• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-29 19:33:59 följande:
    men du måste ha dem för att få dem att funka! Du får väl radera allt och börja om från början... Jag gör helt enkelt så att jag laddar ned meshen först! Jag är inte helt säker, men tror inte det är den sidan jag laddar mest från. Jag skall kolla, återkommer
    Det har jag ingen lust att göra... Satt ju jättelänge och tog hem grejjerna och sen för att unzippa dem EN och EN...
    qenzo skrev 2008-05-29 19:39:44 följande:
    Att allt inte finns med kan ju ha att göramed om de är installerade eller ej. Dvs är små blå gubbar eller bara "rena" filer.Har du CEP som gör att du KAN se allt i ditt spel?Har du alla expansioner så du inte beh tänka på sånt när du laddar ner?
    Öh va?

Jag har alla expansioner!
    När är det min tur!?
  • Sexymala

Letar upp sidan jag tänker på. Återkommer med adress. Det var inte rosesims jag tänkte på.
    Jag VET inte varför dina hår inte syns, men en sak KAN vara meshen. Samma med kläder ibland. Är det extrema kläder eller hår, måste de ha en "form" alltså en mesh. Den formen måste man ladda ned och ha installerat, annars syns inte håret...

• Sexymala

www.xmsims.com/sims2/ehtm/hair/hair01.htm
    Här är den, min favvo sida!

Det finns massa hår, kolla bara sidnummren uppe i högra hörnet. Bilden på håret är ofta en Mesh. Klicka på ordet Mesh så får du ned den. Sedan väljer du vilka fäger du vill ha på firsyren precis ovan. Där finns massa olika färger i olika nyanser
    Lycka till!

• Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-29 20:22:45 följande:
    www.xmsims.com/sims2/ehtm/hair/hair01.htmHär är den, min favvo sida! Det finns massa hår, kolla bara sidnummren uppe i högra hörnet. Bilden på håret är ofta en Mesh. Klicka på ordet Mesh så får du ned den. Sedan väljer du vilka fäger du vill ha på firsyren precis ovan. Där finns massa olika färger i olika nyanserLycka till!
    Okej, jag får kika där!!
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-29 20:22:45 följande:
    www.xmsims.com/sims2/ehtm/hair/hair01.htmHär är den, min favvo sida! Det finns massa hår, kolla bara sidnummren uppe i högra hörnet. Bilden på håret är ofta en Mesh. Klicka på ordet Mesh så får du ned den. Sedan väljer du vilka fäger du vill ha på firsyren precis ovan. Där finns massa olika färger i olika nyanserLycka till!
    Det var den sidan jag hämtade hem allt från, skrev fel tidigare när jag skrev rosesims-sidan!

Min kille sa nyss, när jag förklarade att jag inte fick rätt grejjer när jag laddade ner och han sa att jag har winrar på datorn... Inte så lätt att veta för mig. Jag har bara lärt mig winzip!!
    När är det min tur!?
  • qenzo

Twisted - har du winrar behöver du inte oroa dig alls, eftersom det packar upp precis allt.

Det jag pratade om innan, dvs CEP är ett problem jag själv råkade ut för i början när jag laddade ner saker.
    CEP behövs bla för att läsa av recolors av olika downloads. Jag missade det i början och fick således inte "med" allt, trots att jag installerat allt korrekt.

Ibland när man packar upp det man laddat ner, dyker det upp filer med en liten blå "gubbe", de måste installeras. Man kan antingen dubbelklicka på den eller använda sig av ett program som installerar alla .package-filer direkt.
    Det var också något jag missade till en början = allt jag lagt in i downloadsmappen fanns inte i spelet.

