Inlägg från: Kajsan |Visa alla inlägg
  • Kajsan

Bugaboo tråden nr 13

Angelinah

Jag försöker inboxa dig, men jag kommer inte in på din sida, kan du fixa?

• Kajsan
    mini2007 skrev 2008-03-19 14:31:12 följande:
    Tjejer, hjälp mig! Funderar på att sälja cameleon och köpa Bee... Främst för att Bee´n verkar vara smalare (?) så att den kommer in i våran hiss. Men funkar Bee bra som enda vagn? Sonen är snart 4 månader, ligger fortfarande, och vi bor i lgnht i centrala Malmö. I trapphuset måste jag först upp för typ 10 trappsteg, sedan in i en gammal hiss med draggaller, cameleons stora hjul går inte igenom, så varje gång måste jag lyfta av liggdelen, fälla ihop chassit, ställa in chassit i hissen, fälla ut, på med liggdelen och när jag kommer upp till min våning... ja ni fattar, likadant igen :( Än så länge funkar det väl även om det är slitigt (svettig och stressad varje gång, hmm), MEN när sittdelen ska på? Om liten sover, måste jag väcka honom då, alltså ta upp honom? Och försöka göra detta med honom i famnen? Börjar bli dags att köpa sommargrejer ;) Onödigt om jag ska sälja... Så vad säger ni som har Bee? Kommer jag att ångra mig om jag säljer Cameleon och bara har Bee?
    ÅÅå jag tänker PRECIS likadant, fast här måste man fälla ihop Been också för att komma in i gallerhissen, men den är ju enklare att fälla en camen.
    Man kan ju inte ha båda...ju om jag skulle bli rik *Kollar runt om jag kan säja nåt*
  • Kajsan

Va va va ? är Been bara 43 cm bred? Då går den ju in i vår hiss! Det kan ju inte vara möjligt!

• Kajsan
    Sabri skrev 2008-03-19 15:52:08 följande:
    44 cm är den om man vill ha lite marginal. Jag har ersatt min Cam (sob sob) med en superfin Bee. På så sätt kan jag snabbt ordna en sulky till sonen (2 år) och ha en enkelvagn till lill-tjejen (6 v) med babynest. Är dock lite osöker på om
    På om vad...?
  • Kajsan
    mamma2003 skrev 2008-03-19 21:25:32 följande:
    Mini... Var det du som inte kom in i hissen utan att fälla din Cameleon? Vill bara tipsa om hur jag gjorde häromdagen när jag skulle in genom en smal dörr. Jag tog av ena bakhjulet och körde in balanserandes på tre hjul. Det gick över förväntan faktiskt och är betydligt lättare än att fälla ihop hela vagnen. Fast när barnet sitter i sittdelen så går ju även den att lyfta i bygeln men det blir ju tungt och otympligt förstås med ökad vikt. Nu vet jag ju inte hur megasmal din hiss är, så det kanske inte hjälper .
    det hjälper inte i min hiss jag har provat.
  • Kajsan

Mamma Anna skrev 2008-03-20 07:21:45 följande:

Ni som beställt från Babytrader, hur gör de med leveransen? Kör de ut vagnen eller får man en avi som man hämtar på posten sen? Och ringer de innan om de kör ut den?Det vore ju tråkigt om man inte var hemma när vagnen kom.
    Du betalar för leverans till posten, sen är dte upp till posten om de vill bjuda på leverans hem till dig.
    Jag har beställt 3 gånger, två gånger fick jag hem, en till postens företagscenter.
    Det gäller att ha tur bara.
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2008-03-20 09:05:20 följande:
    Jag hade sålt Zappen och rensat i i garderoben och sålt av lite krafs och sen köpt en Bee
    Jösses vad jag rensar. Fick in 700 igår på auktioner, men det känns som en klen start
  • Kajsan

Diana och Thea skrev 2008-03-20 10:13:53 följande:

Hahah gör så. Jag sålde ett begagnat fleece set, en åkpåse och lite av Theas gamla kläder så fick jag ihop till en halv Bee sen så tömde jag plånboken på resten hahahahha
    *Rensar vidare*
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13