• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Anonym

TS vilken vecka är du i?

Jag hoppas verkligen att du behåller barnet! Allt kommer lösa sig och livet kanske inte blir som du tänkt, men det kommer definitivt bli fyllt av en massa kärlek!

• Anonym (lycka till)

För din skull behåll barnet.. de e ju de du verkligen vill. Jag tror att alla runt dig kommer att glädjas med dig och bernet nä de e här.
    Så låt även morgon dagen gå.. du har en bäbis i din mage

• Anonym

Igår när vi satt i soffan och grät lite som vanligt sa jag åt honom när han satt och klickade på bärbara datorn att han kunde kolla om det fann några lediga lägenheter. Man kunde känna hur kall han blev och frågade om jag tänkte flytta ifrån honom. Det kanske blir så om jag inte klarar av att gå dit imorn sa jag. Han letade fram en 3a och sa här finns det en. åh 5000kr i månaden kommer jag aldrig ha råd med, aldrig! Men vi tillsammans sa han då. Han tänker inte bli pappan som stack om det nu blir så. Och så ville han att jag skulle motionera ordentligt och äta nyttigt för en fet mamma fick jag inte bli. Det vill jag inte heller sa jag...
    Men han vill ju fortfarande att jag går och tar tabletten sa han.

Men hela kvällen sen kändes allt så bra och tom han var glad. Ringde han runt 12 (han jobbade natt) och pratade lite och han sa att han kände sig glad konstigt nog.

Imorse gick jag och hunden och mötte honom när han kom hem, han var trött och hade ont i magen för vi båda sov och åt dåligt igår och grät en del. Sen innan han skulle somna sa han att jag stog inför mitt livs svåraste val idag och kramade om mig.
    Men han verkade inte orolig utan han somnade så sött. Och jag med en stund för jag var så trött.

Nu sitter jag här och tänker inte gå dit. Inte när han sagt sådär! Vi kommer bli den finaste familjen i stan, ingen tvekan! Både han och jag har väldigt lika syn på uppfostran och han tänker vettigt som kille! T.o.m. han tänker vettigare än min pappa som haft 3 ungar!

Hoppas bara han inte blir arg på mig när han vaknar, men det tror jag inte. Nu ska jag ställa mig och diska.

Må så gott, uppdaterar om vad som händer och sker=)

• Anonym
    Anonym skrev 2008-05-31 18:21:21 följande:
    TS vilken vecka är du i?
    Idag söndag är jag 17+6.
  • Anonym (en mamma)
    Anonym skrev 2008-06-01 11:32:06 följande:
    Igår när vi satt i soffan och grät lite som vanligt sa jag åt honom när han satt och klickade på bärbara datorn att han kunde kolla om det fann några lediga lägenheter. Man kunde känna hur kall han blev och frågade om jag tänkte flytta ifrån honom. Det kanske blir så om jag inte klarar av att gå dit imorn sa jag. Han letade fram en 3a och sa här finns det en. åh 5000kr i månaden kommer jag aldrig ha råd med, aldrig! Men vi tillsammans sa han då. Han tänker inte bli pappan som stack om det nu blir så. Och så ville han att jag skulle motionera ordentligt och äta nyttigt för en fet mamma fick jag inte bli. Det vill jag inte heller sa jag... Men han vill ju fortfarande att jag går och tar tabletten sa han.Men hela kvällen sen kändes allt så bra och tom han var glad. Ringde han runt 12 (han jobbade natt) och pratade lite och han sa att han kände sig glad konstigt nog.Imorse gick jag och hunden och mötte honom när han kom hem, han var trött och hade ont i magen för vi båda sov och åt dåligt igår och grät en del. Sen innan han skulle somna sa han att jag stog inför mitt livs svåraste val idag och kramade om mig.Men han verkade inte orolig utan han somnade så sött. Och jag med en stund för jag var så trött.Nu sitter jag här och tänker inte gå dit. Inte när han sagt sådär! Vi kommer bli den finaste familjen i stan, ingen tvekan! Både han och jag har väldigt lika syn på uppfostran och han tänker vettigt som kille! T.o.m. han tänker vettigare än min pappa som haft 3 ungar!Hoppas bara han inte blir arg på mig när han vaknar, men det tror jag inte. Nu ska jag ställa mig och diska.Må så gott, uppdaterar om vad som händer och sker=)
    Gud tjejen villket fanatstiskt beslut du just tagit Grattis till att få bli mamma. (din kille verkar ju ha ändrat sig en del )
    Du kommer nu få någon som du kommer älska mer än livet själv någon som kommer avguda dig... Finns inget finare än höra sitt barn säga mamma jag älskar dig ! Så GRATTIS tjejen och lycka till själv ska jag nu göra klart allt inför min dotters 3 årskalas hon och hennes pappa är ute och fyller helium i balonger !
  • Anonym

Åh vad glad jag e för er skull:)
    Grattis till ert livs underbaraste o jobbigaste resa.
    Klart att ni kommer att bli den finaste familjen i stan.
    Nu ska jag packa ihop en stor picknick-korg till föräldrarträffen i eftermiddag.
    En stor kram till dig ts.

• Anonym (mia)

Måste fråga ngt annat går inte tråden ut i morgon??

• Tanya6

Fy va glad jag blir nar jag laser ditt inlagg. JAg ha foljt den har traden hela vagen, men inte skrivit forran nu: VA skont for dig att du har bestamt dig, att du slipper kanna dig pressad mer. Du kommer inte att angra dig det lovar jag. GRATTIS

• Anonym (mf)
    Anonym (mia) skrev 2008-06-01 12:53:29 följande:
    Måste fråga ngt annat går inte tråden ut i morgon??
    jo tråden går ut i morgon TS
  • miniliten
    Anonym (mf) skrev 2008-06-01 13:38:33 följande:
    jo tråden går ut i morgon TS
    du får stara en ny så vi kan fortsätta din/eran resa nu ju.
    GRATTIS till att ni ska bli föräldrar. ni har en fantastisk resa framför er.
Svar på tråden Katastrof=(