Och anledningen till att jag frågade om expansionerna är av den enkla anledningen att alla de flesta downloads är baserade på ngn av expansionerna som är släppta. Nu hade ju du alla expansioner så det är inte ett problem för dig. Ville bara förklara varför jag tog upp dom :)

• Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-05-30 10:34:57 följande:

Det var den sidan jag hämtade hem allt från, skrev fel tidigare när jag skrev rosesims-sidan!Min kille sa nyss, när jag förklarade att jag inte fick rätt grejjer när jag laddade ner och han sa att jag har winrar på datorn... Inte så lätt att veta för mig. Jag har bara lärt mig winzip!!
    jaha okej, men de har väl samma funktion?! Att du ser samma frisyr x antal ggr kan väl inte ha med det att göra, eller?

Jaja, hoppas det löser sig iaf. Om du vill ha mer hjälp av "proffs" skulle jag rekomendera dig att bli medlem på there.se/forum
    Där håller simpinglorna till och det är allt från nybörjarnivå på allt till den mest avancerade!! Ta en titt, om du inte redan gjort det! De karnske kan hjälpa dig mer annars...
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-05-30 14:24:57 följande:
    jaha okej, men de har väl samma funktion?! Att du ser samma frisyr x antal ggr kan väl inte ha med det att göra, eller?Jaja, hoppas det löser sig iaf. Om du vill ha mer hjälp av "proffs" skulle jag rekomendera dig att bli medlem på there.se/forum Där håller simpinglorna till och det är allt från nybörjarnivå på allt till den mest avancerade!! Ta en titt, om du inte redan gjort det! De karnske kan hjälpa dig mer annars...
    Jo jag har varit på den sidan när jag letade efter nåt... vad det nu var!

qenzo har förklarat hur man ska göra, så jag får testa det! 
    När är det min tur!?
  • Snibben

Hej! jag vet hur man får tvillingar.

Men hur får man trillingar/fyrlingar? Sökte o hittade denna tråden, läste lite, men förstod inte vad man skulle ladda ner för att få det.

MVH/Ronja

• Snibben

Hej igen. Har varit inne o kollat på sidan ni har skrivit om med hår osv. Jättebra! Men, jag kan inte installera nån? Jag har Winrar, men kommer inte ihåg hur man packar upp, vilken ska man trycka på? Sen kommer det upp en blå sims ruta där det står dubbelklicka på en packad fil för att installera innehållet. Jag dubbelklickar på filen, o det kommer upp igen?

Hur gör man nu då? Jag vill ju installera hår osv.

• qenzo

Markera alla rar-filer (ctrl A) hägerklicka på ngn blåmarkerad fil - packa upp här. Du kan sedan radera alla rar-filer om så önskas.
    För över alla uppackade filer till Download-mappen. Får du upp någon fil som ser ut som en blå "gubbe" (sim2.pack) så dubbelklickar du på den, välj installera. När de blå "gubbarna" är installerade kan du radera även de.

Snibben skrev 2008-05-31 12:21:58 följande:
    Hej igen. Har varit inne o kollat på sidan ni har skrivit om med hår osv. Jättebra! Men, jag kan inte installera nån? Jag har Winrar, men kommer inte ihåg hur man packar upp, vilken ska man trycka på? Sen kommer det upp en blå sims ruta där det står dubbelklicka på en packad fil för att installera innehållet. Jag dubbelklickar på filen, o det kommer upp igen?Hur gör man nu då? Jag vill ju installera hår osv.
  • trollprinsessan

hej... har ni varit med om att elever fått vara hemma från skola för att det har snöat för mkt???

(i seasons alltså) ...
    det hände mig idag.. *S*

• Twisted Angel
    trollprinsessan skrev 2008-06-01 20:56:15 följande:
    hej... har ni varit med om att elever fått vara hemma från skola för att det har snöat för mkt???(i seasons alltså) ... det hände mig idag.. *S*
    Japp... om det snöat mkt och så, kan de få vara hemma...
    När är det min tur!?
  • Snibben

Tyvärr så verkar det omöjligt för mig o ladda ner. Har haft problem med det innan. Jag kanske inte fattar helt. :) Jag har prövat o spara filerna i både WinRAR och sims 2 downloads mapp, filerna ligger där, om jag försöker föra över filer från rar till downloadsmappen så står det åtkomst nekad. Om jag dubbelklickar på en "fil" med den blåa gubben så kommer det upp "Dubbelklicka på en packad fil för att instellera innehållet", jag dubbelklickar, kommer upp samma sak hela tiden.

