• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • miniliten

jag håller helt med (therese) ovan.
    du kan inte gå igenom en abort så här sent för hans skull, du skriver ju i varanan mening här ovan att du vill inte, då ska du inte göra det.....!!
    eftersom du känner som du gör att du skulle döda erat barn så tror jag tyvärr oavsett hur mycket känslor du har för din sambo att detta kommer inet att hålal sen efter endå, du kommer inte kunna tackla att han tvinga dej till abort... du kommer inte klara att leve med han som bad dej ta bort ditt lilla barn som du redan älskar så högt.
    ta reda på lr för den delen be bm som du går hos göra ett ultraljud för att sen få en eller flera bilder o visa din sambo, man ser verkligen ett barn i dessa veckor du är i nu. 

jag tror definitivt atthan kommer älska det här barnet förr eller senare visst känns dumt o skriva o tänka så nu men, han älskar dej så innerligt att han har alla dessa framtidsplaner, hur skulle han då inte kunna älska detta lilla barn sen som kommer ha drag från både dej o honom garanterat..... det kommer helt klart komm akänslor för det antingen inom kort men tveksamt men definitivt sen när han väl får hålla i det, och se sitt lilla barn, erat barn!! som han skapat med kvinnan han älskar!!!

gör inte abort du vill det inte...... det ä inget alternativ då.

lycka till nu och jag håller alla tummarna för att det ordnar sej, det kommer det göra oavsett vad som händer. om du blir ensamstående men det tror jag definitivt inte du blir.

sybloggen liemel.blogspot.com/ kika in =)
  • Anonym (vet)

Det är mycket som händer i ditt liv nu Ts och många tuffa beslut (som egentligen redan är tagna som de låter) men som ska smältas in osv...

Du kan få min mailadress om du känner för att maila eller prata på msn.
    Dock är jag inne lite konstigt eftersom jag har sonen här hemma. Men den brukar alltid vara på så känner du för att skriva så får du hemskt gärna göra de.

snuttan1982@hotmail.com

Jag hoppas så innerligt att allt fixar sig till de bästa för dig... och som jag skrivit förut så är jag "bara" en bit bort...
    Cybervärlden är stor, men den går fort!

• Neko

Usch nej, gör inte abort.

I 99% av fallen då det blir så här och killen vill abort så ångrar han sig sedan när barnet är fött. Min sambos lillasyster var inte planerad och pappan ville definitivt abort, de grälade massor om det men mamman envisades med att behålla. Nu älskar han henne jättemycket och när de skildes blev det en vårdnadstvist och just henne för båda ville ha henne hos sig. Trots att hon kanske var oönskad i början så gör det ingenting sedan, dessutom är ju ditt barn önskat av dej!

Min sambo ville inte heller ha vårt barn och hade väl ungefär liknande anledningar som din sambo fast vi behöll i alla fall och det blev hur bra som helst =) Han var tveksam i början och fick en ca 2 v förlossningsdepression men nu är allt bara bra =)

Jag tror att din sambo kommer att älska barnet efter ett tag oavsett vad han säger, men det kanske kommer ta någon månad innan känslorna kommer, och i så fall är det normalt.

• Anonym (malla)
    Svar på #393
    "Jag tror att din sambo kommer att älska barnet efter ett tag oavsett vad han säger, men det kanske kommer ta någon månad innan känslorna kommer, och i så fall är det normalt."

Men så kan du ju inte resonera... tycker ts ska göra vad hon själv tycker är rätt, men att tänka åt nån annan det är ju helt sjukt. Det är ju verklgien att förringa mannen.

Det viktigaste är ju att ts gör vad som är bäst för henne OCH dem...
    bra att hon får stöd här inne vad det än blir.
  • Anonym

Hej Ts!
    Fy vad jobbigt allt verkar. Jag kan bara prata utifrån mig själv. O min situation var inte samma som din utan tvärtenom kan man säga.

