• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Anonym
    grodanboll85 skrev 2008-04-26 12:01:32 följande:
    tycker inte hon har tvingat honom han måste för f*n veta hur barn blir till lr hur inte bara kvinnans ansvar å skydda sej om han inte ville ha barn så skulle han å skyddat sej lite bättre blir så förbannad att de alltid ska vara kvinnans ansvar å skydda sej *uäh* han har ju två val antingen stanna å ta sitt ansvar som de ser ut som att han kommer göra oxå lr alt. 2 gå å inte ha något med bebisen å göra. Om du nu är en kvinna för de vet jag inte. Men om du är de skulle du tycka de är bättre å bli påtvningad en abort man inte vill göra?tänk 1 lr 2 gånger innan du skriver något så förbaskat korkat som du gjorde nyss
    jag skriver bara vad jag tycker, det är inte olagligt och bryter inte mot någon forumregel heller.
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2008-04-26 12:03:10 följande:
    jag skriver bara vad jag tycker, det är inte olagligt och bryter inte mot någon forumregel heller.
    ja du skriver va du tycker ja men så tycker inte jag men men å tycker inte hon påtvningat honom något. men de är klumpigt gjort av dej å skriva så som du gjorde läs alla TS inlägg så ska du se hur hon känner.
  • Anonym
    grodanboll85 skrev 2008-04-26 12:04:37 följande:
    ja du skriver va du tycker ja men så tycker inte jag men men å tycker inte hon påtvningat honom något. men de är klumpigt gjort av dej å skriva så som du gjorde läs alla TS inlägg så ska du se hur hon känner.
    har bara läst TS första inlägg, orkar inte läsa igenom 31 sidor. men jag tycker det är väldigt elakt att tvinga någon att bli förälder mot dennes vilja
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2008-04-26 12:07:51 följande:
    har bara läst TS första inlägg, orkar inte läsa igenom 31 sidor. men jag tycker det är väldigt elakt att tvinga någon att bli förälder mot dennes vilja

men då tycker jag du ska ta dej tiden å läsa alla 31 sidorna för å se själv vad TS skrivit. Så får du lite mer kött på benen om jag får säga så.

Men du tycker de är elakt å påtvinga någon att bli förälder mot dennes vilja men du tycker de är helt okej å bli påtvingad en abort? väldigt klyftigt resonemang lr INTE 

• Tanya6

Jag tycker inte att man tvingar nån att bli förälder när det här barnet faktiskt redan existerar.
    Du är inte en kvinna eller hur?

• mamma till pyret

Hej TS! Jag har nu länge följt din tråd, får jag bara fråg i vilken vecka du är i nu? Lycka till med allt, det löser sig nog till det bästa ska du se! *styrkerkramar*

• Tusensköna
    Anonym skrev 2008-04-26 11:54:47 följande:
    är det bättre att tvinga på någon ett barn personen absolut inte vill ha, jag tycker inte det.
    Som vi redan har diskuterat:

Om hon våldtog honom, DÅ är det att tvinga honom. Nu var det inte så. Att han måste ta ansvar för sina högst överlagda handlingar är inte det samma som att "hon har tvingat honom att bli far mot sin vilja".

Om du ska vara oförskämd kan du väl i alla fall tänka ett steg till och komma med ett resonemang som håller ihop...
  • Anonym (20årOmamma)
    om du nu inte orkar dra igenom 31 sidor borde du heller inte orka engagera dig i ämnet med kommentarer du baserar enbart på det fakta du ORKAT läsa.....
  • Anonym

Anonym (20årOmamma) skrev 2008-04-27 12:52:10 följande:

om du nu inte orkar dra igenom 31 sidor borde du heller inte orka engagera dig i ämnet med kommentarer du baserar enbart på det fakta du ORKAT läsa.....
    seriöst vem ids läsa 31 sidor, de flesta läser bara trådstarten och svarar utifrån den, så som jag har gjort. Det är fel att påtvinga en person ett föräldrarskap oavsett vad ni tycker om saken
  • niiile

Anonym inlägg 319.

Ja, det är mycket fel att tvinga på något ett föräldraskap. Men det är upp till individen själv, att avgöra vilka risker han/hon är villig att ta.

Människor idag, är väl upplysta om hur ett barn blir till.
    Samt att det enda sättet att för barn som man ej önskat sig.. är att hålla sig borta från det. Dvs. i detta fall avhållsamhet - då hade han sluppit detta dilemma.

JAG anser att iom. att mannen och kvinnan har haft sex. Tyder det på att man accepterat villkoret.

Människor är rädda för att ta ansvar för sitt handlande, men de är inte skrajja för att ta beslut åt andra. Vilket är grymt skrämmande! Kvinnan är gravid, barnet ligger i hennes mage, kvinnan bestämmer över SIN kropp!!

Mannen i detta fall har redan gjort sitt val, genom att ha sex. Det han nu kan välja av är; Att ta konsekvensen och växa in i rollen som pappa, alt. lämna över ansvaret åt mamman. Något annat ska han inte styra och ställa över!!

(Ps. alla anonyma, ni ÄR fega som inte vågar stå för ER åsikt!)

Svar på tråden Katastrof=(