Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Angelinah: Sååå underbara småfolk t-shirts! Gillade verkligen den rosa/bruna. Fina me and i byxor med, vi har båda. Långa som ett ösregn, men underbara på. Tycker dom ser så smala ut i dom brallsen *vill ha själv* Ett tips: Villervallas grön/gul randiga t-shirt passar exakt med dom limegröna me&i byssorna. Såå fint ihop! Annars har jag svårt att hitta kläder som passar dom. Du kanske ha nåt annat tips?

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    jompa skrev 2008-05-19 16:05:35 följande:
    Alltså är det för att man är kär eller vill ha avlastning med ungarna som man vill att mannen ska komma hem nuuuuuu
    Tyvärr har jag kommit på att det är avlastningen man vill åt

Hur går det för dig ANgelinah? När kommer gubben hem?
  • Tjollabolla
    Angelinah skrev 2008-05-19 16:14:31 följande:
    Han kommer på fredag kväll   läääänge kvar!!!Kollade lite i garderoben nu, å de va inte mycket som gick till limen inte Po.p tunika i grönt med små blommor va det jag hittade nu, iofs e massor i tvätten så de finns säkert nån till som går ihop, men håller med!! Svårmatchade e dom
    Nej jag vet, jag trodde den skulle passa bra till det mesta vi har, vi har ju så mkt grönt, men icke Jag kör hårt på VV t-shirten
    Usch ja, men nu är det snart tisdag, så då är det ju bara tis, ons, tors och sen är det fredag! *försöker va optimistisk*

Ni märker hur bra det går med min packning va?

• Tjollabolla

Godkväll på er! *gäääspar* Milo är stoppad i säng och Tjollan är sååå trött... Milo har gnällt hela eftermiddagen, inte alls likt honom. Hoppas nu inte han är på G att bli sjuk mitt i flytten!

ÅÅ Katvigs rosa/vita t-shirt skulle jag lätt kunna ha till Milo. SÅ fiiin!

• Tjollabolla
    Helle skrev 2008-05-19 20:44:52 följande:
    Ahh, det var väl det jag trodde. Då behöver jag minst 74 då, eftersom Gustav redan är 58 cm Har en grönrandig långärmad bodysuit nu i 62 som är perfekt, men det är ju så svårt med Katvig, att de är olika stora olika säsonger.
    Oj vad lång han är! Hur stor var han när han föddes? Var inne o kikade påhonom. SÅåå söööt! Mysigt med bebis
  • Tjollabolla
    Helle skrev 2008-05-19 20:48:04 följande:
    Tack! Jodu han var stor hela han. 5030 och 58 lång. Han har ju att brås på och 10 dagar över tiden hjälpte ju inte till att få en liten bebis. Men han är ändå vår lille plutt
    Ojj! Milo vägde ju 4,6 men han var "bara" 52 lång. Hoppas ni inte köpt mkt kläder i storlek 50

Såg nyss att våra vänner fått en liten gosse igårkväll! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! *vill snusa bebis*
  • Tjollabolla
    Helle skrev 2008-05-19 20:59:38 följande:
    Hihi, nej inga i storlek 50. Philip var 4445 och 55 lång så jag hade inte förväntat mig någon mindre bebis direkt. Vi handlade 56 i Ida T och Ej Sikke Lej och 62 i Katvig och de passar perfekt just nu. Dock svårt att veta hur stort man behöver till sommaren. De växer ju inte direkt mindre när de är stora från början.
    Hihi tur det! Vi handlade inte heller i 50, dom såg ju att Milo var stor. Dom trodde att han skulle väga mkt mer än 5 kg så dom plockade tom. ut honom med snitt pga. det. Fast sen växte han så långsamt så han tom. var under kurvan ett tag. Fast det har ju tagit igen
  • Tjollabolla
    Helle skrev 2008-05-19 21:06:07 följande:
    Hur stor var han när han kom då? Gustav ville de minsann inte ta ut även om jag visste att han var stor
    Han var 52 lång och vägde 4580. Men vid sista tillväxtultraljudet 3 veckor innan bf så vägde han 4,3 då enligt deras mätningar, så dom trodde ju att han var lång över 5 kg, dom tippade på 5,5 . Fel som tur var. I Skåne rekomenderar dom snitt om dom misstänker att bebben kan va över 5 kg, det känns tryggt tyckte jag.
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2008-05-19 21:07:22 följande:
    Tillbaka igen, skrutt vaknade till för en stund...jädra glassbil att åka omkring, 2 gånger dessutom?!!! Gaaaah, var bra sugen på att plocka ur han ur bilen och stoppa in han i kylen och sen åka lååååångt ut i skogen, parkera bilen och sätta glassbilsmelodin på repeat.
    *asg* Kan se framför mig hur du gör det
  • Tjollabolla
    Jen80 skrev 2008-05-19 21:39:11 följande:
    Finns några fler bilder i mitt galleri för de som är nyfikna ...
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GRATTIS! Vilket fint namn! Vilken underbar sötnos!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9