• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Rosenöga

Fast jobb, bra ekonomi och vill ha kvar barnet.

Att då göra abort i v 17, varför skulle du utsätta dig för det? Det skulle jag tycka var den verkliga katastrofen.

Man vet inte vad som händer, hur länge man är ett par oavsett graviditet eller barn. Man kan bli lämnad med ett eller flera barn hur bra förhållandet än är från början. De flesta går i land med det även om det ibland är kämpigt.

Att göra abort i v 17 för hans skull, gör inte gott för ert förhållande framöver.

• Elina87

Det verkar rätt uppenbart att du inte vill göra abort. Följ ditt hjärta. Som någon annan skrev så tror jag inte heller att erat förhållande blir bättre om din kille "får som han vill".
    Det är bådas "fel" att ni sitter i den situationen som ni är i nu och jag tycker att båda ska ta sitt ansvar hur det är blir.
    LYCKA TILL, kramar.

• MansonDust

Nej nej, TS. Gör inte abort ! Jag gjorde en i v 18+4 pga missbildningar så jag vet hur de ser ut. Dom är ca 20 cm långa & ser exakt ut som små bebisar, med föräldrarnas drag t.o.m !

Gör inte detta mot dig själv. Skriv ut info & en BRA bild på ett foster i magen i v 17 & så lägger du det på t.ex köksbänken på morgonen så att han MÅSTE se. Det är faktiskt ert barn, du har snart gått halva tiden. Snälla släng inte bort det. Offra inte ditt barn för en kille.

• Jumsan83
    MansonDust skrev 2008-05-25 09:12:36 följande:
    Nej nej, TS. Gör inte abort ! Jag gjorde en i v 18+4 pga missbildningar så jag vet hur de ser ut. Dom är ca 20 cm långa & ser exakt ut som små bebisar, med föräldrarnas drag t.o.m !Gör inte detta mot dig själv. Skriv ut info & en BRA bild på ett foster i magen i v 17 & så lägger du det på t.ex köksbänken på morgonen så att han MÅSTE se. Det är faktiskt ert barn, du har snart gått halva tiden. Snälla släng inte bort det. Offra inte ditt barn för en kille.
    Bra skrivet
  • Anonym (Lisa)
    MansonDust skrev 2008-05-25 09:12:36 följande:
    Nej nej, TS. Gör inte abort ! Jag gjorde en i v 18+4 pga missbildningar så jag vet hur de ser ut. Dom är ca 20 cm långa & ser exakt ut som små bebisar, med föräldrarnas drag t.o.m !Gör inte detta mot dig själv. Skriv ut info & en BRA bild på ett foster i magen i v 17 & så lägger du det på t.ex köksbänken på morgonen så att han MÅSTE se. Det är faktiskt ert barn, du har snart gått halva tiden. Snälla släng inte bort det. Offra inte ditt barn för en kille.

Riktigt bra skrivet.

Usch Ts, precis som MansonDust säger snälla offra inte ditt barn för en kille. Ett barn du dessutom vill ha.....

• mamma till pyret

Riktigt bra skrivet MansonDust!!!
    Det är verkligen ett barn som ligger där inne, och du har redan nästan gått halvvägs! Utsätt dig inte för en sådan abort, en abort där du föder ditt barn, som en vanlig förlossning.....du kommer ångra dig resten av ditt liv tror jag om du gör det för hans skull!
    Du verkar ju vilja ha detta barn, vad är det som gör honom så mycket mera värd än vad barnet är?
    Tänk igenom ert förhållande, hur han är mot dig nu och är det VERKLIGEN honom du vill leva med? Jag tycker inte att det låter som det, välj inte honom framför barnet du bär i din mage, ditt barn!

• MansonDust

Gör du denna abort så kommer ni inte vara tillsammans efteråt heller, du kommer att hata honom för vad han fick dig att göra.

• mamma till pyret

Och jag tror även att du kommer hata dig själv om du beslutar dig för att göra abort, om du egentligen inte vill.

• Anonym

Uppdaterar lite snabbt!

• Anonym

Oj kanske ska hinna skriva också...

Jo igår när han var på väg hem från jobbet skickade jag ett sms och sa att sista dagen är nästa måndag och att jag inte orkade med mer. Får väl satsa på att bli ensamstående så han är fri och får göra vad han vill.

Hela dagen har vi varit ganska glada och bara varit hemma och tagit det lugnt mest. Men strax innan vi skulle gå och sova frågade han mig om jag ville han skulle lämna honom. Nej klart jag inte vill sa jag och kramade om honom. Han vill verkligen att vi ska klara av en abort han och jag, det fixar sig, han finns där för mig! Så talade jag om hur stort det var nu och att det kommer göra skitont att göra abort nu. Sen brast allt, både hos honom och mig. Vi grät och grät och grät.

När vi var ute med hunden fixade han inte mer och gick åt ett annat håll och kom in senare. Han grät, "slog" i saker som han pysslade med, bev sur på datorn osv. Sen grät vi oss till sömns och på morgonen var han sådär mysig igen. Gomorron älskling! Får jag ingen puss idag? Är du sur på mig? Lika underbar som alltid. Men förstår han är väldigt nere...

Haan är ju också såklart orolig för vad hans mamma ska säga som är helt inne på att han iaf ska plugga och skaffa ett bättre jobb. Men han vill inte. Hon var ju 30-31 när hon fick sin första och min sambo kommer vara 20, nästan 21.
    Men då sa jag vad min mamma sagt häromdagen, att hon hoppades verkligen inte att jag och min sambo kommer skaffa barn någon gång för det har satt stopp för mycket i hennes liv. Det kändes verkligen illa att höra det, så mycket värd är man. Men hon behöver inte ha nått med mig och mina barn och göra helt enkelt. Jag har ju världens bästa mormor!

Så ser det ut nu och klart jag funderar på om jag gör rätt! Men men nu är det såhär och så är det. Hade jag vetat det skulle bli såhär hade vi ju självklart varit mer noga med skydd, men det går ju inte att göra något åt det nu.

Svar på tråden Katastrof=(