• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • RååSa BuBBlan
    Duntoffla skrev 2008-05-30 10:34:58 följande:
    Äh klart man ska klaga på Bugaboo. Det är ju dem som gör "dåliga" chassin. Inte butikerna i Sverige eller Babytrader. Och barnvagnsramper måste de ju klara av. Man kan ju inte göra barnvagnar där det är massor av restiktioner vad man får och inte får göra. Normala saker som att dra den i ramper, åka rulltrappa osv ska den ju klara av. Annars kan man ju lika gärna sitta hemma och vad är då vitsen med en vagn. Jag kan inte riktigt förstå varför Bugaboo fortstätter pumpa ut chassin som är fel. Går det inte att åtgärda problemet får de väl återgå till det gamla vredet då eftersom detta uppenbarligen inte funkar. De förlorar ju så mycket av att de får dåligt rykte.
    Jag åker helst inte rulltrappa med vagn, men ibland måste man ju vid avsaknad av hiss el dyl... Å hur ska man ta sig fram om man inte kan få upp vagnen ett eller två trappsteg? Man kan ju inte alltid vara två så man kan lyfta...
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2008-05-30 10:32:14 följande:
    Men kan du inte be att nån återförsäljare tar hem det?
    Jo, det är bara det att det tar 4-5 veckor. Har ju letat ett tag och hade jag beställt det från början så hade jag haft det nu trodde i min enfald att jag skulle hitta ett.
    Däremot säger Bonti att de bara har det som passar Bee. 1klass tar inte hem det. sätter min tilltro till att Barnbutiken har hemma fortfarande eller att Kidz eller Familjetorget kan ta hem.
    Amanda skrev 2008-05-30 10:31:14 följande:
    Ni som har de felaktiga chassit, vad står det för produktionsdatum på ramen?Mitt chassi står det sept 2007 på och jag har hittills *peppar peppar* inte märkt något fel på det.Tänkte om man kunde utröna ungefär under vilken tidsperiod som de felaktiga chassit tillverkades.
    Mitt är tillverkat i juni 2007 och än så länge helt
    Älskade Noel
  • Amanda
    Angelinah skrev 2008-05-30 10:36:08 följande:
    Hm... jag är verkligen sååååå nyfiken på VAD som är fel på vissa, och varför vissa INTE glider???Har det glömts nåt i tillverkningen? Slarv i produktionen?  VAD är det som gör att vissa inte e oki??
    Jag använder tyvär inte Camen så ofta utan det blir på helgerna (jobbar heltid och barnen på dagis) så det kanske är därför som mitt chassi hittills inte visat tecken på att fel på eller?
  • kristinaa75
    myHappiness skrev 2008-05-30 10:37:14 följande:
    Jag hoppas att det inte ska va några problem. Har ju mailbevis. Tycker att de kan ta det här policymailet till alla nya reklammationer from nu. Inte en reklammation som är gammal. dessutom fick jag mail av dem förra veckan att de skulle få in mitt nya chassi i förra veckan , checka det och skicka till mig i början av veckan. Jag efterlyste det i går och fick då policymailet.Hmmm, struligt det här.
    Det är ju det som är irriterande, har också blivit lovad ett nytt ( utan krångliga tester) då är det lite konstigt att ändra sig..
  • Tejja
    Infinite Joy skrev 2008-05-30 10:31:51 följande:
    Men en liten fundering angående chassiproblemet... vore det inte enklast att använda sitt defekta chassi tills bb har kommit med ett bättre konstruerat chassi och byta det då? Åtminstone om man har köpt från bt, för då slipper man förhoppningsvis reklamera fler än en gång.
    Men man hoppas ju på att nästa chassi ska vara ok. Det är ju inte så roligt att gå omkring med ett defekt chassi som inte funkar som det ska. Mitt blir ju helt snett och vint efter användning. Dra det uppför barnvagnsrampar funkar heller inte så bra. Dessutom funkar inte romsen vid alla tillfällen och ena knäppningen tjärvar rejält.
    Om jag skulle tycka att det var ok att använda det, så skulle jag ju inte behöva reklamera det!.
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-05-30 10:38:55 följande:
    Jag åker helst inte rulltrappa med vagn, men ibland måste man ju vid avsaknad av hiss el dyl... Å hur ska man ta sig fram om man inte kan få upp vagnen ett eller två trappsteg? Man kan ju inte alltid vara två så man kan lyfta...
    Nej, rulltrappa är inte superkul med Buggan tyvärr. Om man inte åker baklänges. Jag tar sällan hissar. Är för lat. Man måste ju även kunna dra den ett par trappsteg. Som du säger är man inte alltid två.
    Älskade Noel
  • jessica1979

Det verkar ju vara alldeles nytt så det kan ju vara en orsak. Som jag skrev så den 27:e hade de fortfarande inte fått nåt svar från Bugaboo men nu igår fick jag denna policy, möjligt att det gått/kommer gå ut till butikerna också nu.

Stargirl skrev 2008-05-30 10:22:05 följande:
    Men varför är den policyn annorlunda då i Sveriges butiker? Där finns ingen sådan plicy Camaleon frames.
  • RååSa BuBBlan
    Amanda skrev 2008-05-30 10:39:44 följande:
    Jag använder tyvär inte Camen så ofta utan det blir på helgerna (jobbar heltid och barnen på dagis) så det kanske är därför som mitt chassi hittills inte visat tecken på att fel på eller?
    Hm... jag kör ju två buggor, å numer hellre den gamla iom att den nya skevar så förbenat å man blir ju nervös att det ska påverka andra delar och en olycka sker

Mitt glidande kom på en gång förutom på ett chassi, där de kom efter en veckas promenerande utan trapplyft mm mm.. enbart rak körning på plan backe..
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Tejja

bromsen skulle det ju stå!

Förresten, mitt defekta chassi är tillverkat i feb. 2008!

• jessica1979

Finns det inte nån svensk kontakt på bugaboo? Har för mig jag sett det här förut. Tänkte man kunde maila henne och se vad hon säger om det här. Nån som har nån mail adress till henne?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13