Jag blev gravid förr förra året, och min pojkvän var jätte glad, vi berättade tom för våra familjer. Men rätt om det var greps jag av panik. Inte av den milda graden heller. Jag tänkte hellre hoppa framför tåget än att föda barnet. Jag ville VERKLIGEN inte. Och min pojkvän vart såklart förkrossad, han ville ju så gärna. Han är dessutom mot abort och tyckte att om jag gjorde abort var det samma som om jag mördade vårt barn. Hela den tiden var kaos och vi pratade inte med varandra. Slutade med att aborten gjordes och jag grät hela den dagen för allt jag egentligen behövt var lite förståelse och kanske lite tid för mig själv. Allt kändes så tvingat. Och jag blev tokig.

Några månader efteråt blev jag gravid igen, överlycklig. Konstigt, visst, men jag ångrade mig faktiskt supermkt efter aborten. Det var som om jag hamnat i en psykoslight eller nått. men min sambo var denna gången inte lika glad över barnet. vågade väl inte riktigt hoppas på att det skulle ens få en chans att bli ett barn.

Men om ca en månad kommer vår lille krabat ut och det är det bästa som hänt mig/oss

Det jag egentligen vill ha sagt är att jag önskar någon hade skakat vett i mig, eller försökt få mig trygg i det här med o skaffa barn. Främst av allt önskar ajg att min pojkvän skulle försöka förstå hur jag kände. Då hade jag antagligen inte gjort aborten. För jag var vettskrämd, inte dum i huvudet.

Din pojkvän kommer antagligen ångra sig bittert om han får dig till att göra abort. Han är nog oxå bara rädd.

Och du Ts, ledsen och säg det, men det är du som får ta smällen om du gör abort. Det förföljer en lååång lååång tid. Det är inget man mår bra av. Och det vet du ju redan. 
    Som tur är kommer ju inte barnet imorgon, utan din pojkvän har flera veckor på sig att komma till rätta med den nya familjemedlemmen. 

• MansonDust

Sån typiskt sak en kille skulle säga. Att oj vad han inte skulle älska barnet & oj oj vad taskigt att inte göra abort & blabla.. varför tänker killen aldrig på hur tjejen mår ? Klart som sjutton han troligen kommer att älska sitt barn ändå. Har läst så sjukt många trådar här på FL ang. samma ämne. Många tjejer har fött barnet & pappan har sagt om & om igen att hon var så bra som inte gjorde abort !

• MansonDust

Nu när jag har två barn & en i magen så vet jag vad som kommer ut om man inte gör abort. Dock är alla mina barn planerade men jag har gjort en abort då jag var 16 år. Jag ville inte men det var en rörig situation, jag var bostadslös & barnets pappa knarkade osv, han är t.o.m. död sen 3 år tillbaks.
    Hur som helst, jag vet hur man mår efter en sådan abort, när man egentligen vll behålla. Jag är idag 24 år & tänker fortfarande på vem den lill* skulle ha varit.

Idag skulle jag aldrig någonsin göra abort på ett friskt foster, inte för någons skull. Absolut inte för en killes skull. Jag väljer inte en kille före mitt barn.

• Tandvärk

I princip vartenda ord du skriver skulle kunna komma från mig. Kan bara känna sympati och säga att jag VET vad du går igenom, verkligen. Befinner mig mer eller mindre i exakt samma situation (förutom att vi är ca tio år äldre), och det känns faktiskt som att jag ska dö. Ska på abortsamtal nästa vecka, men jag kommer inte kunna genomföra det... Lycka till tjejen.

