• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Rosenöga

kvinna 86 skrev 2008-05-04 14:25:39 följande:

att ts borde göra abort (om hon nu inte vill) tycker jag inte, det är hennes val vad hon än vill göraMEN vrf sluta med p-piller om han inte vill ha barn? det är bådas uppgift att skydda sig och okej, han visste om att hon slutat med p-medel. men sen tycker jag inte att ts kan bli upprörd över att han inte vill ha barn, hon visste ju redan om det eftersom hon hade börjat prata om det för ca ett halvår sen. hon uppför sig ju som att hon blev jätteförvånad!! och har inte han lika stor rätt som henne att vara ledsen över situationen!? det ger inget rätt att vara elak mot henne, men att vara ledsen tycker jag inte är felså som sagt jag försvarar ingen, båda borde ha tänkt efter!!ts iaf lycka till med vad du än väljer!
    För TS del var det inte svårt, hon är ju positiv till barn och kände nog att det i så fall var okej.

Men vad ska hon tro när han säger att han absolut inte vill ha barn men inte skyddar sig när han vet att hon slutat ta p-piller? Ska hon tro på det han säger eller det han gör?

Den som absolut inte vill ha barn borde vara mest motiverad att tänka på skydd.
  • kvinna 86

hon ska tro på det han säger, det hade iaf jag gjort. klart han borde skydda sig, det har jag inte sagt att han inte borde eller hur. MEN jag tycker det är konstigt att hon blir så förvånad, hon visste ju att han inte ville ha barn. och att känna att det är okej tycker jag är lite konstigt eftersom han som sagt inte ville ha barn.

synd att de satte sig i denna sitsen!

• Rosenöga

kvinna 86 skrev 2008-05-04 14:54:49 följande:

.. synd att de satte sig i denna sitsen!
    Ja, självklart! Man får hoppas att de kan komma överens om vad som är bäst.
  • Anonym

att han ska ta sitt liv eller säga att barnet blev till pga otrohet känns otroligt barnsligt,

att han begär att du ska ta livet av barnet för att bespara hans liv, galet, har han större rätt att leva en det barn han skapat i såna fall, vad har han för argument för det?

• kvinna 86

absolut får man hoppas det! för barnets skull! (om hon nu ska behålla det)

• Rosenöga
    Anonym skrev 2008-05-04 15:42:18 följande:
    att han ska ta sitt liv eller säga att barnet blev till pga otrohet känns otroligt barnsligt,att han begär att du ska ta livet av barnet för att bespara hans liv, galet, har han större rätt att leva en det barn han skapat i såna fall, vad har han för argument för det?
    Rätten till abort finns ju alltid. Men sedan är man två om att bestämma och till sist är det kvinnans val. Han vet ju inte hur livet som pappa blir. Kanske inte så eländigt som han tänker sig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-04 14:20:14 följande:
    Man önskar verkligen att du inte menar det du säger på allvar utan bara är ute efter att provocera hur korkat det än verkar! Men som andra sagt tidigare så var han ju väl medveten om situationen så kan kanske skulle ha tänkt sig för lite redan där... För som det är nu så får han ju skylla sig själv! Redan på grundskolan får man veta hur barn blir till så man kan knappast påstå att man inte kände till "biverkningarna" av oskyddat samlag...
    Det är ynkligt att tvinga på honom ett faderskap när han uttryckligen har sagt nej till att bli farsa, skaffa barn med någon som vill ta ansvar för det istället
  • Rosenöga

TS, tycker du att din sambo är lika ledsen och deprimerad över detta som han var från början? Eller har han börjat vänja sig och acceptera?

• Rosenöga
    Anonym skrev 2008-05-04 15:56:38 följande:
    Det är ynkligt att tvinga på honom ett faderskap när han uttryckligen har sagt nej till att bli farsa, skaffa barn med någon som vill ta ansvar för det istället
    Ja, stackars kille som blivit tvingad till sex.

Visst, hon kan ju skaffa barn med någon annan vem som helst, varför med sambon?
  • Anonym

Undrar vad anonym har för erfarenhet om att bli *påtvingad*faderskapet?
    Varför utföra en handling om man inte e villig at ta koncekvensen av de?

Svar på tråden Katastrof=(