• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Anonym (Therese)

Egentligen är det ju inte svårare än såhär: Du talar om för din sambo att du kommer behålla barnet (för det är ju uppenbart att det är som det kommer att bli). Du ger honom två alternativ:
    1) Ta ditt ansvar och var en bra pappa - eller
    2) Separera och välj ett liv utan barn.
    Det skulle nog kännas så mycket enklare för dig om du la över det beslutet på honom nu så du kan fokusera på att njuta av din graviditet istället, för om du inte gör det kommer du ångra det senare...

• grodanboll85
    Anonym skrev 2008-04-26 11:16:54 följande:
    Det har inte hänt så mycket sen sist. Vi pratar inget om det jag har i magen, förutom när jag frågar om inte vi skulle åka utomlands. Då säger han bara "det beror på dig!". Och med det menar han att gör jag abort kan vi åka, annars säger han han är rädd att resan ska bli "förstörd" med att han ska gå och tänka på det hela tiden och vara lessen över det....Hur kan man tänka så själviskt? Eller är det jag som tänker själviskt?Inatt drömde jag att först kom han med 2 förlovningsringar och jag blev helt otroligt lycklig! Men senare drömde jag att han började gråta och sa att han inte älskat mig på ett tag, ville bara bli av med mig men han inte vågat säga det. Men nu var det äntligen sagt och ÅH vad skönt det kändes!Seriöst, ibland funderar jag på att tala om för honom att det kanske vore bäst för oss att gå isär. Men jag vill inte, och jag vet att han inte vill lämna mig.Men han vill inte han barnet, och jag vill inte göra abort. Det finns fan ingen lösning på en sån katastrofal sits....Fan!Jag har iaf börjat må bättre, mår inte sådär himla illa längre. Visst kommer det och går men mår överlag bättre nu. Ska också ringa BM på måndag och få komma dit så fort som möjligt.Och så tror jag jag kände första sparken imorse! det måste varit det! Vilken känsla!!!
    han kommer nog ändra sej till slut TS så där va min sambo oxå han va inte alls redo för barn men han stannade kvar å tog sitt ansvar å nu älskar han sin dotter över allt annat. Även fast han kände sparkarna å så imagen förstod han inte att de var ett barn som växte där inne HANS barn men på förlossningen när hon kom ut å han såg henne för första gången utanför magen så blev han tårögd har aldrig sett han med tårar i ögonen förut. Så du ska se de kommer säkert lösa sej till slut han får väl följa med dej på UL så ser han själv att de är ett barn där inne i din mage hoppas allt blir bra till slut håller tummarna å önskar dej lycka till med de kommande barnet du/ni har något fantastiskt framför er jag lovar
  • Anonym

gör abort och skaffa barn med en kiille som vill bli farsa, det är fel att påtvinga någon ett barn som man inte vill ha

• Anonym

Ursäkta mig, men är det rätt att tvinga nån att genomgå en sen abort bara för att man själv inte känner sig riktigt redo just nu????

Anonym skrev 2008-04-26 11:31:28 följande:
    gör abort och skaffa barn med en kiille som vill bli farsa, det är fel att påtvinga någon ett barn som man inte vill ha
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2008-04-26 11:31:28 följande:
    de är lite sent med en abort nu om du inte läst hela tråden så kanske du ska ta å göra de. för om hon skulle göra en abort nu så blir de en sen abort å de blir en förlossning så hon får föda ut barnet skulle du vilja döda ditt barn som lever imagen för de är en bebis nu som ligger där inne imagen? att man har mage å skriva som du gör:

gör abort och skaffa barn med en kille som vill bli farsa, det är fel att påtvninga någon ett barn som man inte vill ha.

blir så förbannad på dessa som kläcker ur sej sådana kommentarer*urk*
  • Tanya6

Samma här, det är så vidrigt att kläcka ur sig såna där saker, jag blir förvånad att såna människor som tänker så finns

grodanboll85 skrev 2008-04-26 11:39:29 följande:
    de är lite sent med en abort nu om du inte läst hela tråden så kanske du ska ta å göra de. för om hon skulle göra en abort nu så blir de en sen abort å de blir en förlossning så hon får föda ut barnet skulle du vilja döda ditt barn som lever imagen för de är en bebis nu som ligger där inne imagen? att man har mage å skriva som du gör: gör abort och skaffa barn med en kille som vill bli farsa, det är fel att påtvninga någon ett barn som man inte vill ha.blir så förbannad på dessa som kläcker ur sej sådana kommentarer*urk*
  • grodanboll85
    Tanya6 skrev 2008-04-26 11:41:37 följande:
    Samma här, det är så vidrigt att kläcka ur sig såna där saker, jag blir förvånad att såna människor som tänker så finns
    jag blir inte förvånad finns människor till precis allt tyvärr.
  • Anonym (***)

Jag vart med barn också när jag va 20, min kille ville inte ha barnet. Jag grät och va så ledsen, för pga graviditeten hade jag haft en stor blödning i bukhålan på flera liter blod, så jag trodde att jag aldrig kunde få barn nå mer. Så jag behöll bäbisen, min kille börja vänja sig med tanken, men graviditeten va förstörd pga hans jobbiga komentarer om att livet skulle bli så jobbigt bla bla bla. Nu är det 3 år sedan, och min kille skulle aldrig byta bort sitt liv han har nu. Han älskar sitt lilla barn mer än någonsin, har bett om säkt för han va så konstig och dum, men han sa att han va så rädd för den stora förändringen med ansvaret osv! Nu är jag gravid igen! Egentligen han som har tjatat till sig ett till barn, jag ville vänta den här gången men inte han Nu kan jag klaga ganska mycket och må dåligt för jag vet inte om jag vill ha ett till barn, men det har hänt ganska svåra saker i mitt liv nyss så mycket känns hopplöst! och jag vet när man väl har sin lilla bäbis i famnen så ångrar man sig ALDRIG!

• Anonym
    grodanboll85 skrev 2008-04-26 11:39:29 följande:
    de är lite sent med en abort nu om du inte läst hela tråden så kanske du ska ta å göra de. för om hon skulle göra en abort nu så blir de en sen abort å de blir en förlossning så hon får föda ut barnet skulle du vilja döda ditt barn som lever imagen för de är en bebis nu som ligger där inne imagen? att man har mage å skriva som du gör: gör abort och skaffa barn med en kille som vill bli farsa, det är fel att påtvninga någon ett barn som man inte vill ha.blir så förbannad på dessa som kläcker ur sej sådana kommentarer*urk*
    är det bättre att tvinga på någon ett barn personen absolut inte vill ha, jag tycker inte det.
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2008-04-26 11:54:47 följande:
    är det bättre att tvinga på någon ett barn personen absolut inte vill ha, jag tycker inte det.

tycker inte hon har tvingat honom han måste för f*n veta hur barn blir till lr hur inte bara kvinnans ansvar å skydda sej om han inte ville ha barn så skulle han å skyddat sej lite bättre blir så förbannad att de alltid ska vara kvinnans ansvar å skydda sej *uäh* han har ju två val antingen stanna å ta sitt ansvar som de ser ut som att han kommer göra oxå lr alt. 2 gå å inte ha något med bebisen å göra.

Om du nu är en kvinna för de vet jag inte. Men om du är de skulle du tycka de är bättre å bli påtvningad en abort man inte vill göra?

tänk 1 lr 2 gånger innan du skriver något så förbaskat korkat som du gjorde nyss

Svar på tråden Katastrof=(