• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • kladdkakan

Verkligen påfågelöga, bra där!

• grodanboll85

Anonym skrev 2008-05-03 12:27:55 följande:
    skillnaden är att ungen i det ena fallet riskerar att bli helt faderslös och få en farsa som helt skiter i ungen samtidigt som han tvingas försörja något han definitivt inte vill ha. I det andra fallet kan kvinnan skaffa en unge med en man som vill bli farsa vilket är betydligt bättre.
    de märks att du inte varit här inne å läst allt TS skrivit honslutade med p-piller å de visste hennes kille om han får skylla sej själv då han borde veta hur barn blir till punkt slut. Märks ju att du inte varit med om detta själv att man kan häva ur sej en sådan kommentar är för mej ofattbart
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2008-05-03 12:27:55 följande:
    skillnaden är att ungen i det ena fallet riskerar att bli helt faderslös och få en farsa som helt skiter i ungen samtidigt som han tvingas försörja något han definitivt inte vill ha. I det andra fallet kan kvinnan skaffa en unge med en man som vill bli farsa vilket är betydligt bättre.
    dessutom om han struntar i å betala underhåll så gör försäkringskassan de i stället då blir han på de sättet skyldig dem pengar men men hoppas han väljer å stanna hos TS å ta sitt ansvar för de liv han skapat tillsammans med henne som växer i hennes mage
  • Anonym
    grodanboll85 skrev 2008-05-03 21:34:27 följande:
    dessutom om han struntar i å betala underhåll så gör försäkringskassan de i stället då blir han på de sättet skyldig dem pengar men men hoppas han väljer å stanna hos TS å ta sitt ansvar för de liv han skapat tillsammans med henne som växer i hennes mage
    Det är ändå ynkligt av henne att lägga av med preventinmedel och sedan tvinga på honom en unge han inte vill ha, vill hon absolut ha ungar så skaffar man sig det med någon som är beredd att ta hand om barnet
  • grodanboll85
    Anonym skrev 2008-05-03 21:40:24 följande:
    Det är ändå ynkligt av henne att lägga av med preventinmedel och sedan tvinga på honom en unge han inte vill ha, vill hon absolut ha ungar så skaffar man sig det med någon som är beredd att ta hand om barnet
    men läs vad jag  å några till oxå skrivit här i tråden han VISSTE om de att hon slutat med p-piller då är de hans uppgift å skydda sej men kodis om han ej vill bli pappa. Vet inte riktigt varför hon slutade men någon anledning finns de å tänker inte spekulera i något jag inte vet men jag vet att han visste de för de har TS själv skrivit
  • Rosenöga
    Detta var visst väääldigt svårt att förstå! Ingen har tvingat på honom en unge. Han har helt frivilligt valt att pippa utan skydd och då borde både du och TS sambo förstå att resultatet kan bli barn.

Ynkligt att ha den inställningen som du har. Du anser att mannen ska ha sex utan skydd och sedan kräva att kvinnan gör ett ingrepp i sin kropp annars har hon tvingat honom.
  • Rosenöga

Ja, TS skrev i ett inlägg:
    "..sen ville jag inte äta fler ppiller för jag ville inte "förstöra" min kropp.."

Du Anonym som säger
    "Det är ändå ynkligt av henne att lägga av med preventinmedel och sedan tvinga på honom en unge han inte vill ha.."

Är det ynkligt att sluta med p-piller och upplysa sambon om det? Har du aldrig hört talas om att p-piller har biverkningar? Trionetta t ex är ett vanligt förekommande p-piller. Gå in på den här sidan i FASS och läs igenom texten under: "Innan du använder Trionetta". Det är mycket som kan göra att en kvinna tvingas sluta med p-piller. Du kan läsa under biverkningar också. Kondom har inte riktigt lika många biverkningar.

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

• Anonym
    Man önskar verkligen att du inte menar det du säger på allvar utan bara är ute efter att provocera hur korkat det än verkar!

Men som andra sagt tidigare så var han ju väl medveten om situationen så kan kanske skulle ha tänkt sig för lite redan där... För som det är nu så får han ju skylla sig själv! Redan på grundskolan får man veta hur barn blir till så man kan knappast påstå att man inte kände till "biverkningarna" av oskyddat samlag...
  • kvinna 86

att ts borde göra abort (om hon nu inte vill) tycker jag inte, det är hennes val vad hon än vill göra

MEN vrf sluta med p-piller om han inte vill ha barn? det är bådas uppgift att skydda sig och okej, han visste om att hon slutat med p-medel. men sen tycker jag inte att ts kan bli upprörd över att han inte vill ha barn, hon visste ju redan om det eftersom hon hade börjat prata om det för ca ett halvår sen. hon uppför sig ju som att hon blev jätteförvånad!! och har inte han lika stor rätt som henne att vara ledsen över situationen!? det ger inget rätt att vara elak mot henne, men att vara ledsen tycker jag inte är fel

så som sagt jag försvarar ingen, båda borde ha tänkt efter!!

ts iaf lycka till med vad du än väljer!

Svar på tråden Katastrof=(