• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • qenzo

12?!?!:O
    Det är endast hårddisken som Sims ligger på som är intressant. Resten kvittar eftersom Sims inte integrerar över flera HD'n.
    Hur mkt minne har ni? För det kan verkligen spöka när det kommer till spel.

Twisted Angel skrev 2008-03-12 14:16:22 följande:

Räknade lite grovt på de 5 vanliga hårddiskarna... och fick det till ca 250Gig.
  • Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-03-12 16:51:56 följande:
    12?!?!:ODet är endast hårddisken som Sims ligger på som är intressant. Resten kvittar eftersom Sims inte integrerar över flera HD'n.Hur mkt minne har ni? För det kan verkligen spöka när det kommer till spel.
    Inte vet jag om alla är hårddiskar... räknade med allt som fanns... Haha.

1 gig i ramminne!

Jag har 2 hårddiskar säger sambon precis... Då är allt det andra nåt annat... Cool
    När är det min tur!?
  • qenzo

Jag törs nästan sätta pengar på, att det är ditt minne som strular.
    Soms är ett _mkt_ krävande.

Twisted Angel skrev 2008-03-12 17:09:00 följande:

Inte vet jag om alla är hårddiskar... räknade med allt som fanns... Haha.1 gig i ramminne!Jag har 2 hårddiskar säger sambon precis... Då är allt det andra nåt annat...
  • Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-03-12 17:38:44 följande:
    Jag törs nästan sätta pengar på, att det är ditt minne som strular.Soms är ett _mkt_ krävande.
    Okej... Killen har dock svårt att tro det... hehe.
    När är det min tur!?
  • Tös
    qenzo skrev 2008-03-12 17:38:44 följande:
    Jag törs nästan sätta pengar på, att det är ditt minne som strular.Soms är ett _mkt_ krävande.Twisted Angel skrev 2008-03-12 17:09:00 följande:
    Helt klart sant. Det krävs massor!

Jag har 2 gig till mitt sims.
  • smarties
    Tös skrev 2008-03-12 17:52:53 följande:
    Helt klart sant. Det krävs massor!Jag har 2 gig till mitt sims.
    Huh!? Min Sims2 mapp är 11.4 gb. :P
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Twisted Angel
    Tös skrev 2008-03-12 17:52:53 följande:
    Helt klart sant. Det krävs massor!Jag har 2 gig till mitt sims.
    Okej, hehe.
    När är det min tur!?
  • Tös
    smarties skrev 2008-03-12 17:59:46 följande:
    Ja din mapp ja...
  • Twisted Angel
    smarties skrev 2008-03-12 17:59:46 följande:
    Vi pratar om minnet... Hehe.
    När är det min tur!?
  • smarties
    Twisted Angel skrev 2008-03-12 18:18:19 följande:
    Vi pratar om minnet... Hehe.
    Åh, doh! Gud så trött jag är. :)
    Jag har också 2gb ram, o mitt sims flyter finfint.

Jag undrar, ni som upplever att det hackar och stänger av sig, jag hade det problemet innan, jag fick byta moderkort och grafikkort. Helt värdelöst. Gjorde misstaget att köpa en färdigbyggd märkesdator och säljaren loovade så stort att den skulle klara sims 2..jo visst..tjena..sålde den snabbt och köpte mig en massa delar istället och byggde själv..
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
Svar på tråden Sims2 nr 12