Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Buttelina skrev 2008-03-18 08:31:47 följande:
    jag vill bli insläppt tack
    Fixat

och skiten fortsätter hagla över mig fast jag hoppat ur tråden för länge sen och bett om ursäkt, tagit bort mina inlägg o.s.v
    GAH! ORKA!!
  • Zvartaliljan

Jag är då den där hemska människan som ska bli polisanmäld för att jag vågar spekulera i om en tjej här på fl är mamman...
    Tanken var ju inte "spännandesökande" som de skriver...utan jag ville ju bara veta om det kanske var viktigt för polisen att veta att hon var inloggad bara en timma innan sambon hittade dom...har bett om ursäkt men jag är fortfarande tydligen helt okänslig..

• Zvartaliljan
    Angelinah skrev 2008-03-18 10:35:24 följande:
    en helt OT fråga...nån som väntat leverans med schenker och vet hur man tyder "leveransinfon"?privpak alltså...*behöver hjälp*
    Du får en avi på posten som du får ta med dig när du hämtar paketet. Brukar inte få hämta förränns efter 5.
  • Zvartaliljan

OT men tillbaka till tjafset tidigare där jag blev påhoppad för att ha skrivit "tänder två ljus för de små barnen" i sambons gästbok här på fl.....nu är hela hans gästbok proppfull med liknande inlägg men dom är det ingen som kallar hjärtlös och hemsk!

• Zvartaliljan
    Angelinah skrev 2008-03-18 13:14:50 följande:
    Jo, det står "Elektronisk förhandsinformation mottagen från avsändare"å sen när man läser om vad det innebär så står det så härKoden "EDI-aviserad" i Schenker Privpaks "Track & Trace" innebär att avsändande företag har sänt vidare teknisk information om paketet till oss. Sedan inväntar vi paketet för sortering på våra terminaler.E den inte inlämnad nu heller??? 
    nej den är inte inlämnad. jag har haft Me&I-paket som stått som EDI-aviserade i en hel vecka innan de rört på sig...
  • Zvartaliljan
    Angelinah skrev 2008-03-18 13:22:01 följande:
    Va!!!!!E du säker??? Dom sa till mig igår att den va på väg. Inte sjutton kan man ljuga så heller???
    De kan ha lämnat den till Schenker men ibland tar de en evighet på sig att registrera paketet, sortera det och skicka ut det. men det bör ju börja röra på sig under dagen om de fått vagnen igår
  • Zvartaliljan
    NovJenny skrev 2008-03-18 13:28:54 följande:
    Zvartaliljan: hoo hooooo! Får man kliva in hos dig eller?!
    Fixat
    belladona skrev 2008-03-18 13:28:59 följande:
    får man inte kika in hos dig längre  ?  Tara blev super fin  i kläderna
  • Zvartaliljan
    Angelinah skrev 2008-03-18 13:29:44 följande:
    Men vad är EDI aviserad för något? Och varför görs det?
    Det är när företaget skickar information via datorn att ett paket ska komma in till dom.
    Elektroniskt aviserat alltså
  • Zvartaliljan
    Angelinah skrev 2008-03-18 13:34:26 följande:
    Ok... då e jag med... men ska det uppdateras i varje steg eller kan det bara poff stå att det är framme utan mellan information?Ååå får magsår av detta alltså...
    uppdateras varje steg. Men när det väl börjat röra på sig så brukar det inte ta mer än en dag innan det är framme
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9