• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-30 21:54:41 följande:
    Var på undersökning idag och fixk se knodden en snabbis. H*n var hel och frisk iaf och ja, jag måste bestämma mig imorn bitti. Skulle egentligen ta tabletten idag men det gick imorn också. Så det är sista chansen för abort... Då läggs jag in måndag morgon (=sjukskriven från jobbet IGEN...) och förhoppningsvis klart till em, ev. stannar jag över natten.Har gråtit hela kvällen och nu har sambon fått lov att åka och jobba, kommer hem kl 6.25 imorn bitti. Kommer inte kunna sova något inatt....Jag vet att jag kommer ångra mig om jag gör abort, och det kommer bli jobbigt om jag behåller det. Men kommer inte ångra ett barn iaf. Önskar jag bara kunde vakna upp ur en mardröm just nu....='(
    men gör inte abort du kommer ångra dig! behåll barnet det är det du vill. skit i vad den karln vill, vill han ta livet av sig för att du ger er ett barn, då är det hans problem. du måste kunna leva med ditt beslut och kan du inte det, gör det inte!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-30 22:29:36 följande:
    Jag, min sambo och min chef är de enda som vet om det. Berättade för chefen som det var att jag och sambon inte var helt överens men mer än så vet hon inte. Så nej, jag har ingen annan än er att prata med.Dom sa på kvinnokliniken idag att jag måste vara 100% säker på det jag det är rätt med abort innan jag tar tabletten för sen kan jag inte ändra mig. Men det är jag ju inte. Men hur ska jag hinna bestämma mig till imorn? Jösses vad bra ni har det som kan lägga er och sova och vakna vid 12 imorn och läsa här hur det gått för mig utan att ens förlora/vinna något.Sen måste jag iväg på annat kl 9 så tidigare än så måste jag ha varit iväg och tagit tabletten om det nu är så...Fan vad jag ångrar allt nu. Ville ju så gärna ha barn förut, vill det nu också. Men funkar det med en kille som inte vill?
    klart du kan även om han inte vill, hur många ensamtsående finns det inte? du har ju redan ordnad ekonomi och bostad och skulle bli en bra förälder, och gör du abort för att göra han till viljes kan jag lova dig att ni inte kommer vara ihop länge. för det kommer bli en spricka i ert förhållande och du kommer tillslut att avsky honom.. och i vissa hemska senarium har jag hört om männen som ångrar sig dagen efter aborten.. stackars dessa kvinnor..
  • Anonym (???)

BEHÅLL BARNET; DU VILL JU DET!!!!!! Om du är rädd för vad killen ska säga imorgon bitti så stick iväg och sov hos en släkting eller kompis inatt, eller dra tidigt imorgon och strunta i att göra abort! Det är DIN kropp, och det är DITT beslut. Om du säger att du vill ha barnet kan väl ingen människa på denna jord neka dig det, och säga att du inte FÅR behålla det för att han inte vill det!?

• Anonym

hur långt gången är du egentligen nu??

• Anonym

Jag skaffade barn med en man som inte ville, men jag sade till honom som det var; vill du vara tillsammans med mig så måste vi ha det här barnet för jag skulle aldrig kunna förlåta dig eller mig själv om vi gjorde abort bara för att timingen är fel. Om jag gör en abort är det slut mellan oss av samma skäl. Och han accepterade det även om han inte tyckte det var toppen. Och han tycker fortfarande inte att det är toppen att ha ansvar och ta hand om ett barn, men han älskar verkligen vår dotter och det är allt som betyder något. Nu har det tagit slut ändå, men jag gläds åt att jag inte är ensam för jag har min egen familj med min dotter och det är gott nog för mig. Jag ångrar inte för en sekund att jag behöll mitt barn även om jag i panik ringde och bokade tid för abort med en gång bara för att hålla alla dörrar öppna. Men jag säger som många andra: följ ditt hjärta. Vill inte din sambo hänga med på resan, så är det mest synd om honom. Du kommer klara dig ändå! Jag tänker på dig och hoppas att du gör det som du tycker känns rätt för dig, inte er.

• miiillan

men usch! stackare!! tänk igenom ditt beslut nogrannt!! även om det inte är långt kvar. vill du inte göra abort, så självklart ska du inte göra det...!!! det är tragiskt att killen ska få bestämma abort om inte ens du vill!!! han kan inte göra så mot dig!!

vet inte vad jag ska skriva, men jag är säker på att du fixar av ett litet barn. när man blir mamma fixar man allt och kärleken till ens barn går inte att beskriva!!

lycka till imorgon! håller tummarna för dig och allt ska gå bra, vilket beslut du än tar!

kram millan

• Trolovade

behåll barnet snälla du, inte ska du väl göra abort för din killes skull? Det är ju din kropp och som du sa förut så ångrar man inte sitt barn men an abort kan du nog ångr en livstid om den var fel..

• Anonym (inlägg 464)

Jag kanske ska förtydliga att jag blev gravid på ungefär samma sätt som TS; vi skyddade oss till viss del men inte så noga och inte alltid. Och då blev det som det blev; oplanerad graviditet.

• Anonym

När jag var i din ålder gjorde jag en abort för att min dåvarande hotade mig att lämna mig om jag behöll barnet! Det var det värsta jag gjort och jag mådde oerhört dåligt i många år!

Är du inte säker så ta inte bort det! Du kommer att fixa det och säkerligen kommer din kille att ta sig an barnet när allt har fått mogna för honom. Som tjej har du så mkt som händer i din kropp och man förbereder sig och mognar fortare än killarna när det gäller grav.

Tänker på dig!

• Anonym (lycka till)

jag har följt din tråd från dag ett och har läst här varje dag, kännde nu att jag MÅSSTE skriva.
    Du skriver ju själv att du vill ha detta barnet, så för din och allas skull behåll de..

Min man blev oxå väldigt rädd, skeptisk och allt sånt när vi + ade han brydde sig knappt om att jag va gravid tills dess att vår underbara son kom ut.
    Hanva rädd att vi skulle bli själva och att inga kompisar skulle få barn fören om måånga låånga år. men så va inte fallet de visade sig att dom fyra per vi umgicks messt med va gravida dom oxå. 
    Och jag lova ha man haft ont om kompisar innan så är de lätt att få nya när man har barn, jag har aldrig haft så stor bekantskapskrets som nu!

Så jag säjer som många andra! DU SKA BEHÅLLA DITT ÅLSKADE BARN!! om några veckor kommer du någ att känna dom första spratlande sparkarna och du kommer att vara så glad att du lät den där lill* leva.
    Din sambo kommer att se sig själv i ert barn och bara smälta, de e näst in till omöjligt att inte älska sitt barn när man få se de!!

lycka till nu... de e bara du som kan ta detta beslut men jag hoppas att du gör de som känns rätt för dig!

Svar på tråden Katastrof=(