• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • jessica1979
    Hannnas skrev 2008-04-12 17:01:16 följande:
    skit oxå jag som tänkte glädja många med min glada bugga o så missade jag dig Jag såg många svarta buggor, någon denim, en grå/sand, en grå/offwhite, en grå/röd... och en sand/brun med orange åkpåse
    Ja denim såg jag ju också, ett par tror jag. Hade varit trevligt och sett din! Såg nån med rosa top på väg dit dock oxå...
  • RååSa BuBBlan
    Stargirl skrev 2008-04-12 17:17:19 följande:
    Soo Juicy: Men jag tror att om man frågar en återförsäljare så är det ju inga 50% chassin som kommer tillbaka. Sen verkar problemet vara värst på chassin från Babytrader. Eller? Mitt chassi är ok även min väninnas som köpte sin i feb -08 Har verkligen dragit i den dessutom.
    Jag har köpt min hos kidzshop.. Det verkade ok när jag fick det, men sen idag märkte jag samma sak som tidigare, höger sida glider..
    SooJuicy skrev 2008-04-12 17:27:17 följande:
    Nä, verkar ju just va mestadels de som köps av babytrader. Men fortfarande en väldigt stor mängd det är fel på, även om alla inte är det.Kan ju nämna att några bekanta, grannar mm som köpt bb med nya chassit, alla har köpt i butik i sthlm och inga har haft det felet.

Jag hoppas på tredje gången gillt nu med chassit, det finns ju uppenbarligen chassin som e ok..

Less på skickandet o grejandet bara..

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Unna

Ojoj, så mycket att läsa här! Och att kommentera, minns inte vem som frågat vad, men jag kör väl på då:

Betalade 7301 kr (779 euro) för en Cam på Babytrader. Frakten ingick. Tog en vecka så hade vi den hemma.

Mitt chassi är nov-07, handtaget glider lite, men bara om man tar i som bara den. Kommer nog avvakta och testköra lite innan jag ev. reklamerar.

Rabatten på Babytrader står det om på framsidan: "New customer? 50 euro discount (for orders over 600 euro)"
    Jag fick koden av en FL:are då de tillfälligt hade tagit bort den från hemsidan, men jag tror att de mailar rabattkoden när man registrerar sig som kund. Annars kan man bara maila dem så får man den nog!

Har sett både grå/offwhite och grå/sand. Tycker offwhite var snyggast, men skulle själv inte köpa den då jag misstänker att smuts syns för mycket på den... Själv köpte jag grå/brun!

• Stargirl
    SooJuicy skrev 2008-04-12 17:27:17 följande:
    Nä, verkar ju just va mestadels de som köps av babytrader. Men fortfarande en väldigt stor mängd det är fel på, även om alla inte är det.Kan ju nämna att några bekanta, grannar mm som köpt bb med nya chassit, alla har köpt i butik i sthlm och inga har haft det felet.
    Jag har inget fel på mitt och inte heller min väninna som köpt i butik i sthlm. Så det kan ju vara att olika serier av vagnar har de problemet och andra serier har inte det. Kan ju vara olyckligt att vissa återförsäljare fått just flera felaktiga och andra inga alls.
    *~Bugaboo RULES~*
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2008-04-12 17:39:01 följande:
    Jag har inget fel på mitt och inte heller min väninna som köpt i butik i sthlm. Så det kan ju vara att olika serier av vagnar har de problemet och andra serier har inte det. Kan ju vara olyckligt att vissa återförsäljare fått just flera felaktiga och andra inga alls.
    Men då borde det väl va lätt av bugaboo att bara återkalla de som är tillverkade samtidigt och eller att bb kontrollerar chassina hos återförsäljare innan de skickas ut? 
  • zarahz
    zarahz skrev 2008-04-12 16:22:21 följande:
    Hej på er!!!Har en liten fråga.... Va ute idag me Buggan å upptäckte att bromsen inte tog på höger sida!! E det nån som har haft samma problem å vad gjorde ni åt det?? Reklamera eller va säger ni? Upptäckte oxå att handtaget gled upp en bit oxå!!!Nån som köpt vagn å reklamerat på barnbutiken??
    *puffar*
  • oOrosamarängerOo
    zarahz skrev 2008-04-12 17:48:03 följande:
    *puffar*
    Höger sida? Bromsen tar ju bara på vänstra, ska va så altså.
  • zarahz
    SooJuicy skrev 2008-04-12 17:52:45 följande:
    Höger sida? Bromsen tar ju bara på vänstra, ska va så altså.
    Jag har broms på båda sidorna!!! Har inte du? Alltså såna "kugghjulsgrejor" på båda däcken om du förstår vad jag menar.... Fundersam
  • Unna

zarahz:
    Man kan justera bromsen (står i kapitel 1, sid 13 i bruksanvisningen)
    Det är en liten mutter längst ner på vajern, precis där den sitter fast i ett plastfäste på ramen nere vid höger hjul. Den ska skruvas nedåt för att öka bromskraften.

Mitt bromshandtag behöver dras i tre steg för att bägge hjulen ska låsas. Vid det andra klicket spänns bara vänster hjul, sedan måste bromsen spännas en bit till (men då hörs inget klick) för att även det högra hjulet ska låsas.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13