• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • zarahz
    Unna skrev 2008-04-12 18:01:45 följande:
    zarahz:Man kan justera bromsen (står i kapitel 1, sid 13 i bruksanvisningen)Det är en liten mutter längst ner på vajern, precis där den sitter fast i ett plastfäste på ramen nere vid höger hjul. Den ska skruvas nedåt för att öka bromskraften.Mitt bromshandtag behöver dras i tre steg för att bägge hjulen ska låsas. Vid det andra klicket spänns bara vänster hjul, sedan måste bromsen spännas en bit till (men då hörs inget klick) för att även det högra hjulet ska låsas.
    Å tack så mycket!! va precis å prova å vi drog nog bara bromsen två "klick"!! Därför så va den bara låst på vänster sida!!! Tack tack!!
  • Unna

Så lite så! Är bara glad att jag kan hjälpa till!

zarahz skrev 2008-04-12 18:05:21 följande:
    Å tack så mycket!! va precis å prova å vi drog nog bara bromsen två "klick"!! Därför så va den bara låst på vänster sida!!! Tack tack!!
  • oOrosamarängerOo

Alltså min vagn tar bromsen ENBART på ena sidan och så har den varit sen jag köpt den??
    Hur justerar man det?

• oOrosamarängerOo
    Unna skrev 2008-04-12 18:01:45 följande:
    zarahz:Man kan justera bromsen (står i kapitel 1, sid 13 i bruksanvisningen)Det är en liten mutter längst ner på vajern, precis där den sitter fast i ett plastfäste på ramen nere vid höger hjul. Den ska skruvas nedåt för att öka bromskraften.Mitt bromshandtag behöver dras i tre steg för att bägge hjulen ska låsas. Vid det andra klicket spänns bara vänster hjul, sedan måste bromsen spännas en bit till (men då hörs inget klick) för att även det högra hjulet ska låsas.
    Åhh, det måste jag kolla!
  • titti76

Hej, skulle någon vilja hjälpa mig att mäta avståndet mellan fram- och bakhjul på Cameleon. Vill jämföra med min Bee, lite svårt att ta sig av bussar ibland, då hjulavståndet blir för kort, men det kanske är busschaufförens fel och inte vagnens

Längtar efter sommaren
  • oOrosamarängerOo

Försökt spänna bromsen och det går inte, om jag inte gör på fel sätt. Kollat i bruksanvisningen, men nope Vad gör man?

• Hs Bobbo

F-n!!! Har inte haft några probs med chassit, o var därför tvungen att provdra idag. Jajamänsan det släpper på höger sida. S-n måste alltså börja bråka med PingPong om reklamation - har inga goda vibbar om hur det kommer gå.

När man ska reklamera, måste man först ha skickat in sitt garantikort då?

scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
  • WilliamNellyJamie
    ja min broms tar oxå bara på ena sidan...

ligger i bilen så jag ska inte kolla det nu

men jag fick ingen bruksanvisning till vagnen så jag visste inte det men kan man kolla det på deras hemsida kanske??? har inte sett något men någon kanska vet. kan det vara fel om det bara tar på ena sidan eller är det bara att man inte ställt in den riktigt???
    William -98 Nelly -04 Jamie -07
  • Hs Bobbo

Jag har grå bas och både sand- och offwhite top. Hm, det var ju några som häromdagen tyckte att det skar sig o blev för mga nyanser av beige m sand o sandåkpåsen... Haha jag har grå bas, sandåkpåsen o vita sufletten nu! O tycker det är skitsnyggt!

Nej, jag har inte märkt att den vita sufletten skulle blända Alvin, och han är väldigt sol- och ljuskänslig, avskyr att få för mkt ljus i ögonen. Visst får man vara lite försiktig för att inte smutsa ned den - men jag har den i stallet (!) o enda gången den blev lite lortig var när jag strök min skitiga jacka mot den. Men det var bara att torka av så var den fin igen. Så jag skulle inte säga att den är ömtålig heller.

scrapparanne.blogspot.com/ ***Vår Alvin kom till oss den 26 oktober!***
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13