Inlägg från: Emmsan |Visa alla inlägg
  • Emmsan

Bugaboo tråden nr 13

ängeln83 skrev 2008-05-17 09:59:08 följande:
    Undrar om det är samma kille som jag mailade med? Om annonsen fanns på Blocket?
    ja säkert den för 5500  acke hade väl oxå varit i kontakt med honom.. hur gick det för dej då??=) verkar ju liite skum
  • Emmsan

för alltås jag har ju hittat en 06 härinne av en tjej för 5700 utan tillbehör. eller denna 07 för 5800 inkl frakt med vinterhjul o parasoll så lite skillnad är det juh

• Emmsan
    ängeln83 skrev 2008-05-17 10:04:30 följande:
    Då är det samma.Jag mailade samma dag som annonsen kom ut.Frågade om han ville skicka vagnen med bussgods mot betalning via internetgirot, men han ville ha pengarna direkt till sitt konto. Tjatade mej till lite bilder och fick 2 st. O han sa att vagnen var min om jag betalade direkt, annars skulle det komma 15 par senare på kvällen och kolla på vagnen. Frågade om telefon nr flera gången men han skickade aldrig nåt. Tyckte det luktade lite skumt så jag la ner den affären. Hade han gått med på att skicka vagnen med bussgods mot internetgiro betalning så känns det ju ändå ganska tryggt.
    jaaa jag vägrar betala in så mycket pengar till ngn jag bara fått en adress till.. men vi får väl se vad han svarar på mitt förslag annars tar jag den här på FL du har inte bilderna kvar??? ;)
  • Emmsan

föressten är 5700 för en 06 dyrt??? ny i denna jungeln juh hehe

• Emmsan
    ängeln83 skrev 2008-05-17 10:13:55 följande:
    Ja herregud, det kan man ju bara inte göra, o har man inte sett vagnen heller så. Jo, jag har kvar bilderna, vill du att jag lägger in dom här?
    ja gör gärna det så jag får se om du fått samma bild som mej ;) heheh rena detektivarbetet detta juh såå spännande
  • Emmsan
    ängeln83 skrev 2008-05-17 10:14:51 följande:
    Tycker också att det verkar hel skumt, han hade ju några som kollade samma dag som jag mailade, som tyckte att den var dyr, men 5500 kr är ju ett sjukt bra pris för en 07:a, så det är ju väldigt konstigt att han inte fått den såld.
    enligt mej säger han att han har den kvar för han varit snäll o hållt den men att personen i fråga aldrig hörde av sej utan ville vänta tills barnbidraget nu ska de på sem nästa vecka så han måste bli av med den snabbt!
  • Emmsan

japp det är samma den första fick jag.. men.. hm då har han ju redan en bild med alla tillbehören.. det var det han skulla "försöka" fixa idag..... hmm luktar sååå skumt hahah det ska bli kul o se var detta slutar hahahah

• Emmsan
    ängeln83 skrev 2008-05-17 13:55:48 följande:
    Pratade nyss med en annan tjej som mailat ang den annonsen.Hon skrev att hon kunde komma och titta på vagnen samma kväll eftersom hon också bodde i Sthlm, men han ville hellre skicka den och få pengarna insatta på sitt konto, det är verkligen nåt skumt med detta.
    hehe sen jag mailade i morse o sa att jag ville ha den skickad mor efterkrav har det varit sååååååå tyst börjar snart fundera på att ta hem en ny från pingpong istället då de ändå ligger så högt i begagnat pris.. är pinpong billigast tror ni?
  • Emmsan
    ängeln83 skrev 2008-05-17 15:29:47 följande:
    Det blev tyst från honom när jag gav det förslaget också, så vi kan nog konstatera att det är en bluffare.Jag letade begagnad, men som du skriver så ligger dom ju så högt så jag beställde en ny från Babytrader, vet inte vad det kostar ifrån Pingpong.
    min sambo sa precis detsamma.. skit i allt strul o ta en ny ibland är han fööör go.. kollade in babytrader o de hade 50 euro rabatt? eller? vad slutade din vagn på för summa? hur lång lev tid? o vad händer om man får det klassiska problemet ,ed handtaget?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13