• vickis75

Sims2 nr 12

*** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. ***

*** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

*** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Läs medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

*** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

*** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: forum.there.se/

• Svar på tråden Sims2 nr 12
  • EveLiten86

var kollar man hur mkt ramminne man har?? *noll koll*

• EveLiten86

GAAAHHHH! Jag blir så arg! Jag har ägnat hur många simstimmar som helst med att försöka hitta Mr Big utan resultat... Jag hittar Mrs Diva och båda vampyrerna (som jag annars aldrig hittar) men Mr Big är omöjlig! Var brukar ni hitta honom? Jag har alltid hittat honom på Londoste innan, men inte nu Vill ha in honom i min legacyfamilj

• Lady Namárië
    EveLiten86 skrev 2008-03-15 09:28:22 följande:
    GAAAHHHH! Jag blir så arg! Jag har ägnat hur många simstimmar som helst med att försöka hitta Mr Big utan resultat... Jag hittar Mrs Diva och båda vampyrerna (som jag annars aldrig hittar) men Mr Big är omöjlig! Var brukar ni hitta honom? Jag har alltid hittat honom på Londoste innan, men inte nu Vill ha in honom i min legacyfamilj
    Jag hade exakt samma problem när jag spelade Legacy sist! Kolla här:

http://www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700p471270.html
    We need equality, kinda now. (Joss Whedon)
  • EveLiten86

Lady Namárië skrev 2008-03-15 13:50:17 följande:

Jag hade exakt samma problem när jag spelade Legacy sist! Kolla här:www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700p471270....
    I found him!
    Men tösen var redan gift så han ska få bli kär i hennes dotter istället Älskar inteen
  • medea08

Hoho, är hemma och väntar på att bebis ska kika ut så just nu har jag all tid i världen till att spela sims. Igår blev det 8½ timme på rad, skadad? Jag?

• EveLiten86

Passa på medan du kan

medea08 skrev 2008-03-17 11:46:25 följande:
    Hoho, är hemma och väntar på att bebis ska kika ut så just nu har jag all tid i världen till att spela sims. Igår blev det 8½ timme på rad, skadad? Jag?
  • Twisted Angel
    medea08 skrev 2008-03-17 11:46:25 följande:
    Hehe, ja det var länge... Men håller med EveLiten86... passa på medans du kan...
    När är det min tur!?
  • Auris

Jag har just bytt dator så nu ska jag inte ha problem längre. På min gamla hade jag bara 500mb ram och det räckte för att spela om jag inte hade mer än två expansioner samtidigt. Riktiga problem med spelet hade jag dock innan jag skaffade nytt grafikkort. Då ville det hacka hela tiden. Ett bra grafikkort är det viktigaste. Sedan bör man ha 2.5GHz processor och 1GB ram. Sen så får man inte ha alltför full hårddisk heller men det brukar inte vara största begränsningen.

Här står lite mer om vad man behöver i datakapacitet: www.sims2wiki.info/wiki.php
    Det är dock minimikraven. Ska spelet funka bra behövs lite mer.

• Twisted Angel
    Auris skrev 2008-03-17 18:51:34 följande:
    Jag har just bytt dator så nu ska jag inte ha problem längre. På min gamla hade jag bara 500mb ram och det räckte för att spela om jag inte hade mer än två expansioner samtidigt. Riktiga problem med spelet hade jag dock innan jag skaffade nytt grafikkort. Då ville det hacka hela tiden. Ett bra grafikkort är det viktigaste. Sedan bör man ha 2.5GHz processor och 1GB ram. Sen så får man inte ha alltför full hårddisk heller men det brukar inte vara största begränsningen.Här står lite mer om vad man behöver i datakapacitet: www.sims2wiki.info/wiki.php Det är dock minimikraven. Ska spelet funka bra behövs lite mer.
    Okej... bra att du inte borde ha problem mera nu...

Jag installerade Jorden runt häromdan.... Men spelet kraschade flera ggr...  Stod att något som var installerat på datorn gjorde så att windows kraschade typ... Killen visste inte vad som var fel... Men nu har han beställt en ny dator, så jag ska få hans... En mycket bättre och snabbare dator. Så då hoppas jag kan installera ALLA sims-expansioner. Den dator jag har nu har 1Gigs ramminne, den jag ska få har 2... och typ 700 Gigs hårddiskar... så att spelen inte får plats blir nog inga problem, haha.
    När är det min tur!?
  • Ida Lii

Varje gång min sim ska föda barn så kraschar programmet. Vad kan jag göra??

?°*°?.♥.?°*°?.Ida-Li.?°*°?.♥.?°*°?
Svar på tråden Sims2 nr 12