• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Anonym

Anonym skrev 2008-05-04 15:56:38 följande:

Det är ynkligt att tvinga på honom ett faderskap när han uttryckligen har sagt nej till att bli farsa, skaffa barn med någon som vill ta ansvar för det istället
    [/citat]
    Rosenöga skrev 2008-05-04 16:04:44 följande:
    Ja, stackars kille som blivit tvingad till sex. Visst, hon kan ju skaffa barn med någon annan vem som helst, varför med sambon?
    Ja, sambon var säkert väldigt nödbedd när det kom till att tumla runt i sänghalmen... Stackarn, det måste vara fruktanskvärt att bli "utnyttjad" så. Det är nästan Dr Phil-kvalité på ett sådant uttalande!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-05-05 09:10:17 följande:
    Anonym skrev 2008-05-04 15:56:38 följande:
    Ja, sambon var säkert väldigt nödbedd när det kom till att tumla runt i sänghalmen... Stackarn, det måste vara fruktanskvärt att bli "utnyttjad" så. Det är nästan Dr Phil-kvalité på ett sådant uttalande!
    I så fall är det lika ok att se till att tjejen blir gravid genom att fiffla lite med hennes p-piller och sedan hoppas på att hon inte märker nåt förrän det är försent att göra abort.
  • Anonym (Catta 84-)

Jag tycker att ni ska gå iväg o prata med en kurator som finns på sjukhuset! bara för att höra och få prata ut! Kan säga att det var det bästa vi gjort! då pratar man lugnt o öppnar upp sig helt och man tänker på det lite mer än att bara ta ett snabbt beslut! i detta fallet var det inte min sambo som var osäker utan jag, var rädd för exakt allt men efter att varit där o sen låtit några dagar gå så var jag stensäker på att jag ville behålla! o nu när jag är i v.23 så är jag världens lyckligaste trotts jag inte tyckte att jag var redo.
    Men hoppas att allt löser sig till det bästa!!! kram

• Anonym

Börja med att testa dig för att veta säkert vad det är ni ska ta ställning till. Min man ville inte heller behålla det första barnet, från början. Vi skyddade oss till tänderna då, bara därför kändes det konstigt att göra abort. OM det ändå blir nå´t trots detta, då måste det vara meningen. Jag avbokade aborten och nu fyller vår flicka snart 8 år. Han var visserligen 27 år då men det var "fel" tillfälle, som alltid. Det var i alla fall rätt kille. Nu har vi två barn och i efterhand kan han säga att det var VERKLIGEN rätt tillfälle att behålla henne. Lycka till och skydda er i fortsättningen tills det är bådas beslut med barn.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-05-05 09:32:57 följande:
    I så fall är det lika ok att se till att tjejen blir gravid genom att fiffla lite med hennes p-piller och sedan hoppas på att hon inte märker nåt förrän det är försent att göra abort.
    Ursäkta! Men hur kan du på något vis tycka att det är samma sak?? Han VISSTE ju om att hon inte åt p-piller. Alla kanske inte tar lika lätt på att göra en abort som du verkar göra.
    Får jag fråga , är du en tjej eller kille, för jag skulle kunna sätta pengar på att du är en mansgris
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-05 11:18:44 följande:
    Ursäkta! Men hur kan du på något vis tycka att det är samma sak?? Han VISSTE ju om att hon inte åt p-piller. Alla kanske inte tar lika lätt på att göra en abort som du verkar göra.Får jag fråga , är du en tjej eller kille, för jag skulle kunna sätta pengar på att du är en mansgris
    i båda fallen blir den ena parten förälder mot dennes vilja
  • Anonym

eller gör den en parten abort mot sin vilja så att den andra parten kan slippa ta sitt ansvar och ha sex utan att stå för några konsekvenser alls

Anonym skrev 2008-05-05 11:25:58 följande:
    i båda fallen blir den ena parten förälder mot dennes vilja
  • Tanya6
    Anonym skrev 2008-05-05 12:08:26 följande:
    eller gör den en parten abort mot sin vilja så att den andra parten kan slippa ta sitt ansvar och ha sex utan att stå för några konsekvenser alls
    Precis!
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-05 12:08:26 följande:
    Skillnaden är att gör man abort kan man skaffa en ny unge med en partner som vill bli förälder, behåller man ungen så växer barnet med stor sannolikhet upp utan far vilket barnet säkert kommer beklaga sig över
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-05 14:38:47 följande:
    Skillnaden är att gör man abort kan man skaffa en ny unge med en partner som vill bli förälder, behåller man ungen så växer barnet med stor sannolikhet upp utan far vilket barnet säkert kommer beklaga sig över
    Likaså tvingas fadern betala för en unge han inte vill ha
Svar på tråden Katastrof=(