Anonym skrev 2008-05-07 22:12:17 följande:
    Anonym (vet) skrev 2008-05-05 18:32:30 följande:
    Känns faktiskt skönt att ha någotn här som sitter i samma sits, ja nästan iaf. Du förstår ju vad jag pratar om och vice versa.Visst tänker jag på det anonym skriver då h*n har visst rätt i det h*n skriver, men denne kan då aldrig setat i denna sits så h*n vet nog inte vad en abort innebär...Igår kväll pratade jag och sambon litegrann och han får det att låta så lätt. han säger han kommer nog inte plugga vidare för han håller på att ev. få fast tjänst där han jobbar nu och han trivs ju där så varför inte? Och plugga vidare kommer han nog inte göra. Han är också sugen på att skaffa hus och han säger att det känns som att det skulle kunna hålla livet ut med mig, allt känns så bra. Men det här med barn nu, nej han kommer inte älska det. Det kommer vara oönskat. Kul att säga till det när det börja växa till sig och säga att "du var oönskad som liten du". Han tycker vi ska vänta ca 2-3 år är vi skaffat hus och allt så kan vi skaffa bebisar. Det perfekta livet liksom. När BÅDA vill. Visst, det låter ju skitbra. Men är det värt att föda ut mitt döda barn nu för att vänta 2 år och sen satsa på en ny? Hur säger man då? Är jag redan mamma? Jag har ju fött barn då... Och då borde det barnet ha haft ett äldre syskon? Som skulle varit ca 2-3 år då?Han blir verkligen jättedeppig bara han tänker på om jag skulle behålla hans oönskade barn nu. Och han säger han stöttar mig och finns hos mig och allt möjligt.Han sa också att han känner sig nästan lite...ja som att han inte vill röra mig nu=( Jag är gravid och vi är inte sams...Sjukskriven idag igen, varit hos läkare också men jag hade inte nog med anledningar för att sjukskrivas. Allt känns verkligen värdelöst, ett rent helvete. Orkar inte ens gråta... Och hur ska det bli sen då efter aborten?jag fattar inte ens att jag ens funderar på det alternativet, men när sambon snackar framtidsplaner låter allt så bra. Men vad fan ska jag göra nu då? Nu blev det ju inte så! Varför kan inte nån bara prata med honom? Någon vettig kille i hans ålder som kan berätta om sitt lyckliga liv med barn? Men han pratar inte med någon, inte ens på nätet.Är jag beredd att bli ensam? Kanske. Är jag beredd att göra abort? Nej. Allt känns så fel. Egentligen är ju allt redan bestämt men JAG KAN INTE! Jag kan inte göra någon annan så illa. Men mig själv då? han kan göra så mot mig?Jag satt och läste igår på nätet om hur ens killar skulle reagera om tjejen kom och sa att hon var gravid. Trots att det var sna i vår ålder skulle han bli glad och vilja ha det kvar...Varför min sambo? Vad har jag gjort? Fan...Barnmorskan sa inte mycket igår. Vi pratade lite bara och det är ju bara jag som kan bestämma hur det ska bli. Och att jag borde bestämma mig så fort som möjligt för ju senare desto värre...Men aborten skulle se ut så att jag fick nå piller, ev. någon grej neri magen som sakta skulle hjälpa till att öppna/trycka ut bebisen och sen få smärtstillande för smärtan och föda ut mitt döda barn. Hur bra känns det?=( Att han ens kan tänka på att låta mg hamna där=(Jag säger inte till honom rakt ut för jag vill inte att han ska vara lessen. Enklare att smsa för då slipper jag prata och gråta. Smsa nu kan jag inte för han sitter på jobbet och ska försöka jobba, han kan ju inte börja gråta där. Jag ska försöka säga det till honom imorn bitti när han kommer hem. Det måste ske helt enkelt...Det här är den värsts sits jag någonsin hamnat i och önskar ingen denna katastrof=(
  • mamma till pyret

TS, hur går det för dig? Jag tänker mycket på dig och tycker och hoppas verkligen att du ska kämpa vidare, du vet det sanna svaret på dina funderingar finner du inom dig....låter fånigt jag vet, men det är verkligen så det är! Endast du kan avgöra detta, och jag tror att du innerst inne vet vad du vill, du känner dig nog kanske bara rädd för allt annat runt omkring!?
    Och jag håller med MansonDust i det hon säger, man ska inte göra en abort om man inte vill, speciellt inte för en killes skull!!!

*styrkekramar*

Svar på tråden Katastrof=(