• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Lille Mammsen
    myHappiness skrev 2008-05-30 10:30:55 följande:
    Jag har mailat dem och bifogat mailet där de säger att jag kan göra mig av med det gamla, mailade dem nämligen om detta innan jag gav bort det, och fick ett ok. Men har ännu inte fått svar.Då kan de ju inte kräva tillbaks det nu??Får se vad de svarar. annars kontaktar jag bugaboo här i sverige, eller deras huvudkontor och bifogar mailen dit. då måste de ju hjälpa mig. annars hotar jag med att baktala dem i sveriges mest lästa bugaboo-tråd!;)
    Jamen då är de ju inga problem jööö....du har ju mail-bevis!! Då kan du säga att det är kastat!!
  • SoFo89
    Amanda skrev 2008-05-30 10:31:14 följande:
    Ni som har de felaktiga chassit, vad står det för produktionsdatum på ramen?Mitt chassi står det sept 2007 på och jag har hittills *peppar peppar* inte märkt något fel på det.Tänkte om man kunde utröna ungefär under vilken tidsperiod som de felaktiga chassit tillverkades.
    Mitt första trasiga var tillverkat i september 07 Förhoppningsvis har du tur!
    ღSigne 071027ღ
  • Duntoffla
    kristinaa75 skrev 2008-05-30 10:25:06 följande:
    Babytrader skriver att "testet" är bugaboos krav så det verkar faktiskt komma från dom. Jag vet att det står i bruksanvisningen att man inte ska dra vagnen i trappor o likn, men nerför barnvagnsramper trodde jag faktiskt det skulle gå att ta vagnen utan problem..Verkar vara lite en öm tå härinne att klaga på Bugaboo.. Jag är verkligen supernöjd eg med vagnen men såklart riktigt arg över att den inte är helt fungerande, och att den inte är det tycker jag verkligen är dåligt av Bugaboo och ingen annan, det är ju dom som har konstruerat ett icke fungerande chassi!
    Äh klart man ska klaga på Bugaboo. Det är ju dem som gör "dåliga" chassin. Inte butikerna i Sverige eller Babytrader. Och barnvagnsramper måste de ju klara av. Man kan ju inte göra barnvagnar där det är massor av restiktioner vad man får och inte får göra. Normala saker som att dra den i ramper, åka rulltrappa osv ska den ju klara av. Annars kan man ju lika gärna sitta hemma och vad är då vitsen med en vagn.

Jag kan inte riktigt förstå varför Bugaboo fortstätter pumpa ut chassin som är fel. Går det inte att åtgärda problemet får de väl återgå till det gamla vredet då eftersom detta uppenbarligen inte funkar. De förlorar ju så mycket av att de får dåligt rykte.
    Älskade Noel
  • regret

kristinaa75: Precis! Jag kan inte längre tala lika gott om bugaboo som jag gjort innan till de som frågar mig. Känns inte alls kul med det här felet, vagnen är ju så pass dyr! De gamla chassina var ju dessutom mycket mer hållbara tycker jag.

Infinite Joy: Håller med, oavsett vart man har köpt. Men det går ju inte i alla lägen.. vår vagn är svårkörd när den blir så himla "sne" av att styret åker in..

Ingen som mailat bugaboo och fått nått svar? Eller står det nått på hemsidan? Eftersom det har hänt så många bör det ju vara ett produktionsfel och inte slumpen.

• oOrosamarängerOo
    myHappiness skrev 2008-05-30 10:30:55 följande:
    Jag har mailat dem och bifogat mailet där de säger att jag kan göra mig av med det gamla, mailade dem nämligen om detta innan jag gav bort det, och fick ett ok. Men har ännu inte fått svar.Då kan de ju inte kräva tillbaks det nu??Får se vad de svarar. annars kontaktar jag bugaboo här i sverige, eller deras huvudkontor och bifogar mailen dit. då måste de ju hjälpa mig. annars hotar jag med att baktala dem i sveriges mest lästa bugaboo-tråd!;)
    Men då kan de ju inte kräva tbax det, om de själva sagt att du kan göra dig av med det!?
  • RååSa BuBBlan
    SoFo89 skrev 2008-05-30 10:34:16 följande:
    Mitt första trasiga var tillverkat i september 07 Förhoppningsvis har du tur!
    Hm... jag är verkligen sååååå nyfiken på VAD som är fel på vissa, och varför vissa INTE glider???

Har det glömts nåt i tillverkningen? Slarv i produktionen?  VAD är det som gör att vissa inte e oki??
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • regret

Duntoffla: Håller med dig också :)

Har inte min vagn hemma nu så att jag kan kolla när chassit är tillverkat men jag ska kolla det i eftermiddag.

• myHappiness

Jag hoppas att det inte ska va några problem. Har ju mailbevis. Tycker att de kan ta det här policymailet till alla nya reklammationer from nu. Inte en reklammation som är gammal. dessutom fick jag mail av dem förra veckan att de skulle få in mitt nya chassi i förra veckan , checka det och skicka till mig i början av veckan. Jag efterlyste det i går och fick då policymailet.

Hmmm, struligt det här.

• myHappiness

felstavat, reklamation ska det ju vara!! Är trött på reklamationer nu, känner jag.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13