Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland
    hallonsoda0 skrev 2008-04-02 21:35:31 följande:
    hallo, behöver lite hjälp ang. bugaboo frog. Kan man köpa klädesel som egentligen hör till cameleon lr gecko? Passar de bra iaf? Är framförallt en suflett som behöver bytas isf. Någon som vet om det går att färga tyget annars? Är 4000 ett bra pris för en 05-a? Tacksam för snabbt svar!
    Hoppas inte svaret kommer för sent... Inte alla är så bra på just Frog eftersom den har utgått från svenska sortimentet. Det går bra att köpa en Cameleonklädsel och sätta på Frog. Den passar helt OK. Men det finns ju fortfarande Frogklädslar att köpa, kostar 1.595:- för varukorg, sittdel och sufflett. Jag tycker att 4.000:- är för mycket för en Frog med solblekt klädsel. Jag hade inte betalat mer än 3.000:- för den (men jag är lite snål också). Men inte mer än 3.500:- är mitt råd.
  • Fröken Småland

Weklund: Jag är riktigt dålig på det där med adaptrar eftersom jag aldrig använt bilstol ihop med Buggan. Men kolla i Shoegirls blogg, där står det en del om det där. Adressen finns i TS.

• Fröken Småland
    jule skrev 2008-04-03 09:05:02 följande:
    Infinite Joy skrev 2008-04-03 08:52:56 följande: javisst e den men varflr inte köra sand/brun å åkpåse i offwhite... blir visserligen 3 färger men d funkar ju alla bra ihop ...har just nu sand/sand + åkpåse i offwhite
    Det röstar jag på! Nougat, choklad och vanilj... Yammi!
  • Fröken Småland
    hallonsoda0 skrev 2008-04-03 10:06:41 följande:
    Skulle helst vilja ha en cameleon men de är ju så jäkla dyra även begagnade. Men om jag köper en frog för 4000 + en ny klädsel för 1000-1500 kr så kan jag ju lika gärna köpa en begagnad cameleon tycker jag. Gecko finns ju relativt nya och fräscha till bra pris men då finns det ju inget bärhandtag på liggdelen och det behöver vi nog eftersom att vi bor en trappa upp. Vågar inte ställa vagnen i trappuupggången heller. Eller hur funkar det att bära liggdelen på geckon utan handtag? vad jag förstått så är ju alla tre vagnarna i stort sett lika? Inte mkt stora för-nackdelar på nån av dem som gör valet självklart.
    Svårt det där... Men Geckon går bra att bära i ramen istället för i handtaget. Men då behövs ju båda händerna förstås. Har du sett att det finns en Frog på Tradera nu? Inte min såklart, jag behåller mina älsklingar!
  • Fröken Småland
    hallonsoda0 skrev 2008-04-03 10:40:30 följande:
    Vad väger själva liggdelen då? orkar man bära den med barnet i utan handtag? Har sett den på tradera men tycker att färgen är så jäkla ful:P Fast den är ju billig så det är ju om man köper en ny klädsel istället.
    Ja, det är ju inte tyngre att bära så, bara otympligare. Jag vågar inte säga hur mycket man orkar eftersom jag aldrig haft en Gecko. Oj, tycker du att färgen är ful? Den skulle jag kunna tänka mig... Berätta om du köper den så inboxar jag dig med ett förslag .
  • Fröken Småland
    hallonsoda0 skrev 2008-04-03 11:04:56 följande:
    jo, känns ju som att det blir mer osäkert att bära så. Ja, gillar inte den marinblå färgen, inte snyggt till det ljusa tyget innuti. Nu har jag iofs bara sett den på bild. Vadå för förslag? Blev nyfiken nu:P Kan man köpa endast en ny suflett någonstans? Tänker på den som är solblekt nu. Borde väl vara billigare än att köpa allt nytt.
    Jag inboxar dig. Kolla med http://www.kidzshop.se/ om de säljer suffletter separat.
    Bellahhh skrev 2008-04-03 11:07:53 följande:
    Öhhh någon har anmält min gecko annons! Var det något fel på den? Jag säljer vagnen till högstbjudande om priset är rätt, nåt fel med det? Va tycker ni?
    Va? Vad stod det, exakt?
  • Fröken Småland
    NovJenny skrev 2008-04-03 19:19:02 följande:
    Ska man tvätta topptyget i 30 grader utan sköljmedel? Eller hur var det?Funderar på att tvätta mitt nu.
    Japp!
  • Fröken Småland
    myHappiness skrev 2008-04-03 20:10:00 följande:
    puffar min fråga..
    Att själva handtaget går att rucka på fram och tillbaka är i sin ordning, det är en del av fjädringen. Det är när handtaget glider upp ur sina fästen som det är problem. Prova att hålla foten på bakaxeln och dra i mitten på handtaget där du normalt håller händerna. Ta i lite grann men inte för kung och fosterland. Om det är stumt, dvs inte glider så är det prima. Är det fel på det så fattar du precis vad jag menar när det händer. *håller tummarna*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13