• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-03-09 12:38:48 följande:
    Det enda som gör att det kan strula, tror jag, är om datorn inte pallar att hantera det faktum, att alla expansioner har olika "språk" (spel mot dator alltså). Men bortsett från det så ska det fungera så länge du startar spelet med rätt expansion, dvs det senast släppta (av de du installerat).
    Jasså okej... jag har en expansion som är på engelska tror jag... dock inte installerat nu, då några expansioner inte gick att installera förut... Datorn sa ifrån hela tiden...
    När är det min tur!?
  • qenzo

Jag har också mixade språk (eng & sve) expansioner, och det fungerar fint.
    Knepigt.
    Twisted Angel skrev 2008-03-09 17:26:10 följande:

Jasså okej... jag har en expansion som är på engelska tror jag... dock inte installerat nu, då några expansioner inte gick att installera förut... Datorn sa ifrån hela tiden...
  • Twisted Angel
    qenzo skrev 2008-03-09 18:40:45 följande:
    Jag har också mixade språk (eng & sve) expansioner, och det fungerar fint.Knepigt.
    Jo tycker jag med... men denna dator är alltid knas... Stänger ner mitt Sims då och då så datorn startar om... Killen sa att jag skulle kolla hur mycket plats det fanns på C-disken. Vet inte vad som är fel!?
    När är det min tur!?
  • EveLiten86

Tack för svar! Det fungerade finfint
    Nu väntar jag bara på inteen till Fritid... För det är väl inte bra att ha inteen till Bon Voyage när man införskaffat Fritid väl?

• vickis75

Twisted Angel skrev 2008-03-09 18:42:16 följande:

Jo tycker jag med... men denna dator är alltid knas... Stänger ner mitt Sims då och då så datorn startar om... Killen sa att jag skulle kolla hur mycket plats det fanns på C-disken. Vet inte vad som är fel!?
    Så får mitt för sig att göra nu när jag installerat Fritid - det är nån download som får det hela att bryta ihop för mig, jag ska bara klura ut vilken/vilka. *gah*

Nåt i GEOS stora byggset krånglade, även nåt i Tiggys Cutouts och nu letar jag efter de sista prylarna. Tidskrävande och jobbigt.
  • Twisted Angel
    vickis75 skrev 2008-03-10 10:59:25 följande:
    Twisted Angel skrev 2008-03-09 18:42:16 följande: Så får mitt för sig att göra nu när jag installerat Fritid - det är nån download som får det hela att bryta ihop för mig, jag ska bara klura ut vilken/vilka. *gah*Nåt i GEOS stora byggset krånglade, även nåt i Tiggys Cutouts och nu letar jag efter de sista prylarna. Tidskrävande och jobbigt.
    Ja, nån vajsing är det ju... Mitt spel stängde av sig idag igen och datorn startade om. Det händer när jag spelat en stund... Blir galen. Skrikandes 

Flyttade just lite saker från C till en annan disk, och ska rensa i mottagna filer. Vet inte vad jag kan göra annars, kan ju inte datorer på det sättet!
    När är det min tur!?
  • Sexymala

Twisted Angel skrev 2008-03-10 11:50:57 följande:

Ja, nån vajsing är det ju... Mitt spel stängde av sig idag igen och datorn startade om. Det händer när jag spelat en stund... Blir galen.  Flyttade just lite saker från C till en annan disk, och ska rensa i mottagna filer. Vet inte vad jag kan göra annars, kan ju inte datorer på det sättet!
    min gjorde så när jag hade glömt stänga av boolprop testingchetsenabled fusket. fattade inte att det var därför o avinstallerade allt!!
    så, prova att avinstallera kanske... provat utan downloads? alltså plockat ur den mappen...
  • qenzo

Men om utrymmet på HD'n är för litet borde du få en varningsruta. Och oftast är då problemet arbetsminnet och inte själva HD'n.
    Min förra dator hade en HD på 40 Gig och när sims var installerat hade jag ca 500Mb kvar, och det gick ju kanon ända tills minnet blev för klent.
    Men då hackade spelet, det stängdes ner och gick ibland inte att starta.

Twisted Angel skrev 2008-03-10 11:50:57 följande:

Ja, nån vajsing är det ju... Mitt spel stängde av sig idag igen och datorn startade om. Det händer när jag spelat en stund... Blir galen.  Flyttade just lite saker från C till en annan disk, och ska rensa i mottagna filer. Vet inte vad jag kan göra annars, kan ju inte datorer på det sättet!
  • Twisted Angel
    Sexymala skrev 2008-03-10 15:16:46 följande:
    min gjorde så när jag hade glömt stänga av boolprop testingchetsenabled fusket. fattade inte att det var därför o avinstallerade allt!! så, prova att avinstallera kanske... provat utan downloads? alltså plockat ur den mappen...
    Jag har inga downloads... Det enda jag har, som just nu är inaktiverat, är sånt där grejs där man kan få trillingar eller fyrlingar. Kanske måste ta bort det.

Ja, boolprop-fusk kan jag inte använda. Min dator stängde av sig gång på gång då, vilket var väldigt jobbigt och irriterande. Så det slutade jag använda!
    qenzo skrev 2008-03-10 15:22:32 följande:
    Men om utrymmet på HD'n är för litet borde du få en varningsruta. Och oftast är då problemet arbetsminnet och inte själva HD'n.Min förra dator hade en HD på 40 Gig och när sims var installerat hade jag ca 500Mb kvar, och det gick ju kanon ända tills minnet blev för klent.Men då hackade spelet, det stängdes ner och gick ibland inte att starta.Twisted Angel skrev 2008-03-10 11:50:57 följande:
    Okej, ja jag har ingen aning. Får fråga sambon om han vet vad som kan vara fel annars... Som jag skrev här ovanför... Kanske att det är det jag har installerat så man får trillingar/fyrlingar, som strular. Trots att jag inte har det aktiverat!
    När är det min tur!?
  • Twisted Angel

* Är det någon som haft installerat det där när man får trillingar/fyrlingar, haft strul med det och sen gjort något spec för att få det att funka sen. Utan att spelet kraschar och så?? *

När är det min tur!?
Svar på tråden Sims2 nr 12