Vart skajag ladda ner filerna? O vilken knapp trcker man på för att packa upp, o hur får jag det till spelet? Måste vara nåt fel på just mitt.

Ni är snälla ni som orkar svara!

• qenzo

Har aldrig stött på några problem med överföringen till downdloads, men har du kollat så att du inte lyckats göra download mappen skrivskyddad eller så?
    Har du kollat så dina filer inte är skrivskyddade?

När jag laddar ner gör jag så här:
    Läser all information som finns före och efter det jag tänkt ladda ner. Detta för att se om någon fil som krävs är något man måste ex betala. Sedan tittar jag vart meshen finns. I vissa fall direkt i det jag önskar ladda ner, ibland får man betala med paypal och ibland måste man vara betalande medlem för att få den, eller andra "måste-ha-delar" av nerladdningen.
    När allt det är klart så klickar jag på mitt val, ex soffa.rar och ev en nerladdning av meshen också. Det sparas till en mapp på datorn, och vilken mapp det är väljer du själv.
    Sedan högerklickar jag på antingen filen eller så dubbelklickar jag på rar-filen och drar de packade filerna dit de ska vara. Jag bränner alla mina downloads och sparar de därför i en separat mapp. När filerna är uppackade kastar ajg rar-filerna.

När de sedan ska till Downloads markerar jag alla (ctrl A), kopierar (ctrl C) och klistrar (ctrl V) in dom på rätt plats i Download-mappen.
    Har jag sedan flera blå gubbar i downloadmappen startar jag ett program som heter MultiSim2PackExtract, letar efter gubbarna, startar och kör. Programmet installerar då alla blå gubbar som finns i samma mapp och raderar de sedan från mappen (ett val man gör själv).
    Är det bara en blå gubbe dubbelklickar jag på den och får då upp en blå ruta där det står vad jag vill packa upp, samt 2 knappar - Installera och Avbryt.

Hahahaha ja det var en novell om hur jag gör :D

När jag packar upp

Snibben skrev 2008-06-02 06:44:07 följande:
    Tyvärr så verkar det omöjligt för mig o ladda ner. Har haft problem med det innan. Jag kanske inte fattar helt. :) Jag har prövat o spara filerna i både WinRAR och sims 2 downloads mapp, filerna ligger där, om jag försöker föra över filer från rar till downloadsmappen så står det åtkomst nekad. Om jag dubbelklickar på en "fil" med den blåa gubben så kommer det upp "Dubbelklicka på en packad fil för att instellera innehållet", jag dubbelklickar, kommer upp samma sak hela tiden.Vart skajag ladda ner filerna? O vilken knapp trcker man på för att packa upp, o hur får jag det till spelet? Måste vara nåt fel på just mitt.Ni är snälla ni som orkar svara!
  • Snibben

Okej tack så hemskt mycket för all hjälp! Jag tror att jag försökte på för många olika sätt o då blev allt så himla mycket krångligare. Nu har jag fått in hår i spelet. Så nu ska jag bara fortsätta o ladda ner saker jag vill ha.

Läste jättebra, enkel instruktion på rosesims, stod inget klokt på xmsims hur man gjorde, men hittade bra info på den andra sidan. Sen prövade jag o det gick jättebra! Upptäckte att jag hade nya hårmodeller helt plötsligt! Jättekul!

Men ännu undrar jag om nån vet hur man får fyrlingar?

• annsing82

Fyrlingar finns det hack att ladda ner, men har inte det just nu i spelet så kan inte säga varifrån. Men som rekomederats innan så gå in på simpinglornas forum, där finns mer svar än här.
    forum.there.se/

Svar på tråden Sims2 nr 12