Kära Ts.. Tårarna började rinna nu när jag läste ditt senaste inlägg.
Jag önskar så att jag kunde hjälpa dig på något sätt.. Men jag vet inte hur. Önskar jag kunde träffa på din sambo någonstans och få honom att inse vad han gör både med dig och bebisen.
Jag vet ju nästan vad du går igenom, dock inte helt. Men jag kan ju bara säga utifrån hur jag har det nu. Jag sa ju till sambon att han fick säga till om jag och sonen skulle flytta, men han har sagt nu att han vet inte osv för att han mår såå dåligt (vilket jag faktiskt förstår)
Men så har jag frågat om han ville följa med på UL (som var i onsdags) o han sa att de skulle han ju. Ja sa att han va tvungen att vara hemma vid 10 för då skulle jag fara (ca 5mil till sjukhuset) så att vi skulle hinna i tid osv... O han kom hem innan 10 till och med o jag höll på att tappa hakan.. På vägen dit sa han inte många ord. Jag sa att jag kommer fråga om dom ser kön för att det ska bli lättare att planera osv (2 av mina syskon har nyss fått barn så vi tänkte ärva endel om de blir samma kön innan dom gör sig av med allt)
Han ville gärna inte veta, men förstod mig så...
Iaf väl där inne satt han helt tyst i väntrummet så kommer hon som ska göra vårat UL och ropar upp mig och vi går in.. Sambon sätter sig i stolen och jag lägger mig på sängen och tar fram magen...
Bm börja titta själv först innan hon förklara vad hon såg. Och hon fråga sambon ofta om han hängde med osv.. sen tittade jag till på honom och såg att han va alldeles tårögd och helt rörd..
vi fortsatte titta på de lilla livet i magen och bm fortsatte förklara... Sen när hon fråga om vi ville ha kort sa jag o sambon ja samtidigt.. Hon hade tagit 15 vi fick välja emellan o när vi valt två fråga hon om vi nöjde oss eller om vi ville ha fler. Då säger sambon att han vill gärna att vi tar 2 till så vi får rama in likadant som jag har på min son (så vi kan hänga dom bredvid varandra)
Så när vi gick därifrån hade vi med oss 4 kort och Bm trodde att det bor en liten tös i min mage, men hon var inte hundra eftersom de gärna inte ville visa könet...
När vi åkte hem fråga jag honom i bilen vad han tyckte o de enda han sa innan han somna var att - De var väl fränt...
Sen for han o jobba o ja åkte till mitt gamla jobb o hälsa på o visa mina vänner korten osv...
När han kom hem berätta han att han ringt båda sina systrar och sin pappa och sagt att vi varit på ultraljud och att det troligtvis bor en tjej i magen.. Hans ögon sken som den klaraste stjärnan man kan se en natt...
När vi sen la oss ner på kvällen i sängen somna han. Jag låg vaken för mycket snurra i mitt huvud om vad han egentligen tyckte o tänker osv...
sen efter några minuter vakna han till o putta lite på mig.. höll om mig och sa att han tyckte det var himla kul att få följa med o se den lille i magen...
så nu ts vet jag att min sambo behövde ett ul för att verkligen förstå lite iaf vad som bor där inne och att det är något som han också skapat...
Nu är säkert inte din sambo kanske som min, men snälla gör inte abort för hans skull.. Du kommer ångra dig så otroligt mycket.
Jag vet att du inte ligger många dagar efter mig och på mitt ul var jag 17+4 (28maj) och pyret var 17cm lång vägde ca 149g och fötterna va 2,7cm långa redan.. det är redan en bebis..
Det måhända att han kan tycka illa om dig om du föder hans barn. MEN vad är det då för karl att ha?! Kan du någonsin förlåta honom om du skulle göra abort? Nej innerst inne kommer du aldrig göra de...
Jag finns här... ja kommer stötta dig hela vägen om du vill ha mig vid din sida även om det bara är över cybervärlden just nu... Tyvärr är jag hos mina föräldrar så jag kan inte va inne på msn, men skriv gärna här eller maila så kan ja läsa iaf o maila tillbaka..
Inget säger att de som varit ihop i 10år o får första barnet håller ihop resten av livet bara för att de har sina t10år innan ihop... Kanske är det dags för dig nu att bli mamma?
Du vet vad jag sa om din mor osv och de står jag för
TS det är ditt liv, din kropp, men även din son eller dotter som bor i din mage
Tänk på dig nu, INTE på din sambo. Kanske låter elakt, dumt, egostiskt skrivet av mig, men det är en bebis nu inget litet embro längre..
Önskar ja kunde komma o hålla om dig o stötta dig irl.. kanske kan vi träffas någon gång, men som sagt så finns jag här så länge!!!
Sorry om de här vart långt, men ja, ja har så mycket tankar och känslor.. Skulle kunna skriva en bok känns de som men ingen vill väl läsa..
Jag har iaf fått en "halv ny" sambo sen han fick se den lille och jag är överlycklig även om vi har LÅNG väg att gå än innan han förstår helt.. de får ta tid.. och jag väntar så gärna....