• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • Twisted Angel
    Auris skrev 2008-03-25 18:44:29 följande:
    Angående spelet som kraschar när simmen ska föda - det kan vara två saker, antingen downloads (om du har fritid är det antagligen insim) - testa att lyfta ut downladsmappen och se om problemet är borta. Är det det så får du börja testa vilken fil det kan vara. Andra alternativet är att det är simmen som fått en bugg. Deleata simmen, spara och gå ut i kvartersläge. När du öppnar tomten igen står simmen vid tomtgränsen och förhoppningsvis ska buggen ha rättat till sig. Det är dock ca 50% risk att simmen inte längre är gravid då..Twisted Angel: Stackare! Jag har också spelat på för dålig dator och det är såå störande när spelet bara kraschar!
    Jag har inget nerladdat och så... Och har inte heller fritid. Min dator är rätt bra, men tydligen inte tillräckligt ramminne för Sims... Ska få killens med dubbelt, alltså 2 Gig i ramminne. Då hoppas jag det funkar bättre...

Jag testade tidigare det där med att deleata en sims... Familjen jag kör med kunde inte ta upp sin bebis. Så jag deleated:e den, sparade, gick till grannskapet och så in i familjen igen. Då växte bebisen upp som han skulle... Får väl prova det på någon som är gravid sen då, om det kraschar då.
    När är det min tur!?
  • Ida Lii

Jag avinstallera insim men det funkar inte ändå. Hur deletar jag en sim? Dom e 2 st i hushållet.

?°*°?.♥.?°*°?.Ida-Li.?°*°?.♥.?°*°?
  • Twisted Angel
    Ida Lii skrev 2008-03-25 19:04:19 följande:
    Jag avinstallera insim men det funkar inte ändå. Hur deletar jag en sim? Dom e 2 st i hushållet.
    Du måste använda dig av fusket "moveobjects on". Det skriver du in i rutan som kommer upp när du trycker på Control, Shift och C. Sen går du in i köpläge och klickar på Simmen som du vill ta bort. Sen spar du, går ut till kvarteret, sen in i familjen igen...
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel

Var lite slarvig när jag skrev... ska vara så här på fusket: moveObjects on, alltså ett stort O!

När är det min tur!?
  • Twisted Angel

Sen är det bara att ta fram den rutan igen och skriva in "moveObjects off" när du är klar.

När är det min tur!?
  • Auris

Konstigt: 1gb ram borde vara tillräckligt för att inte spelet ska krascha om du inte har vista. Jag har ju tills nu spelat på en dator med bara 512 mb ram. Fast det beror ju förståss på hurdan datorn är i övrigt också och om den jobbar med en massa annat samtidigt. För mig går tex spelet smidigare om jag inaktiverar virusprogrammet.

• Pantalaimon
    Auris skrev 2008-03-25 18:44:29 följande:
    Pantalaimon: Har du downloads? Det kan vara någon av dem som inte funkar ihop med arbetsliv. Testa och lyft ut downloadsmappen och se om problemet försvinner.
    Jag har redan provat med att ta bort alla downloads.
    Men trots det så försvinner ansiktet...när jag spelade nyss så ställde hon sig och "tittade" ut genom fönstret.
    Men hallå, utan ansikte går det nog inte så bra
    Ja ja, jag får ge henne en annan frisyr och andra kläder
  • Auris
    Auris skrev 2008-03-25 19:09:51 följande:
    Konstigt: 1gb ram borde vara tillräckligt för att inte spelet ska krascha om du inte har vista. Jag har ju tills nu spelat på en dator med bara 512 mb ram. Fast det beror ju förståss på hurdan datorn är i övrigt också och om den jobbar med en massa annat samtidigt. För mig går tex spelet smidigare om jag inaktiverar virusprogrammet.
    Detta var alltså svar till Twisted Angel :)
  • Auris

Pantalaimon skrev 2008-03-25 19:09:54 följande:

Jag har redan provat med att ta bort alla downloads.Men trots det så försvinner ansiktet...när jag spelade nyss så ställde hon sig och "tittade" ut genom fönstret.Men hallå, utan ansikte går det nog inte så bra Ja ja, jag får ge henne en annan frisyr och andra kläder
    Konstig bugg. Ja. Du får ändra frisyr och kläder om det funkar bättre. Du kan också testa att deleata simmen som jag skrev åt Ida-Lee tidigare. Om det är bara just den här simmen som buggar så kan det hjälpa. Uppdatera drivrutinerna till grafikkortet är en annan sak värt att testa.
  • Nea85

hej!
    jag har ett problem, min spis började brinna och när man ska laga nått så står omeletten kvar, jag väljer hämta omelett men inget händer... nada zipp nothing!
    måste ju få bort det min miljö sänks, har tillfällit flytttat ut den på gräsmattan men det e ju inte så bra det heller.. hur ska jag göra? har hört om ngt fusk som tar bort allt oavsett om det används eller inte..brukar inte fuska gör the real thing. men nu får jag verkligen itne bort det

Svar på tråden Sims2 nr 12