• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • bebis2007

TS

Förstår att du känner dig ensam, men när man får barn får man också ofta ett gäng nya vänner! det finns föräldrargrupper under graviditeten och efter. Sen finns det öppnaförskolor och babycafen där man kan lära känna folk.

Gör inget som du inte vill!

• Anonym

Var på undersökning idag och fixk se knodden en snabbis. H*n var hel och frisk iaf och ja, jag måste bestämma mig imorn bitti. Skulle egentligen ta tabletten idag men det gick imorn också. Så det är sista chansen för abort... Då läggs jag in måndag morgon (=sjukskriven från jobbet IGEN...) och förhoppningsvis klart till em, ev. stannar jag över natten.

Har gråtit hela kvällen och nu har sambon fått lov att åka och jobba, kommer hem kl 6.25 imorn bitti. Kommer inte kunna sova något inatt....

Jag vet att jag kommer ångra mig om jag gör abort, och det kommer bli jobbigt om jag behåller det. Men kommer inte ångra ett barn iaf.

Önskar jag bara kunde vakna upp ur en mardröm just nu....='(

• kvinna 86

snälla gör det inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

du säger att du kommer bli helt ensam om du behåller barnet... din mamma o din sambo kanske ändrar sig!!! många gör det när barnet är fött... men även om det inte skulle det så finns det hjälp att få. föräldrargrupper osv.... vet inte riktigt var du bor men här i malmö där jag bor finns det hjälp att få.. oxh föreningen makalösa föräldrar (för ensamstående) finns i hela landet

• Rosenöga

Åhhh! Men vad känner du om du tänker dig att den är borta och du är tom? Tar du tabletten blir det så. Det är sista chansen för abort men det är sista chansen att behålla också.

Du vet att du kommer att ångra dig. Men VARFÖR ska du göra det i så fall?

Ja, hur mycket du än kommer att ångra så kan du inte få det ogjort efteråt.

• Anonym (vet)

Jag instämmer med så många andra - gör det INTE!! Min smabo fick också panik när jag väntade min son, sa att vi skulle göra abort (han vra dock lite äldre, runt 25). Men efter UL och när han kände sparkar så började han längta! Nu avgudar han sin son och gråter vid tanken att han inte önskade föda sin son då...
    Och i vecka 17, 18 är det är BARN du föder ut!

• Rosenöga

Jag menar, har du ingen att prata om detta med mer än din kille?

Jag tycker så synd om dig. Vet du verkligen vad du ger dig in på och hur det kommer att påverka dig? Du har skrivit om att du har måst vara hemma från jobbet för att du mått dåligt. Tror du att du kommer att må bra så att du kan jobba sedan då? Och att du orkar vara med din kille efter detta?

Du måste vara mer säker på ditt beslut annars kommer du nog anklaga dig och skuldbelägga dig sen. Du måste se ditt beslut som rätt för dig just nu, i stället för att säga att du gör det i panik. Känns det fel så gör det INTE.

• Anonym (???)

Om du nu vill göra en abort, borde du ha gjort det för länge sen! Tänk alla de som inte kan få barn, så finns det sånna som går en halv graviditet innan de gör abort för att fegisen till karl inte kan stå för sina handlingar! Sånt blir jag lite smått förbannad på faktiskt!

Men jag önskar dig all lycka till, och jag hoppas verkligen att du dumpar din så kallade pojkvän och känner efter vart modersinstinkten har gömt sig inom dig och plockar fram den!

• Anonym

Jag, min sambo och min chef är de enda som vet om det. Berättade för chefen som det var att jag och sambon inte var helt överens men mer än så vet hon inte. Så nej, jag har ingen annan än er att prata med.

Dom sa på kvinnokliniken idag att jag måste vara 100% säker på det jag det är rätt med abort innan jag tar tabletten för sen kan jag inte ändra mig. Men det är jag ju inte. Men hur ska jag hinna bestämma mig till imorn? Jösses vad bra ni har det som kan lägga er och sova och vakna vid 12 imorn och läsa här hur det gått för mig utan att ens förlora/vinna något.

Sen måste jag iväg på annat kl 9 så tidigare än så måste jag ha varit iväg och tagit tabletten om det nu är så...

Fan vad jag ångrar allt nu. Ville ju så gärna ha barn förut, vill det nu också. Men funkar det med en kille som inte vill?

• sleeping angel

Låter som du inte har nått val, du kommer att gå psykiskt under om du gör abort, du fixar det! Sov du till 12 imorgon, kan inte killen acceptera ditt beslut så är det skittrist men det är DIN kropp och DINA känslor.

Svar på tråden Katastrof=(