• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • Twisted Angel
    Tös skrev 2008-03-24 20:40:37 följande:
    Abort! Kan sims få missfall?
    Jag undrade jag med... Men det kanske är nåt fusk eller så, som heter så som hon använder... eller jag vet inte, haha.
    När är det min tur!?
  • Ida Lii

Ja har man insim så kan man välja det om man vill.

?°*°?.♥.?°*°?.Ida-Li.?°*°?.♥.?°*°?
  • Ida Lii

har ni nån bra sida man kan ladda hem simmar?

• Tös

Ida Lii skrev 2008-03-24 21:33:59 följande:

Ja har man insim så kan man välja det om man vill.
    Fast det har jag inte. Jaja.
  • Ida Lii

Tänkte ladda hem InSim igen då jag läste nånstans att en viss version kunde skada spelet, ni som har vart hämtar ni detta??

• Twisted Angel
    Ida Lii skrev 2008-03-24 21:41:25 följande:
    Tänkte ladda hem InSim igen då jag läste nånstans att en viss version kunde skada spelet, ni som har vart hämtar ni detta??
    Minns inte... fick länk till den sidan av nån här på FL i denna tråd.
    När är det min tur!?
  • EveLiten86

Abort och missfall kan man få med inteen också

• Twisted Angel
    EveLiten86 skrev 2008-03-25 13:46:44 följande:
    Abort och missfall kan man få med inteen också
    Skumt... men okej!!

Mitt skitspel kraschade idag igen... Skrikandes Längtar såååå tills jag får killens dator. Den borde iaf palla mina spel och inte krascha hela tiden... Är så less på att min dator strular hela tiden... Vet inte vad som är fel...  *sucka*
    När är det min tur!?
  • Pantalaimon

Jag har stött på ett litet problem bland mina sims.
    Min kvinnliga sim har skaffat sig ett företag, jättekul.
    Men när hon ska ta på sig sin "uniform" så försvinner ansiktet, så det går runt en kvinna i snygg frisyr med fina kläder utan ansikte.
    Det ser helknasigt, men hysteriskt roligt, ut
    Men nu vill jag ju inte att det ska vara så.
    Någon som vet hur jag åtgärdar detta?

• Auris

Ida-Lii:
    Här finns en hel del snygga simmar: dlmulsowssim-antics.com/
    Insimenatorn finns på www.insimenator.net Den är tyvärr inte uppdaterad för fritid än. Den version som finns ute nu kan ställa till med problem om du har fritid men annars ska det inte
    vara några problem. Det finns tre varianter obj, dest och sim. De är i princip likvärdiga. Vill man vara på säkra sidan kan man ta obj-versionen eftersom den ger minsta ingreppen i spelet och därför är stabilast men jag kör sim-versionen eftersom jag tycker den är mest användarvänlig.

Angående spelet som kraschar när simmen ska föda - det kan vara två saker, antingen downloads (om du har fritid är det antagligen insim) - testa att lyfta ut downladsmappen och se om problemet är borta. Är det det så får du börja testa vilken fil det kan vara. Andra alternativet är att det är simmen som fått en bugg. Deleata simmen, spara och gå ut i kvartersläge. När du öppnar tomten igen står simmen vid tomtgränsen och förhoppningsvis ska buggen ha rättat till sig. Det är dock ca 50% risk att simmen inte längre är gravid då.

Pantalaimon: Har du downloads? Det kan vara någon av dem som inte funkar ihop med arbetsliv. Testa och lyft ut downloadsmappen och se om problemet försvinner.

Twisted Angel: Stackare! Jag har också spelat på för dålig dator och det är såå störande när spelet bara kraschar!

Svar på tråden Sims2 nr 12