• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2008-05-30 10:10:03 följande:
    Man kan beställa dem fortfarande men det är en färg som har utgått ur det normala sortimentet men kan fortfarande köpas.
    Ja, synd bara att det inte finns någonstans. Och ingen verkar ta hem det Nåja, jag jagar vidare. Vill ju helst ha det innan sommaren är över...
    Älskade Noel
  • RååSa BuBBlan
    kristinaa75 skrev 2008-05-30 10:25:06 följande:
    Babytrader skriver att "testet" är bugaboos krav så det verkar faktiskt komma från dom. Jag vet att det står i bruksanvisningen att man inte ska dra vagnen i trappor o likn, men nerför barnvagnsramper trodde jag faktiskt det skulle gå att ta vagnen utan problem..Verkar vara lite en öm tå härinne att klaga på Bugaboo.. Jag är verkligen supernöjd eg med vagnen men såklart riktigt arg över att den inte är helt fungerande, och att den inte är det tycker jag verkligen är dåligt av Bugaboo och ingen annan, det är ju dom som har konstruerat ett icke fungerande chassi!

Å mitt handtag trycks in bara jag går uppför en backe så vagnen blir alldeles skev Fundersam

Å lite backpromenader måste lilla raringen väl klara

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • kristinaa75
    regret skrev 2008-05-30 10:28:20 följande:
    Nu har ju inte jag problemet med Babytrader eftersom vi köpte vår vagn från barnbutiken. Som sagt, de sa att det kunde ta upp till en månad att få svar från bugaboo. Men det verkar som att flera utav er har fått chassit utbytt och sen har varit tvungna att reklamera igen då det nya inte heller funkat? Stämmer det? Fy vad trist i sånna fall! Känns ju inte kul att få ett "nytt" chassi som inte heller funkar och så måste man gå igenom hela vändan igen. Hur har bugaboo tänkt lösa detta? Bör inte alla med krånglande chassin få nya när de löst felet?
    Håller med, det skulle ju bli galet dyrt för Bugaboo, men nu riskerar dom ju att få riktigt dåligt rykte istället, det här felet är ju bara för pinsamt, trodde dom hade hög kvalitet på sina vagnar, men så verkar det ju tyvärr inte vara..
  • myHappiness

Jag har mailat dem och bifogat mailet där de säger att jag kan göra mig av med det gamla, mailade dem nämligen om detta innan jag gav bort det, och fick ett ok. Men har ännu inte fått svar.
    Då kan de ju inte kräva tillbaks det nu??
    Får se vad de svarar. annars kontaktar jag bugaboo här i sverige, eller deras huvudkontor och bifogar mailen dit. då måste de ju hjälpa mig. annars hotar jag med att baktala dem i sveriges mest lästa bugaboo-tråd!;)

• Amanda

Ni som har de felaktiga chassit, vad står det för produktionsdatum på ramen?

Mitt chassi står det sept 2007 på och jag har hittills *peppar peppar* inte märkt något fel på det.

Tänkte om man kunde utröna ungefär under vilken tidsperiod som de felaktiga chassit tillverkades.

• Fru Indosaurie
    myHappiness skrev 2008-05-30 10:30:55 följande:
    Jag har mailat dem och bifogat mailet där de säger att jag kan göra mig av med det gamla, mailade dem nämligen om detta innan jag gav bort det, och fick ett ok. Men har ännu inte fått svar.Då kan de ju inte kräva tillbaks det nu??Får se vad de svarar. annars kontaktar jag bugaboo här i sverige, eller deras huvudkontor och bifogar mailen dit. då måste de ju hjälpa mig. annars hotar jag med att baktala dem i sveriges mest lästa bugaboo-tråd!;)
    nej men gud, har dom sagt att du kan göra dig av med chassit så är det lugnt, då får ju dom stå för det
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Infinite Joy

Men en liten fundering angående chassiproblemet... vore det inte enklast att använda sitt defekta chassi tills bb har kommit med ett bättre konstruerat chassi och byta det då? Åtminstone om man har köpt från bt, för då slipper man förhoppningsvis reklamera fler än en gång.

• RååSa BuBBlan
    myHappiness skrev 2008-05-30 10:30:55 följande:
    Jag har mailat dem och bifogat mailet där de säger att jag kan göra mig av med det gamla, mailade dem nämligen om detta innan jag gav bort det, och fick ett ok. Men har ännu inte fått svar.Då kan de ju inte kräva tillbaks det nu??Får se vad de svarar. annars kontaktar jag bugaboo här i sverige, eller deras huvudkontor och bifogar mailen dit. då måste de ju hjälpa mig. annars hotar jag med att baktala dem i sveriges mest lästa bugaboo-tråd!;)
    men har dom sagt att du kan göra dig av med det så får dom ju stå för det!!
  • oOrosamarängerOo
    Duntoffla skrev 2008-05-30 10:28:55 följande:
    Ja, synd bara att det inte finns någonstans. Och ingen verkar ta hem det Nåja, jag jagar vidare. Vill ju helst ha det innan sommaren är över...
    Men kan du inte be att nån återförsäljare tar hem det?
  • RååSa BuBBlan
    Amanda skrev 2008-05-30 10:31:14 följande:
    Ni som har de felaktiga chassit, vad står det för produktionsdatum på ramen?Mitt chassi står det sept 2007 på och jag har hittills *peppar peppar* inte märkt något fel på det.Tänkte om man kunde utröna ungefär under vilken tidsperiod som de felaktiga chassit tillverkades.
    Å nu minns jag inte alla, men tror 3 av dem var dec 2007
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13