• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Frippa

Säg till din sambo att du inte vill och tänker göra abort.
    Varför säger du att du ska göra abort när du inte tänker göra det?
    Imorgon? Va?
    Tänker du låta tiden gå tills när det är försent att göra abort och sen hoppas på det bästa? Det låter lite så...
    Men för din egen skull var ärlig mot din kille och säg att du tänker på det här konstant och att du inte klarar av att göra en abort. Att han får göra som han vill men att du har bestämt dig.

För handen på hjärtat så tänker du ju inte göra någon abort...

Nej sluta ljug för din kille och dig själv. Det mår ingen bra av!

Säg det bara, rakt ut! Det ett steg i rätt riktining. Ett steg i taget.

Du kan inte fortsätta så här!

Lycka till!
    Allt löser sig. Gör det inte svårare än vad det är. Du fixar det!

• Niicol3e

jag tycker du sak behålla :) för det ärdet vackraste du någonsin kan göra, och pappan kommer ändra sig, det gjorde han till min son! innan när jag var gravid ville han inte ha det, men när han väl vara ute är det det underbaste han kan få, men vi är INTE tsm, och kommer inte att bli, DU lever lika bra utan honom men din son/dotter

Helt klart skit i vad han säger och behåll det :) han kan inte TVINGA dej till en abort. det är du som väljer ! och gör det du känner för !

• Anonym

gör abort att tvinga han att bli farsa är jävligt lågt gjort

• grodanboll85
    Anonym skrev 2008-05-03 11:39:59 följande:
    gör abort att tvinga han att bli farsa är jävligt lågt gjort
    men att tvinga någon till abort är helt okej lr?
  • Anonym
    grodanboll85 skrev 2008-05-03 11:41:24 följande:
    men att tvinga någon till abort är helt okej lr?
    skillnaden är att ungen i det ena fallet riskerar att bli helt faderslös och få en farsa som helt skiter i ungen samtidigt som han tvingas försörja något han definitivt inte vill ha. I det andra fallet kan kvinnan skaffa en unge med en man som vill bli farsa vilket är betydligt bättre.
  • Anonym

Vill man behålla barnet så kan man ju göra det! Ja, den biologiska pappan kanske inte finns där, men man kanske träffar en mer mogen man som kan ställa upp och finnas där även om man inte är barnets biologiska pappa. Det är ju ingen som tvingar den biologiska pappan att stanna om han är så emot att bli pappa. Men inget ger honom rätten att tvinga någon att göra abort emot sin vilja om man nu verkligen vill behålla ett barn.

• kladdkakan

Vadå tvinga någon till att bli pappa? Hon har ju för fan inte våldtagit honom?? Nu blev det såhär, och han var med i tillverkningen minst lika mkt som TS.

Nej, lycka till du TS!

• Anonym
    kladdkakan skrev 2008-05-03 13:52:57 följande:
    Vadå tvinga någon till att bli pappa? Hon har ju för fan inte våldtagit honom?? Nu blev det såhär, och han var med i tillverkningen minst lika mkt som TS.Nej, lycka till du TS!
    hoppas du säger samma om en kille fifflar med tjejens p-piller så hon blir gravid mot hennes vilja
  • Anonym (vet)

Till anonym:

Du tror det är så himla lätt allting.. Tror du inte Ts har de nog jobbigt och kanske inte riktigt behöver sådana kommentarer som du häver ur dig?!?!

Det hörs att du inte varit i en liknande sits själv någon gång, men vänta du det kan hända även den bäste och ibland är det inte så lätt som man trott från början!!

• Rosenöga
    Anonym skrev 2008-05-03 14:17:28 följande:
    hoppas du säger samma om en kille fifflar med tjejens p-piller så hon blir gravid mot hennes vilja
    Nu var det inte något fiffel i det här fallet utan sambon visste att hon slutat med p-piller men han brydde sig inte om att skydda sig.

Han har gjort sitt val, därför ska hon inte behöva utsätta sig för abort och riskera sin psykiska hälsa. Man får göra en massa val här i livet.

Det har inte förekommit något tvång. Den här killen avstod från att använda skydd och nu får han ta konsekvenserna.
Svar på tråden Katastrof=(