Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråden nr 13

Angelinah skrev 2008-05-08 12:10:13 följande:
    Då borde alltså jag som reklamerat tre chassin kunna häva mitt köp? Nu har jag väntat 3 veckor snart på chassi nr 4:a och jag börjar lessna rejält känner jag..
    Men det är en nyans vad som är oskälig tid. Sen så spelar det roll ifall varan är obrukbar eller ej. Det är den ju inte då handtaget glider  lite på ena sidan.

Vi väntade 6 månader på en ny klädsel till en soffa. Kontaktade ARN och de i sin tur kontaktade möbelbutiken. Möbelbutikens svar var att de inte kunde få fram den aktuella varan snabbare än 6 månader och då var det skälig tid. Vi kunde alltså inte använda soffan då klädseln krympt massa under en vanlig tvätt som angivits på tyget.

Så om Bugaboo säger att de jobbar det snabbaste de kan så är det inte oskälig tid att vänta ett par veckor. Tyvärr.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Fru Indosaurie skrev 2008-05-08 12:52:07 följande:
    verkar vara lite olika där, jag hade datorn på service i 6 veckor och det tyckte arn inte var skälig tid.. alltså dom stod på min sida där.
    Mmm...då hade du fårr lämna ifrån dig din dator. Vi hade ju soffan kvar och ARN tyckte att vi kunde sitta i den utan klädsel. Så tror jag de säger om chassina oxå. Man kan inte förvänta sig blixtsnabb leverans och så länge varan inte är obrukbar så är det ju en helt annan femma.
    Så det är nog helt bortkastat att börja nysta där. Det är vad jag tror.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    jompa skrev 2008-05-08 14:11:16 följande:
    Måste fråga er som har Been, ser att det ligger några ute på Blocket som bara är använda nån månad eller så, skulle ni säga att det är bara en resevagn? Funderar på att köpa en och använda den mest och ha Camen som komplement om man behöver.
    Vi har rest med våran Bee två ggr redan men använder den till vardags som en vanlig vagn. Maken använder inte Cameleon längre alls och tar alltid Bee men jag varvar.
    Jag tycker Bee är mycket mer än en resveagn.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    TAALs mamma skrev 2008-05-08 15:28:20 följande:
    Har frågat förrut men inte fått något svar.. Är det någon som vet hur det funkar att komma av och på bussar själv med en BEE?Tänker mest på dom gamla bussarna med flera trappsteg..Vore jätte snällt om någon kunde svara..Tack!
    Jag har åkt buss en gång med min Bee. Tror ngn lyfte den på men av gick jag själv. Minns inte att det var några problem.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    trullsa skrev 2008-05-09 09:16:37 följande:
    thj: När kommer dom in, och vad är det dom kommer kosta, alltså bee suffletterna.
    De kostar väl 390 kr om jag inte minns fel.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    LillaMiss Piggy skrev 2008-05-09 09:24:29 följande:
    Tjohooo! Är det någon som använder solskydd till sin Bugaboo?? Använder ni Bugagoos eller någon annan??
    Jag använder Bee´s UV skydd även till min Cameleon. den är bättre (och dyrare) än Cameleons egna. Har slarvat bort mitt cam solskydd från förra året så jag testade Bee´s på Cam och det funkar ju bra.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Bling1975 skrev 2008-05-09 14:51:16 följande:
    Jag har sett i er fina bildtråd att det är många som har egensydda suffletter - supersnygga! Det gör mig mer övertygad om att det är en bugga jag vill ha när det väl blir dags.Men hur har ni gjort? Har ni något mönster och framförallt - är det svårt?Vilken affär i stockholm är bäst att gå till om man skulle vilja testa en i bilen?
    Jag skulle välja en butik med möjlighet att parkera utanför.
    Jag har inte sytt ngn suflett men jag tror att de flesta ritat mönster från en befintlig suflett och sytt några st innan det blivit perfekt. Så jag skulle inte använda det finaste tyget till första utkastet alltså.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    supermami skrev 2008-05-09 19:40:00 följande:
    Ar det ngn som vet nar i juli dom nya sommarsuffleterna kommer? Galler detta bara i sverige, eller slapps dom i hela europa?
    Hela europa.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Iddah skrev 2008-05-09 20:47:58 följande:
    Funka Cam parasoll till Bee föresten?Lite roligare färger
    Ja det gör den.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    joasia skrev 2008-05-11 19:09:50 följande:
    hur ar era bromsar pa buggan? min borjade rulla lite pa tunnelbanan harodagen- inte alls kul i borjan tog den redan nar man hade dragit at den lite, nu ar det bara det nedersta laget som galler (fast det tror jag beror pa vajjern, eller hur?)
    Man spänner buggans broms på samma sätt som en cykelbroms. Så om du kan själv lr känner ngn som kan cyklar så är det fixat i ett nafs.
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13