Madreh skrev 2008-05-15 11:22:22 följande:
K KavatTack!Vad hade du tänkt göra tårtbotten av, ska du ha mjölk ägg och vete i den? Det låter ju jättegott med hallon och choklad.....MMF, vad är det?Tåkigt att lillebror är/varit sjuk, jobbigt när dom är så små och blir så sjuka!Jag väntar med spänning på hur Noahs rygg ska se ut när jag tar av patchen....*ryser* nästan så jag inte vågar, tur att han sover nu och jag ska inte ta av den förrens i eftermiddag iaf. Har precis pratat med barnmottagningen och vårdcentralen, för Oscar mår inte bra men jag får inte kläm på det. På barn säger dom att jag ska gå via vårdcentralen och på vc via barn...snurrigt värre. Iaf så är han dålig i magen och har varit i flera veckor, bajsar gult löst, det sprutar ibland. Han är gnällig, arg, ser ledsen ut jämt, sover jättemycket, (lägger sig vid halv 5 och sover till 8 halv 9 dagen efter!) han är 4 år! Äter dåligt, har dom där röda utlsagen i ansiktet, bara svullen mage som fattas.Jag ska se om jag kan lägga in nån bild som man ser hur han ser ut (bilden säger inte hela sanningen, ser mycket rödare ut i verkligheten) har en där han sover. Han kräks på lite skumma tider och av ännu skummare anledningar som jag inte vet. Har kräkts ca 1 gg i veckan sista veckorna. Han följer sin kurva och närj ag pratade med vc nu frågade hon vad han äter....jag fick värsta brytet och lipade som bara den, han äter ju bara denniskorv och potatismos eller ris, lite mackor ibland men det är ju allt! Och från den 8 maj äter han vetefritt igen, har blivit liiiite bättre i maen, inte så löst längre och DET är poitivt men han är inte bra.Ucsh, det är verkligen jobbigt när barnen mår dåligt och man inte vet varför eller blir trodd. Jag har tfn tid med vår läkare nästa fredag men på barn i Strömstad tyckte dom jag skulle söka akut på vc och att dom skulle skicka vidare till barnmottagningen i Uddevalla. Dom jag pratade med i Strömstad hade inga tider idag annars hade vi fått komma direkt, men vad hjälper det, om man inte blir mottagen!?Snurrigt? Japp, det tycker jag med!
Tårta... Tanken var naturligt glutenfri botten så lillebror kan äta på sin 1 års dag! Och därmed även ägg, mjölk och sojafri. Utamaning som heter duga!
Jag gjorde en tårta när kompisens barn fyllde 3 år som var ägg och mjölkfri, den blev god tillsist men rätt kompakt, men med annat mjölk i också.. Hrm... Vet heller inte hur jag gjorde tårtbotten då, minnet är totalt kasst här hemma av all sömnlöshet...
MMF är som marsipan typ fast av smälta marchmallows, florsocker och lite kokosfett tror jag det var. Har inte testat ännu som sagt...
Är så typiskt att man ska skickas fram och tillbaks och ingen vill ta hand om problemet. Inte det man vill hålla på med när man har sjuka barn.. Hoppas hur som helst att ni får hjälp.
Tror ni att det är allergi? Kan du inte få komma akut till någon allergolog eller liknande?
Jag har nästan alltid pratat om båda barnen när jag är där eftersom båda har problem. Lillkillen har ju peppar peppar inga problem nu när han undviker ägg, mjölk, vete, havre och soja. Men snart är det ju dags att testa mjölk, soja och vete.. Men det får ta den tid det tar, huvudsaken är ju att han mår bra.