Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Tildamamman skrev 2008-03-18 21:42:18 följande:
    Äsch då! Jag hade det som förslag till Lillebror, men blev totalt nerröstad . Ångrar frresten att dotter inte fick heta Juni i andra namn. Hade varit så fint då hon är född i juni.
    juni tycker jag är superfint! Ja, Maia heter ju Maia för att hon är född i Maj
  • Zvartaliljan
    Tildamamman skrev 2008-03-18 21:54:47 följande:
    Ah! Kul att få lite "bakgrundsinfo" till era namnval!
    Jo vi hade Maia som förslag väldigt länge då det ju fungerar på alla språk (släkten består av argentinare, italienare, spanjorer, fransoser m.fl) men jag tröttnade på det i slutet av graviditeten och tjatade om att hon skulle få heta liljan (ja undra varför ) men då hon bestämde sig för att titta ut i Maj fast hon inte skulle vara född förräns 30 Juni så kändes det liksom så självklart med Maia, det var vad hon fick heta från start!
  • Zvartaliljan
    Zvartaliljan skrev 2008-03-18 21:59:00 följande:
    Jo vi hade Maia som förslag väldigt länge då det ju fungerar på alla språk (släkten består av argentinare, italienare, spanjorer, fransoser m.fl) men jag tröttnade på det i slutet av graviditeten och tjatade om att hon skulle få heta liljan (ja undra varför ) men då hon bestämde sig för att titta ut i Maj fast hon inte skulle vara född förräns 30 Juni så kändes det liksom så självklart med Maia, det var vad hon fick heta från start!
    Lilja menar jag...smet in ett n på slutet där.

Om jag får en flicka till ska hon definitivt få heta Lilja...struntar i alla dessa "Lilja 4-ever"-associationer. tycker det är sååå fint

O idag berättade en av mina bästa vänner att hon ska få bebbe i November  man blir bara såååå avis alltså.
  • Zvartaliljan
    isold2003 skrev 2008-03-18 22:09:11 följande:
    Jag läste Lilian först.. Lilja är finare
    Lilian var precis vad Maias pappa hade som förslag istället  Han tyckte det lät finare än Lilja...för hon kunde ju inte heta exakt som en blomma heller! *knäppis*
    Tur man slipper bråka med honom nästa gång i alla fall Får hoppas jag väljer en mer medgörlig kille nästa gång (om sisådär 2-3år kanske)  så jag får bestämma
  • Zvartaliljan
    gosmamman skrev 2008-03-18 22:16:54 följande:
    Lilja är ju jätte fint "Lilja och Maia" klingar fint tillsammans.Jag hade Helia som flicknamns förslag (bm som förlöst båda töserna heter Heli så jag kastade på ett A bara) men sambon hatade det namnet. Det låter som Helium tyckte han
    Lilia och Maia både klingar och ser fint ut ihop Åhhh jag vill ha en bebbe nuuu ....men jag får gott hålla mig några år till. Är ju bara 22 och mitt i studierna och ny pojkvän. Behöver ju inte stressa men man blir ju alldeles galen när man ser alla fina magar och alla söta små bebbsar ju
  • Zvartaliljan

jaha...här hade man bestämt dig för att jag inte gillade wct-byxorna från Nova Star men så kom beställningen från sweetfunky idag med annikandys grå wct-brallor till ponte o direkt blev man ju alldeles såld Räcka ut tungan Så nu vart det ett par röda beställda och den fina vita kik-kidjackan till *läckert*

Tog 80 i byxorna. De Annika köpt till Pontus i 80 var t.o.m längre än Me&Is randiga brallor i 86/92....

• Zvartaliljan
    johas tös skrev 2008-03-19 19:25:35 följande:
    Tack Buttelina! Nu ska här shoppas på ajabaja. Hon är nog ca 83,84 cm lång tror jag, och smal så 86 blir nog bra.
    Min dotter är ca.84cm lång och väger 9.5kg. 86 satt perfekt på henne, fick t.o.m vika upp mudden en bra bit. 92 får jag vika upp jättemycket! Så kör du på 86...om du kan hitta en
  • Zvartaliljan
    Kana och Kickorna skrev 2008-03-19 20:36:52 följande:
    Hej. Vill köpa Molos färgglada vinteroverall, vet ngn en online butik där jag kan finna den?
    Finns ingenstans. jag letade i eeevigheter. Gick igenom varenda shop på som stod listad på Molos hemsida. Hittade till slut denna på trendsales (en dansk annonssida) och gav nästan nypris för jag bara skulle ha den Men Maia lär ju inte kunna ha den till nästa vinter, på tok för stor
  • Zvartaliljan

kanonerbjudande på enxokidz för medlemmar

jag shoppade just rosa/vit och grön/turkos Katvigtröja för 99kr/st, brun/svart katvigmössa för 15kr och rosa/vita och grön/turkosa sockar för 19kr/st

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9