funka så bra eftersom vi får ha mirjam hemma i stort sett varannan vecka.

Jag var 20 då jag fick Mirjam. Fick ett plus 2 månader innan jag fyllde.
  • madigan

min gubbe han känner en som bor ensam i ett radhus på 180 kvm. Nu har han hittat en kvinna så vi hoppas att vi kan flytta in i hans hus istället.
    Vi får väl se hur det går....ha ha.....han har inte bestämt sig ännu.

• maritmedm
    xylifon skrev 2008-03-17 09:18:49 följande:
    marit: de har försökt hota oss från hotellet också, men vi lyssnar inte på det örat, vi har ju bla en back öl där allas vår egen daniel har väl fördelar av att han är just han nu i gen, hade det varit en vanlig människa hade han nog inte ens fått tain öl på hotellet, det är ju ändå ett nyckterhetshotell!
    Ja snacka om att han är lilla gullegrisen i familjen Men du mamma är nog glad om den står hos de, då dricker ha iaf den inte
  • hally

madigan: Hoppas ni får ta huset då! Lycka till!

maritmedm: Jag var oxå 20 och andra ggn 25, vilken skillnad!
    Många frågar om de har olika pappor, så stor skillnad mellan barnen kan man visst inte ha med samma pappa.

kobra: Jo ljuset ser jag nu, fast jag har lite svårt att tänka mej vårt hus tapetserat och möblerat. Känns otroligt avlägset! Men så himla skönt att bara ha vårt hus. Även om det har många brister också, så det är vårt eget iallafall
    Ska fixa bilder, men är lite rädd att höra folks reaktioner, har en del folk som inte kan förstå vad vi ser i just detta huset. Trist att höra, de säger det inte rakt ut, men man får höra tips på hur man ska göra om sånt man inte ens tänkt göra om
    Försöker att inte bry oss om, men det är ju inge kul ändå.
    Kan säga att när vi började kolla på hus skulle jag alsdrig velat ha detta heller, men efter ett tag omvärderar man prio-listan och nu är jag glad att det tog sån här tid innan vi hittade vårt ändå.

• varfördåför

marit: jag tror inge vill dricka den, det är gammla datum på dem :-/

fjärde omgången magsjuka på vårat dagis nu, och samma barn som har fått det igen.. hmm!

• maritmedm

Hally: Ja man ska visst inte kunna bestämma själv hur tätt det ska vara... sen tänker ju inte alla på att det kan vara andra omständigheter som gjort att det blivigt ett par år mellan heller, eller så tar de för givet att det varit nåt sånt och sen då de får veta att det är medvetet så kan de inte alls förstå

Xylifon: Jaha, ja jag hittade oxå ett gäng öl i förrådt där uppe som jag helt glömt bort att jag gömt... smugglade ut de sen... var väl kanske då jag var gravid jag gjorde fndet så ölen var väl 3-4 år gammal

• kobra

alla hus kan man ju göra nåt fint av, det kan ju se trist ut på utsidan men inne har man ju alla möjligheter

• hally

maritmedm: Nej det måste ju vara nåt galet när man har 5 år (!) mellan barnen. I vårt fall blev det så, inget galet alls...förutom att första kom några år tidigt då

kobra: Jo precis. Och folk får tycka vad de vill, men jag personligen brukar akta mej en del för att tala om de negativa delarna särskilt innan man vet vad ägaren själv tycker.
    Vi har ju gul-tegel och jag tycker inte det är snyggt. Vi har tänkt undersöka möjligheterna att måla teglet, men vi kommer inte ta några stora risker med det. Vill inte riskera förstöra fasaden. Tegel är ju ett bra material som är relativt underhållsfritt.
    I sommar ska vi måla fönster och garage, bara det kommer göra viss skillnad.
    Invändigt har vi ju redan börjat, men man har ju alltid stora drömmar i början

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-17 11:12:22 följande:
    maritmedm: Nej det måste ju vara nåt galet när man har 5 år (!) mellan barnen. I vårt fall blev det så, inget galet alls...förutom att första kom några år tidigt då kobra: Jo precis. Och folk får tycka vad de vill, men jag personligen brukar akta mej en del för att tala om de negativa delarna särskilt innan man vet vad ägaren själv tycker. Vi har ju gul-tegel och jag tycker inte det är snyggt. Vi har tänkt undersöka möjligheterna att måla teglet, men vi kommer inte ta några stora risker med det. Vill inte riskera förstöra fasaden. Tegel är ju ett bra material som är relativt underhållsfritt.I sommar ska vi måla fönster och garage, bara det kommer göra viss skillnad. Invändigt har vi ju redan börjat, men man har ju alltid stora drömmar i början
    haha, ja det är ju ett roligt sett att se det på... att det var första som var tidig
Svar på tråden ***Skelleftetråden***