Inlägg från: Emmsan |Visa alla inlägg
  • Emmsan

Bugaboo tråden nr 13

hmm hörrni vad tror ni man kan få för en  knall blå bas helt ny??? dvs med varukorg liggdel o sittdel?? har fått erbjudande om en sprillans ny vagn med denna basen på men grr inte min smak direkt hahaha

• Emmsan
    mamma2003 skrev 2008-05-19 17:10:02 följande:
    Det får inte hända! Men svaret är faktiskt lätt, den helsvarta är i särklass snyggast! Bytte från Cameleon till Frog enkom av den anledningen.
    åhh tack för svaret.. mm det finns massor med fiina froggisar för bra pris.... vilken vagn är du annars mest nöjd med förutom färgen då frog el cam??
  • Emmsan
    mamma2003 skrev 2008-05-19 21:14:39 följande:
    Emmsan: Angående din fråga om vilken av modellerna Frog eller Cameleon jag föredrar. Alltså, jag vet ju att Cameleon egentligen är mer välutrustad, men det är något speciellt med Frog. Den vinner utan tvekan eftersom den är helsvart. Om Cameleon varit helsvart hade väl antagligen den vunnit eftersom den är lite lyxigare. Men jag tycker att Frogens handtag är snyggare. Allra snyggast (och smartast) tycker jag Geckon är, men eftersom den saknar båge så går den bort.Hade du inte bestämt dig för att beställa från Babytrader förresten? Det tycker jag verkligen att du skall göra, du får ju en helt ny vagn för samma pengar som en begagnad. Och det är något alldeles speciellt med en helt ny vagn...
    tackar för ditt svar.... :) åhh jooo jag skulle ju beställa därifrån.. men jag är lite het på gröten o vill ha vagn nuuuuuuuuu.. har lovat sambon denna ggn att "sälja" av  lite av alla barnvagnar o grejer för att finansiera den nya.... saknas dock bara 1000 lappen nu ;) ajja bajja har lovat att inte ta ngr andra pengar än från det jag säljer. grrr biter mej i läppen så jag inte "lånar" från annat konto
    sen ser man "billigare" buggor på nätet än en helt ny då.. o så tänker jag i en sekund att va fan jag tar den o köper tillbehör för resten av pengarna.. smart tänker jag eftersom jag fortfarande velar vilken bas jag ska ha o vill ha både sand och grå :) o tja kanske brun oxå hahahahahahahahaahah ska bli kul o se var denna historien slutar e såå avundsjuk på er andra som får sy sufletter o grejja :(
  • Emmsan
    myHappiness skrev 2008-05-20 15:49:12 följande:
    Lycka 1 skrev 2008-05-20 15:46:53 följande: oj då, jag köpte från babytrader och de har inte nämt nåt om att skicka tillbaks. Ska maila dem för säkerhets skull.

fick detta svar från dem imorse

Hello,

When there is a problem you can always contact us. Mostly you don't have to
    send it back to us and when neccessary we will sen you a new frame or spare
    part.

Kind regards, Mireille

• Emmsan
    Lycka 1 skrev 2008-05-20 16:04:58 följande:
    Jag har sagt att jag inte vill betala frakten för något som inte ens jag har haft sönder.Men hon säger bara att hon inte heller vill stå för den kostnaden.Enligt henne så är det bara jag som haft fel på mina chassin.
    återförsäljaren ska stå för frakten kräv detta står tom i konsumentlagen!!!!! bugaboo ska sedan betala dem i sin tur
  • Emmsan
    Stargirl skrev 2008-05-20 16:22:18 följande:
    Nej leverantörens förpliktelse slutar vid att de levererat sina varor till butiken som är deras kund.
    men det är ju tillverkarens fel att chassina e sönder??? dvs bugaboo hur kan de då stå utan ansvar så fort de levererat?
  • Emmsan
    Stargirl skrev 2008-05-20 16:32:11 följande:
    Nej men tillverkaren har EN kund där de gör sin inkomst. Det är butiken/återföräsljaren. Det är gentemot dem (butiken) leverantören har ett service ansvar. Butiken i sin tur har MÅNGA kunder där de har sitt ansvar. Så tillverkaren/leverantören fyller sitt ansvar genom att skicka nya delar till butiken som i sin tur har ansvaret genetemot kunden där de gör sin inkomst. De ska kolla kvitto/garantibevis etc. Trust me, jag har studerat detta.Ta exampel Philips som har en kund som Elgiganten. Per Olssons TV går sönder. Elgiganten vill titta på TV´n och inser att den är trasig. Då kontaktar de Philips som i sin tur sänder en ny TV eller delar till den. Per Olsson hämtar du delarna hos Elgiganten som i sin tur tar tillbaka den felaktiga varan. Om Elgiganten har en webshop så har Philips fortfarande ett ansvar mot Elgiganten oavsett om varan är köpt av en kund som bor 10 m från elgiganten eller 100 mil från själva butiken.Hänger du med?Det är klart leverantören vill att slutkunden i detta fallet Per Olsson har en felfri vara inom garantitiden men den sköts genom Elgiganten som sålt varan och därmed tagit del av vinsten.
    hahah wow va du kan :) jag fattar precis tackar :)
  • Emmsan

så då är det OK att säljaren kräver köparen på pengar för frakt? eller fattar jag fel?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13